אומרים תודה |
זאב גרינוולד
|
0 תגובות
|
אם זכה האדם למגע ידה המלטפת של ההשגחה העליונה – רב אושרו. אם הוא חש בכל נימי נפשו שכח עליון גאל אותו – תגבר שמחתו לאין ערוך.
|
|
|
|
בצבע כסף - הרהורים לפרשת צו |
אהרן לוי
|
0 תגובות
|
כיצד ייתכן שעל אף שיודע האדם כי שעתו הגיעה, למרות זאת, מפעפעת בו תאוות הממון כמימים ימימה? כיצד שוטפת היא כנהר שוצף את רגעיו האחרונים? מה סוד כוחה של תאווה זו?
|
|
|
|
לאן נעלמה הבושה? |
אהרן לוי
|
0 תגובות
|
הבושה היא המונעת מאיתנו להתנהג כאוות נפשנו, והיא שגורמת לנו להסתיר מן החברה את מעשינו, הנתפסים בעיניה כשליליים. מה מקורה של בושה זו? מדוע כוחה כה רב ועצום עד שהיא מסוגלת לשכנע את האדם הנושאה, כי טוב מותו מחייו?
|
|
|
|
לִרְצֹנוֹ |
דוד ברוורמן
|
0 תגובות
|
נאמר בחז"ל שאם אדם התחייב להביא קורבן והתחרט אז "כופין אותו עד שיאמר - רוצה אני"
יש להתבונן בפרדוקס זה אם כופין אותו אז הוא לא רוצה? איזו משמעות יש למשפט – רוצה אני?
|
|
|
|
הגאווה מול הענווה |
זאב גרינוולד
|
0 תגובות
|
מידת הענווה שנשתבח בה משה רבינו, היא לא רק מידה אחת מתוך שאר המידות הטובות שנתעטר בהן, אלא שהיא בונה משכן לשכינה.
|
|
|
|
פריצת מעגל האנוכיות |
זאב גרינוולד
|
0 תגובות
|
אם אין העשיר עוזר לרש, הריהו מונע את הטוב מבעליו הזכאי לו, ולפיכך עלול הגלגל להתהפך על שניהם ושוב יוצרכו להזדקק זה לזה.
|
|
|
|
אנחנו ואבותינו |
דוד ברוורמן
|
0 תגובות
|
מדוע נצטווינו להתוודות על חטאי אבותינו? כיצד יועיל ווידוי בן על האב?
|
|
|
|
לאן נעלם העולם הבא? |
אהרן לוי
|
1 תגובות
|
וכל כך גדולה הייתה קמצנותו עד שמספרות הבריות כי פעם אחת כאשר באו אצלו גבאי הצדקה להתרימו האדימו פניו כתולע ונכנס בסכנת חיים של ממש וכיון שלא רצו להורגו עזבוהו הגבאים לנפשו ומאז לא חזרו אצלו.
|
|
|
|
``על המלחמות`` |
דוד ברוורמן
|
0 תגובות
|
מלחמות הם דבר חיובי? מהי התועלת החיובית של האנטישמיות?
|
|
|
|
``בקומה זקופה`` |
דוד ברוורמן
|
0 תגובות
|
"זקיפות קומה" האם היא התנשאות וגאווה או רוממות יהודית? מה בין שפלות לענווה?
|
|
|
|
לב חכם ישׂכיל |
דוד ברוורמן
|
0 תגובות
|
ספירת העומר - מדוע נצטווינו לספור גם ימים וגם שבועות? המוח והלב של האדם מיהו השולט?
|
|
|
|
מהי נפש? |
זאב גרינוולד
|
0 תגובות
|
היהודי נקרא לבחור בחיים, כפי שנאמר (דברים ל', י"ט): "ובחרת בחיים", למצות את פוטנציאל החיים שניטע בו. חיים אחרים, מכל סוג שהוא, אינם מכילים את מרכיב הנצח, ויכולים להיקרא "חיים" רק במרכאות כפולות ובאופן מושאל.
|
|
|
|
|