סימון שלמה בן אורית יניב בן עדנה יונתן בן רחל דנה אסתר בת רמית אלעזר בן מזל אסף יוסף בן תקווה דניאל צמח בן אסתר סוניה יונה בצלאל בן חוה שושנה אבישי בן מיקי גל בן איריס שרון בת יעל דבורה בת מלכה רועי בן ליאת נוה בן שושנה אוהד שלמה בן שרית אמיתי בן נועה יוסף בן סימה שמואל חנוך בן חנה זלדה ירדן בת אורית רומי בת מירב רפאל בן בינה אדיר בן רבקה אבירם בן מלכי אור בן עדנה כפיר בן חנה שחק יוסף בן מירב ירושה אליהו מרדכי בן בתיה אליענה רועי בן טירנה שיר בת אורי אריאל בן מרלי אבישי שלמה יהושע בן שרה שרית יגאל בן ניצה דניאל משה בן ענת אמיתי בן חפצי רז בן סיגל רעיה בת ורדה נריה דוד בן חווה נעמה בן ברוריה אביחי בן מזל איתמר בן יעל אהוד אליהו בן יסכה אביהו בן ענת יהונתן יצחק בן אילת דניאל בן פאני נריה בן רבקה נריה דניאל בן הדסה אדם יהוד בן חוה שגיב בן נטלי יהונתן עזרה בן חדוה חיה עומרי בן נועה סימון שלמה בן אורית יניב בן עדנה יונתן בן רחל דנה אסתר בת רמית אלעזר בן מזל אסף יוסף בן תקווה דניאל צמח בן אסתר סוניה יונה בצלאל בן חוה שושנה אבישי בן מיקי גל בן איריס שרון בת יעל דבורה בת מלכה רועי בן ליאת נוה בן שושנה אוהד שלמה בן שרית אמיתי בן נועה יוסף בן סימה שמואל חנוך בן חנה זלדה ירדן בת אורית רומי בת מירב רפאל בן בינה אדיר בן רבקה אבירם בן מלכי אור בן עדנה כפיר בן חנה שחק יוסף בן מירב ירושה אליהו מרדכי בן בתיה אליענה רועי בן טירנה שיר בת אורי אריאל בן מרלי אבישי שלמה יהושע בן שרה שרית יגאל בן ניצה דניאל משה בן ענת אמיתי בן חפצי רז בן סיגל רעיה בת ורדה נריה דוד בן חווה נעמה בן ברוריה אביחי בן מזל איתמר בן יעל אהוד אליהו בן יסכה אביהו בן ענת יהונתן יצחק בן אילת דניאל בן פאני נריה בן רבקה נריה דניאל בן הדסה אדם יהוד בן חוה שגיב בן נטלי יהונתן עזרה בן חדוה חיה עומרי בן נועה
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
2 שאלות
נח גוטמן
ספירת הימים במבול
נח גוטמן
הרצאות דומות
פרשת לך לך
מיכאל לסרי
פרשת ויצא
הרב שלמה לוונשטיין
פרשת ויגש
הרב שלמה לוונשטיין
פרשת וישלח
הרב שלמה לוונשטיין
עבירתן של השבטים
הרב שלמה לוונשטיין
עץ הדעת ותכלית הבריאה
השאלה-הדר
שלום כבוד הרב.
יש לי שאלה.

הקדוש ברוך הוא ברא 2 אנשים זכר ונקבה, קודם כל.
הוא צייוה על האדם לאכול מעץ החיים ואסר עליו לאכול מעץ הדעת.
למרות זאת האדם אכל מעץ הדעת. זאת אומרת שאם הוא היה אוכל מעץ החיים היה חי לנצח ביחד עם חווה, וכנראה גם לא היו דורות נוספים כי לא היה להם דעת לקיים יחסים.
הבנתי שתכלית הבריאה היא אמונה,והתקרבות לשם.
השאלה שלי היא איך כל זה מסתדר? שהרי אם האדם היה אוכל מעץ החיים 2 אנשים לא היו יכולים להכיר אותו ולהתקרב כי לא היה להם דעת. וגם לא היו דורות נוספים שיכלו להתקרב ולהבין את הבריאה כי רק הם היו קיימים. האם העולם נברא רק לשתי האנשים הראשונים?
אשמח לתשובה, הדר.
x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת נח גוטמן
הדר שלום וברכה,
והנה לך תשובה,
א. אדם וחוה קיימו יחסים עוד לפני החטא, וגם קין והבל נולדו אז, כך מפורש במסכת סנהדרין לח'.
ב. ברור ש"דעת טוב ורע" אין הכוונה למה שאנחנו קוראים דעת, דהיינו הבנה ושכל, שאם כן איך יתכן לצוות מצוות על אנשים ללא דעת, והרי מי שאין בו דעת פטור מכל המצוות. הרמב"ן שם מבאר שדעת הכוונה לרצון, כי לאדם הראשון לפני החטא לא היה שום הנאה בענייני העולם הזה, ולכן הם לא התבישו באברי התולדה, כי לא היה שום הבדל בינם לבין כל איבר אחר. רק לאחר החטא החלו להרגיש הנאה ורצון לענייני העולם הזה.
בהצלחה.
נח גוטמן
שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
  • פיתוח האישיות
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה