אופיר בת מירה ניר בן חנה אלמוג בן גנט חרמון בן ירדנה עוראד בן דניאלה עמוס בן אורית יאיר בן איריס מתן יוסף בן ג´ינוס חנה נעמה בת איילת רז בן מרים דביר בן מרים איתי בן דורית יונה בת רחל ישראל בן שרה חיים ישראל בן אילה גילי בת אורנה ליזה נגה בת שרית עמיחי בן חיה חיים יחיאל בן מרים נהוראי בן אורית ליאור בן כרמית נהוראי בן זהר יהב סיאהו בן גילי ניב בן יפית תמר בת רחל רותם בן אדווה דור בן מיכל ניר רפאל בן גלית בלה אגם בן מרב אליזבט בת אירנה שוהם בן אילנה מישל בת אנגליקה אנגל כמו מלאך באנגלית יובל סומך אורן בן אילנה ניסים בן ברטה נועם בן יונת יאן בן אינה פשייב אבידן משה בן מינה רבקה דוד בן רונית אוריאל אדרי שרון בת יעל ישי בן כלילה קילא שוהם בן פזית דור דוד בן אילנית טל בן חן ניב בן חוה חגי אהרון בן שושי אושר בן הדס יהושע בן ברוריה יהב בן מרי אופיר בת מירה ניר בן חנה אלמוג בן גנט חרמון בן ירדנה עוראד בן דניאלה עמוס בן אורית יאיר בן איריס מתן יוסף בן ג´ינוס חנה נעמה בת איילת רז בן מרים דביר בן מרים איתי בן דורית יונה בת רחל ישראל בן שרה חיים ישראל בן אילה גילי בת אורנה ליזה נגה בת שרית עמיחי בן חיה חיים יחיאל בן מרים נהוראי בן אורית ליאור בן כרמית נהוראי בן זהר יהב סיאהו בן גילי ניב בן יפית תמר בת רחל רותם בן אדווה דור בן מיכל ניר רפאל בן גלית בלה אגם בן מרב אליזבט בת אירנה שוהם בן אילנה מישל בת אנגליקה אנגל כמו מלאך באנגלית יובל סומך אורן בן אילנה ניסים בן ברטה נועם בן יונת יאן בן אינה פשייב אבידן משה בן מינה רבקה דוד בן רונית אוריאל אדרי שרון בת יעל ישי בן כלילה קילא שוהם בן פזית דור דוד בן אילנית טל בן חן ניב בן חוה חגי אהרון בן שושי אושר בן הדס יהושע בן ברוריה יהב בן מרי
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
משמעות עונג שבת
זאב גרינוולד
מטרת שמירת השבת
זאב גרינוולד
זמן כניסת שבת
זאב גרינוולד
כבוד ועונג שבת
זאב גרינוולד
הדלקת אור בשבת
זאב גרינוולד
יום השבת
השאלה
מדוע נבחר יום השבת ליום המסמל את בריאת השמים והארץ?
x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת זאב גרינוולד
נראה שההסבר הוא כדלהלן: מנוחה פירושה שלילת מעשה, אי עשייה. לפי ההבנה השטחית סיים א-לוקים את מלאכתו בששת ימי המעשה, כדוגמת נגר המסיים את מלאכת עשיית השולחן. לאחר שהסתיימה המלאכה, אין לנגר קשר כלשהו עם השולחן. על פי מבט שטחי זה ביום השבת הפכה הבריאה לעובדה קיימת, ומאז היא מתנהלת מאליה ללא כל השפעה מבחוץ.
למעשה, לא כך הם פני הדברים. חוקי הטבע הינם ביטוי להשפעה התמידית של הבורא על הבריאה. הוא הנותן להם כח, עוז ועוצמה לפעול. אנו משבחים את הבורא מדי בוקר בתפילת שחרית: "המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית!" הבריאה לא היתה מסוגלת להתקיים ולו לרגע אחד, אילו היה הבורא מסיר את השגחתו ממנה.
מנוחתו של הקב"ה היא מנוחה יוצרת. יום השבת הינו חלק בלתי נפרד מבריאת העולם: ביום זה נבראה המנוחה, נברא הכח המאפשר את קיום הבריאה בכל עת ובכל שעה. מנוחה זו הינה השלמה הכרחית למלאכת הבריאה, כי בלעדיה לא היה כל קיום לבריאה.
רק עם בואו של יום השבת "כלתה ונגמרה המלאכה". יום השבת הוא האות בין ה' ובין ישראל, ש"ששת ימים עשה ה' את השמים ואת הארץ, וביום השביעי שבת וינפש".
שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
  • פיתוח האישיות
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה