הרהורים לפרשת פקודי- אומנות הניהול היהודי |
אהרן לוי
|
1 תגובות
|
ההבדל בין מנהל למנהיג? המנהל המוצלח הוא זה המכיר את יכולותיהם של עובדיו, ומשתמש בהם כדי להגיע אל היעד אותו הציב לעצמו.
מנהיג הוא מי שמסוגל להפוך את יעדיו ליעד אנשיו.
|
|
|
|
לשם שמים |
זאב גרינוולד
|
0 תגובות
|
תוקפו ועוצמתו של המקדש היו תלויים באיכותם של בוניו. ככל שגדלה מעלת קדושת העוסקים בבניינו, גדלה גם השראת השכינה במקדש עצמו.
|
|
|
|
``אתה בסממניך`` |
דוד ברוורמן
|
0 תגובות
|
המשכן הוקם בנס או בדרך הטבע? מהי כוחה של השתוקקות ותשוקה לפעול למען עשייה רוחנית?!
|
|
|
|
נקיון רוחני - יש דבר כזה |
ערכים
|
0 תגובות
|
קיים חיוב על האדם לדאוג שמעשיו לא יחשידוהו בהנהגה שאינה הולמת, גם אם כלפי שמים גלוי וידוע כי מעשיו ישרים והגונים. שכן יש ואדם נקי מה', כי הבוחן כליות ולב ויודע שהוא צדיק גמור, אך אין הוא נקי כלפי הבריות, העשויות לעורר תמיהות וחשדות לפשר הנהגתו.
|
|
|
|
סוף דבר בהתחלה טובה |
זאב גרינוולד
|
0 תגובות
|
בית המקדש הראשון, הבניין המקודש בעולם, מאחר שבבנייתו סייע חירם מלך צור, סופו שנחרב. כזה גם היה גורלו של המקדש השני, אשר נבנה בסיועו של כורש מלך פרס.
|
|
|
|
``כן, אתה יכול`` |
דוד ברוורמן
|
0 תגובות
|
מיהו האיש הראוי לתואר: "איש אשר נשאו לבו? מהו סוד ההצלחה בחיים כישורים או רצון?
|
|
|
|
מקדש הזמן |
ערכים
|
0 תגובות
|
מכיוון שהשבת היא אות ברית בין ה' לבין כל יהודי, לכן, חילול השבת הינו הפרת ברית וניתוק הקשר עם הבורא. מאמר חז"ל: "כל המחלל את השבת כאילו כפר בכל התורה כולה", מבטא אף הוא רעיון זה
|
|
|
|
העם התלהב פעמיים |
זאב גרינוולד
|
0 תגובות
|
בני ישראל הבינו שעתה היא שעת מבחן, שמטרתה לבדוק האם גם למען הקמת המשכן הם יגלו אותה התלהבות ורוחב יד ולב, כפי שגילו בעת שאספו זהב כדי ליצור את העגל.
|
|
|
|
השבת והמשכּן |
דוד ברוורמן
|
0 תגובות
|
רגע לפני בניית המשכן מצווה התורה על שמירת השבת
יש להתבונן מדוע התורה חוזרת שוב על ציווי זה?
מהו סוד הקשר הפנימי שבין המשכן והשבת.
|
|
|
|
חכמת התרנגולת - הרהורים לפרשת ויקהל |
אהרן לוי
|
1 תגובות
|
אתה מבין טוביה? אותה תרנגולת, אותו שוחט, אותה סכין, זו טריפה וזו מהודרת. מכאן אתה למד כי גם לסיר שבו נתבשלה התרנגולת נודעת חשיבות רבה והוא משפיע על כשרותה.
|
|
|
|
ערבות הדדית |
אהרן לוי
|
3 תגובות
|
השאלה למה, טעונה היא וממעמקי הלב היא נובעת. קשה היא כעומק השאול, וראשה עד שמיים נישא. אנושיות הן שאלות אלו, ורשאי האדם לשואלן. אין לדחוק שאלות אלו אל תהום הנשייה. ראוי לעסוק בהן, ומרגע שעלו במחשבתו צריך האדם ללבנן ממסד ועד טפחות.
|
|
|
|
"לאחר מעשה" |
דוד ברוורמן
|
0 תגובות
|
עצרו יהודים את רכבם בצדי הכביש, יצאו מן המכוניות ומחאו כף בקריאות הידד! הידד לחופש הדת! זעק אז הרב נויגרשל בכאב גדול: דעו לכם, כי מחיאת הכפיים חמורה יותר מחילול השבת עצמו! ומדוע?
|
|
|
|
|