עילם בן אפרת אבירם בן מלכי אילנה בת ססיליה עודד בן בלהה קלרה רוסה בת טניה אלעד חיים בן אילה אלרואי בן מזל אלחנן שמעון בן חנה צליל בת מירה איתן בן בת שבע עמיחי שמעון בן בתיה דניאל בת אלה קארין בת לובה דוד בן שולמית ניר בן חווה נתנאל אליעזר בן ברכה אביבה יניר בן תחיה עידן בן דנה חגי אהרון בן שושי תאיר בת עדנה טל בן אילנית נאור בן אלוירה ליאור בן מיכל עדן בת אילנה טל בן נטע ינון בן אפרת שלומי בן אסנת חן בן פאני רועי בן מלכה נעם בן שרון ינון יוסף בן שרון שוהם בן פזית יגאל בן ניצה לירון בן סימה ניצן בן רחל תומר יוסף בן קרן חיה אלירן בן עליזה דניאל בן אורית פרננדו שמעון בן טניה אוראל בן אורית אלכסי בן אילנה יאיר בן חגית אליחי בן עפרה לילך אילעי בן אושרה סהר בן עירית נריה בן נדיה אלירן בן איריס אברהם מרדכי בעדנה חיה גל בן חדווה תלמי ידותון בן רחל בריינה עילם בן אפרת אבירם בן מלכי אילנה בת ססיליה עודד בן בלהה קלרה רוסה בת טניה אלעד חיים בן אילה אלרואי בן מזל אלחנן שמעון בן חנה צליל בת מירה איתן בן בת שבע עמיחי שמעון בן בתיה דניאל בת אלה קארין בת לובה דוד בן שולמית ניר בן חווה נתנאל אליעזר בן ברכה אביבה יניר בן תחיה עידן בן דנה חגי אהרון בן שושי תאיר בת עדנה טל בן אילנית נאור בן אלוירה ליאור בן מיכל עדן בת אילנה טל בן נטע ינון בן אפרת שלומי בן אסנת חן בן פאני רועי בן מלכה נעם בן שרון ינון יוסף בן שרון שוהם בן פזית יגאל בן ניצה לירון בן סימה ניצן בן רחל תומר יוסף בן קרן חיה אלירן בן עליזה דניאל בן אורית פרננדו שמעון בן טניה אוראל בן אורית אלכסי בן אילנה יאיר בן חגית אליחי בן עפרה לילך אילעי בן אושרה סהר בן עירית נריה בן נדיה אלירן בן איריס אברהם מרדכי בעדנה חיה גל בן חדווה תלמי ידותון בן רחל בריינה
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
משמעות עונג שבת
זאב גרינוולד
מטרת שמירת השבת
זאב גרינוולד
זמן כניסת שבת
זאב גרינוולד
כבוד ועונג שבת
זאב גרינוולד
הדלקת אור בשבת
זאב גרינוולד
הדלקת חשמל בשבת
השאלה
מדוע אסור להדליק בשבת חשמל? בעבר הדלקת אש היתה מלאכה קשה ומאומצת.
x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת זאב גרינוולד
איסור עשיית מלאכה בשבת אינו קשור ישירות לקושי או לקלות שהמלאכה נעשית בהם. אנו שובתים בשבת בעקבות השביתה שהיתה בבריאת העולם לאחר ששת ימי בראשית, שהיו ששת ימי יצירה. שביתתו של ה' ממלאכה לא היתה תוצאה של עבודה קשה ושל צורך במנוחה, ואף אנו בשביתת השבת נוהגים לפי עקרון זה.
אדם השובת ממלאכה בשבת מכריז למעשה שהוא מאמין שהעולם אינו קדמון, אלא היה רגע כלשהו, שבו הוא נברא ע"י ה' 'יש מאין'. ביום השביעי כילה ה' את מלאכתו ושבת. פעולותיו בששת הימים היו פעולות יוצרות, ולכן אף אנו שובתים בשבת מכל פעולה יוצרת.
פרטי ההלכה ובהם ההבחנה איזו פעולה נכללת בכלל המלאכות האסורות, נמסרו בתורה שבכתב, ובהרחבה ובפירוט יתר בתורה שבע"פ. לנושא זה הוקדשה מסכת שבת בתלמוד וחלק גדול מ'שולחן ערוך' חלק 'אורח חיים'.
השביתה מורה, כאמור, על אמונה בבורא. ואכן, כל אדם, השומר שבת כהלכתה, מסוגל לחוש בעמקי לבו את משב הרוח של האמונה. בימות החול מרוץ החיים והחובות הנובעים ממהלך החיים מחייבים להמשיך, להתמודד, להספיק וליצור. לעומת זאת, השבת מהווה פסק-זמן המיועד לרגיעה נפשית, להתבוננות ולהתייחדות עם הפן הרוחני של החיים. השבת מרוממת את השובת בה. בפיוט נאמר: "מעין עולם הבא - יום שבת מנוחה". ואמנם, תחושה זו היא נחלתו של האדם השובת ממלאכה בהתאם לכללי ההלכה שנמסרו לנו בהר סיני.
באתר "ערכים" במדור שבת מצויים מספר מאמרים המרחיבים את הנקודה הנידונה.
שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
  • פיתוח האישיות
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה