שמעון בן חוה מור מרדכי בן אורנה יוסף בן אביגיל חיים אליסף בן בן נועה אייל בן דבורה איתן דב בן חגית אסתר עדן בת אורין שני ניקול בת ריקרדה רבקה חן חנן בן ורד יצחק אהרון בן ציפורה סביון בת מיכל איתמר ניסים בן מלכה דינה נריה בן זיוה שמואל בן שרה עילי בן אריאלה שושנה ברכה בת רבקה יהודית אורי בן עינב בן בן נתיבה שמואל חנוך בן חנה זלדה עמית בן אילנה אילנית עוז בן רחל אברהם בן ליאת עידו אברהם בן רויטל טל בן סימה משה בן שושנה יהונתן עזרה בן חדוה חיה נעה בת נצחונה ולנטין אלי בן זונבייב אוראל בן איריס אלרואי בן מזל ניצן בת רונית ארתור אהרון בן מינה צח יצחק בן רותי עדן בת שירית אליעד אליהו בן מלכה נהוראי הראל בן נופית בן צמח בן נעמה עודד בן מיכל מיכאל בן רחל דניאל יהודה בן טובה גיטל אפרים איתן בן אינה מרים שרון בת מתוקה נורלין (נטלי) אביחי בן שרון צחי יצחק בן שושי שושנה אסף יוסף בן תקווה רוני בת שרון אסף בן יעל נתנאל משה בן יוכבד נתנאל בן פאני שמעון בן חוה מור מרדכי בן אורנה יוסף בן אביגיל חיים אליסף בן בן נועה אייל בן דבורה איתן דב בן חגית אסתר עדן בת אורין שני ניקול בת ריקרדה רבקה חן חנן בן ורד יצחק אהרון בן ציפורה סביון בת מיכל איתמר ניסים בן מלכה דינה נריה בן זיוה שמואל בן שרה עילי בן אריאלה שושנה ברכה בת רבקה יהודית אורי בן עינב בן בן נתיבה שמואל חנוך בן חנה זלדה עמית בן אילנה אילנית עוז בן רחל אברהם בן ליאת עידו אברהם בן רויטל טל בן סימה משה בן שושנה יהונתן עזרה בן חדוה חיה נעה בת נצחונה ולנטין אלי בן זונבייב אוראל בן איריס אלרואי בן מזל ניצן בת רונית ארתור אהרון בן מינה צח יצחק בן רותי עדן בת שירית אליעד אליהו בן מלכה נהוראי הראל בן נופית בן צמח בן נעמה עודד בן מיכל מיכאל בן רחל דניאל יהודה בן טובה גיטל אפרים איתן בן אינה מרים שרון בת מתוקה נורלין (נטלי) אביחי בן שרון צחי יצחק בן שושי שושנה אסף יוסף בן תקווה רוני בת שרון אסף בן יעל נתנאל משה בן יוכבד נתנאל בן פאני
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
צניעות
ערכים
אשת חיל
ערכים
הבדלים בין גברים לנשים
אהרן לוי
זוגיות מוצלחת
זאב גרינוולד
זיווג משמיים
זאב גרינוולד
הרצאות דומות
ואת עלית על כולנה
ימימה מזרחי
נשוי ומאושר
מיכאל לסרי
שלום בית - פרק 1
- ..
צביאלי בן צור
טיפים לאושר
מיכאל לסרי
נישואין לנצח כיצד ? א`
אהרן לוי
מאמרים בנושא
מהי אהבה?
ערכים
גברים ונשים - מצא את ההבדלים
דוד קליינר
כיצד ניתן לשמור על נישואין מאושרים?
ערכים
עוצמתה של מידת הכעס
ערכים
התפייסות
ערכים
מאמרים נוספים
נישואין
השאלה
מדוע היה מותר לגבר (לפני חרם דרבינו גרשום) להתחתן עם שתי נשים ולאשה אסור להתחתן עם שני גברים?
x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת ערכים
הדרך היחידה להבנת התשובה היא התמקדות בגופם של דברים. יש לעיין בנושא זה בלי להיות משוחדים מהמוסכמות החברתיות של תקופתנו. ההסחפות אחר הלכי רוח הנפוצים בימינו מהווה מחסום להבנת הנושא.
כידוע, הקשר הנפשי והרוחני בין הבעל לאשתו ובין האשה לבעלה אינו זהה במדוייק. לצורך ההמחשה נאמר שאין מדובר בכביש דו-מסלולי אלא בדרכים שונות.
הקשר בין האשה לבעלה מתאפיין בשייכות מסויימת ובתלות. האישה חשה שבמידה ידועה היא "של בעלה", קשורה אליו ומצפה לו. הדברים מתבטאים ברבבות פרטים לאורך שנות חיינו. גם בחיים המודרניים הדברים באים לידי ביטוי בתחומים רבים. אביא לדוגמא את שם משפחת הבעל, ההופך גם לשם משפחתה של האשה. משמעות הדברים היא שהאשה נכנסת למשפחת הבעל. היא חיה במידה מסויימת ברשות בעלה.
דברים אלו קשורים למבנה נפשה של האשה. היא מעוניינת בתמיכה, ב'גב' חזק ו'בנמל' שתוכל להטיל בו 'עוגן' ולחוש אליו רגש של השתייכות וקביעות.
שונה הוא מבנה נפשו של הגבר, וממילא שונה גם אופי התקשרותו לאשתו. חשוב להדגיש שהדברים אינם באים לגרוע מחוזק הקשר שבין הבעל לאשתו. מטרתם להסביר את מאפייניו. הבעל נברא עם מאפיינים נפשיים של רצון ויכולת לשלוט. הוא נקשר לאשה כי היא משתייכת אליו, היא אשתו שלו, והוא מכניס אותה לרשותו. עפ"י הסבר זה מובן שלא יתכן שאשה תינשא לשני גברים, לעומת זאת מבחינה תאורטית אנו מבינים, שיש מקום לכך שהגבר ישא שתי נשים.
שרטטתי בקצרה קווי אופי. ידוע לי שקיימת מגמה עכשווית להשוות לחלוטין בין הבעל לאשה בכל התחומים, אולם רבים סבורים שמגמה זו סותרת את המציאות, את תכונות הנפש הבסיסיות ביותר של האיש ושל האשה, וכך סוברת גם התורה.
לסיום, אדגיש שנושא שתי הנשים אינו קשור לעניין מעמד האישה, שכיום עוסקים בו רבות. השאלה עוסקת בהבנת מהות הקשר הנפשי שבין בני הזוג ובמשמעותה האמיתית של הנאמנות המשפחתית. הנסיון של השנים הקדומות שבהן היה מותר לגבר לשאת שני נשים, מורה שקמו אז משפחות יציבות, אוהבות ומחנכות, משפחות שבעמידותן ובחוסנן הן שמות ללעג ולקלס את מצבן של משפחות רבות בנות ימינו.
שלח לחבר
נתקבלו 1 תגובות
פתיחת כל התגובות
🗨
  הוסף תגובה
שלום וברכה רשמתם שהאשה מחפשת עוגן, נמל אצל בעלה וכן היא רוצה להשתייך אליו. ומה אם היא לא מוצאת עוגן אצל בעלה וכן, אינה רוצה להיכנס תחת כנפיו? האם יש טעם לנישואין שכאלו?

נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
    חינוך ילדים
  • שידוכים
  • אהבה
  • נישואין
  • פיתוח האישיות
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה