אהרן בן איריס רחל רפאל בן בינה אביב בן זהבה אלמוג בן נירה עידו בן סמדר רונן בן ויקטוריה שלמה בן רות ריטה יצחק בן יהודית מיאה בת גבריאלה רותם בן אדווה אפיק בן לימור אביאל בן לילי יעל שוהם בת רחל אליה בן אורלית אברהם אריה לייב בן אסתר רוני בת שרון אופיר בן עדנה דניאל בן חווה שלמי שלמה בן יעל אורה בר בן נעמה ניסים בן מרים הגר איתן בן סול תאיר בת עדנה חגי נפתלי בן אסתר אביגיל אור בן מיכל דרור מנשה בן חנה אלישבע אוראל בן סוזי עודד בן מינו ואליהו יניב בן עדנה יאיר משה בן יפעת דוד ליאב בן רוחלה רחל ניסים בן מזל אוהד בן קרן עומר בן אילנית דוד בן יעל מיכאל ליאון בן אסתר אלכסי בן אילנה תומר בן יעל אביהו שלמה בן עקביה נחמן בן דגנית עדן בת חנה עידן בן חגית בתא-ל דניאלה בת עדנה יעקב קאפיל בן חנה ששא רועי שלום בן נעמה ליאור בן אוסנת עמית בן יוכי יוכבד נילי בת דפנה איתי בן עדי אהרן בן איריס רחל רפאל בן בינה אביב בן זהבה אלמוג בן נירה עידו בן סמדר רונן בן ויקטוריה שלמה בן רות ריטה יצחק בן יהודית מיאה בת גבריאלה רותם בן אדווה אפיק בן לימור אביאל בן לילי יעל שוהם בת רחל אליה בן אורלית אברהם אריה לייב בן אסתר רוני בת שרון אופיר בן עדנה דניאל בן חווה שלמי שלמה בן יעל אורה בר בן נעמה ניסים בן מרים הגר איתן בן סול תאיר בת עדנה חגי נפתלי בן אסתר אביגיל אור בן מיכל דרור מנשה בן חנה אלישבע אוראל בן סוזי עודד בן מינו ואליהו יניב בן עדנה יאיר משה בן יפעת דוד ליאב בן רוחלה רחל ניסים בן מזל אוהד בן קרן עומר בן אילנית דוד בן יעל מיכאל ליאון בן אסתר אלכסי בן אילנה תומר בן יעל אביהו שלמה בן עקביה נחמן בן דגנית עדן בת חנה עידן בן חגית בתא-ל דניאלה בת עדנה יעקב קאפיל בן חנה ששא רועי שלום בן נעמה ליאור בן אוסנת עמית בן יוכי יוכבד נילי בת דפנה איתי בן עדי
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
משמעות עונג שבת
זאב גרינוולד
מטרת שמירת השבת
זאב גרינוולד
זמן כניסת שבת
זאב גרינוולד
כבוד ועונג שבת
זאב גרינוולד
הדלקת אור בשבת
זאב גרינוולד
השבת מערכת חוקים מכבידה
השאלה
מדוע השבת נראית בעיני רבים כיום שבו פועלת מערכת חוקים מכבידה?
x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת זאב גרינוולד
למעשה, לימוד והעמקה אודות מהות השבת ומשמעותה, מגלים שיותר ממה שהאדם תורם למען השבת, תורמת השבת לאדם. שאלות עומק רבות מלוות יום נכסף זה:
מהי משמעות המגבלות המוטלות על האדם ביום זה?
מהי מנוחה אמיתית?
האומנם השבת היא זו ששימרה את העם לבל יתבולל ויאבד בגלות הארוכה?
מה תורמת השבת לי, למשפחתי?
בתלמוד קרויה השבת "מתנה טובה" - מדוע?
על סודות השבת, אווירתה וניחוחה – במאמרים הבאים.
חלק בלתי מבוטל מבעיות יושבי כדור הארץ נובע משורש אחד: חוסר מנוחת הנפש.
האדם הוא תמיד לפני או אחרי. לפני קנית דירה או אחרי קניה, לפני קנית מכונית או אחרי. לפני שיפוץ הבית או אחרי. לפני בילוי או אחריו. המחשבות אינן נותנות מנוח. אנו נתונים במתח רב כתוצאה מחששות, מתחרות ומקנאה. החרדה התכופה מרופפת את עצבינו.
אין פלא שיהודים רבים נמשכים לתיאוריות ולתורות המזרח הרחוק. בהן האדם מדמה למצוא רוגע ולהרגיש שלווה. מבלי לדעת שמכוחות הטומאה יונקות תורות אלו.
חשוב לדעת כי מנוחת הנפש שמקבלים שם נובעת מריקנות ומהעדר חשיבה, הדבר נעשה על ידי תהליך של ריקון המחשבה. כלומר, על ידי שלילה. היהדות מעניקה את כל מה שיש שם והרבה יותר, אולם בגישה הפוכה. על ידי מילוי הנפש בתכנים רוחניים חיוביים, ולא על ידי ריקון הנפש וניתוקה מהקדושה.
אנו שקועים בחומר. הנפש מבקשת נקודות גבוהות יותר שבכוחן להעסיק מחשבה ורוח ברמה גבוהה יותר. התרוממות זו לא תוכל להתבצע בלי רגיעה ונינוחות.
אדם המשועבד לתאוותיו, לא יצליח להתרומם ולהתעמק בסוגיה ערכית נעלה. ה"חזון איש" כשמרחיב, מלהיב ומרהיב את נפשנו אודות יפי הבריאה ותחכומה, קובע כי התבוננות זו לא תתכן אלא אם כן האדם הוא בעל נפש ושעתו שעת השקט, חופשי מרעבון תאוותי.
כשיש רוגע, מנוחה ושלווה, נתון ביד האדם מפתח לחיי רוח רבי תוכן. אם כן אפוא, היכן מוצאים מנוחה?
התשובה היא: בשבת.
באה שבת - באה מנוחה. "יום קדושה ומנוחה. מנוחת אהבה ונדבה, מנוחת אמת ואמונה, מנוחת שלום ושלווה והשקט ובטח".
שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
  • פיתוח האישיות
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה