דניאל בן אילנה רועי בן שושנה איתמר ניסים בן מלכה דינה בצלאל דוד שעשוע בן גלית בן בן קרן יוסף בן ברוריה דוד בן שׂוֹכת (הכ' בקמץ) ואפרת רחל בת מזל אייל בן מרים גבריאלה רחל בת טניה שחר גואל בן ורד מרים אורן בן אילנה לביא בן יעל רפאל בן שולה רחמים ישי בן אורית אמיר יוסף בן חוה אביב בן פליאה דורון בת אפרת אליה אליהו בן אודיל דוד אבידור בן יהודית תום בן מגי נועם בן יהודית אביאל בן רחל טמיר בן שרון אסף שלמה בן אהובה ציפורה בת אל מרים בת אורלי נוי שאבי בת נעמי נועם ומעיין בן אירית יונתן חי בן לינדה חנה בת אסתר אוהד בן פנינה שלו בן אידה עומר יוסף יצחק בן מילאן (ל´ בסגול) בר בת נילי טל בן ברכה איתי בן שושנה יהודה דב בן הדסה דינה עומר בן לימור נבו בן חגית מיה בת אסתר דניאל בן מעיין אחיה בן חיה נוי תפארת בת חוה יורה יונתן בן מזל שלמה בן רות דניאל ראובן בן נלה מקב רבינוב סיוון שמחה בת אוסנת אלקנה בן אלישבע יובל בן יהודית דניאל בת רבקה דניאל בן אילנה רועי בן שושנה איתמר ניסים בן מלכה דינה בצלאל דוד שעשוע בן גלית בן בן קרן יוסף בן ברוריה דוד בן שׂוֹכת (הכ' בקמץ) ואפרת רחל בת מזל אייל בן מרים גבריאלה רחל בת טניה שחר גואל בן ורד מרים אורן בן אילנה לביא בן יעל רפאל בן שולה רחמים ישי בן אורית אמיר יוסף בן חוה אביב בן פליאה דורון בת אפרת אליה אליהו בן אודיל דוד אבידור בן יהודית תום בן מגי נועם בן יהודית אביאל בן רחל טמיר בן שרון אסף שלמה בן אהובה ציפורה בת אל מרים בת אורלי נוי שאבי בת נעמי נועם ומעיין בן אירית יונתן חי בן לינדה חנה בת אסתר אוהד בן פנינה שלו בן אידה עומר יוסף יצחק בן מילאן (ל´ בסגול) בר בת נילי טל בן ברכה איתי בן שושנה יהודה דב בן הדסה דינה עומר בן לימור נבו בן חגית מיה בת אסתר דניאל בן מעיין אחיה בן חיה נוי תפארת בת חוה יורה יונתן בן מזל שלמה בן רות דניאל ראובן בן נלה מקב רבינוב סיוון שמחה בת אוסנת אלקנה בן אלישבע יובל בן יהודית דניאל בת רבקה
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
האם היום בו נולד האדם משפיע על אופיו?
ערכים
נשמת האדם לאחר פטירתו
זאב גרינוולד
המושג יצר הרע
שי הורוויץ
שם האדם ומשמעותו
זאב גרינוולד
קדושת התפילין
נח גוטמן
הרצאות דומות
לחזור עם תשובה - עונה 1 - ..
אהרן לוי
חטא אדם הראשון - פרק 1
..
ינון קלזאן
סוד הצדק העליון - פרק ..
אהרן לוי
דרך ה` - פרק 1
- ..
יעקב אסטרייכר
אפיקים של אמונה - פרק ..
צביאלי בן צור
מאמרים בנושא
מלחמת גוג ומגוג
ערכים
יראת שמים
ערכים
זכות אבות
יהודה רובן
ההתבוללות כגורם לשואה
ערכים
מהי ענוה אמיתית?
אהרן לוי
מאמרים נוספים
התבוננות בבריאה
השאלה
מה ניתן לענות לאדם הטוען שאינו רואה את יד הבורא בעולמנו?
x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת זאב גרינוולד
מי שרוצה באמת לראות את יד ה' יוכל לבחור לעצמו אובייקט כל שהוא בבריאה, ומתוך התבוננות בעולם שמסביבנו יראה את יד ה', כמאמר דוד המלך בתהילים: "כי אראה שמיך... ירח וכוכבים אשר כוננת ... ה' אלוקינו, מה אדיר שמך בכל הארץ!"

ניקח לדוגמה את התפוח האדום והעסיסי. התפוח עצמו יפרט בפני האדם התוהה את סודות הבריאה, את יד הבורא שנמצאת בה. מבעד לחרכי הפרי נוכל להשקיף על הבורא, בורא התפוח והעולם כולו.

קליפת התפוח הינה מעולה יותר מהאריזה המתוחכמת ביותר מעשה ידי אדם. הקליפה מכילה שמן ההופך אותה לעמידה במים, ובכך היא מגינה על הפרי מפני הגשמים הכבדים היורדים במשך חודשי הצמיחה וההבשלה. נוסף לכך, מעניק השמן הזה לפרי את הניחוח האופייני, "ריח התפוחים" ההופך את הפרי לנחשק . לקליפת הפרי יש תפקידים נוספים. צבעו מצביע על מצב בשלות הפרי: קליפה ירוקה מעידה על אי התאמת הפרי להוות מזון כרגע; וכאשר נעשה הפרי אכיל ומוכן לשמוש, מאדימה הקליפה ומכריזה על היות הפרי בשל וראוי למאכל. לצבע הקליפה יש גם תפקיד חשוב של "תאווה לעינים", ומטרתו לעורר את תיאבון האוכל. הפיתוי העיקרי של הפרי נעוץ בקליפתו. יופיו של התפוח מתוכנן להגשמת מטרת בריאתו, שיאכל ממנה האדם להנאתו ולבריאותו.

מלבד היות הצבע הירוק סימן למצב בשלותו של הפרי, הוא גם גורם לפרי להתמזג בין העלים הירוקים. פרי הבוסר אינו בולט וגם אינו מושך כל עוד אינו ראוי לאכילה. משהגיע זמן ההבשלה קולט הפרי צבע כדי לבלוט בין העלים הירוקים ולהוות מוקד משיכה לעיני האוכלים.

משמעות הדברים היא, שעץ הפרי 'יודע' שקיימים אוכלים בעלי עיניים המבחינים בצבעים. הוא גם 'יודע' שלאוכלים אלו יש חושי טעם וריח, והם אינם אוהבים מזון חמוץ, אך הם מחבבים מאכלים מתוקים בעלי טעם חמצמץ. . העץ גם 'יודע' כי האוכלים מצויידים בשיניים, וכי אין להם כנפיים להתעופף. לאחר ההבשלה מתרופפת אחיזתו של הפרי בעץ, והוא נושר ישירות לידו של החושק בו...

לפנינו מוצר מזון הארוז באריזה במגוון מעלות : 1) עמידות במים, 2) סמן צבע המורה על מידת בשלות הפרי, 3) עיצוב מושך עין המעורר את התיאבון, 4) בישום עדין בניחוח תפוח. עד כה דיברנו על האריזה בלבד!

לפרי יש עוקץ המשמש במגוון תפקידים: כמשענת שעליה תלוי התפוח, וכצינור מים המעביר אספקה ודרכו מועברים החומרים שמקבצים השורשים מן האדמה ועולים במעליות חבויות עד לעוקץ הפרי. גם אם ילמדו אנשים אי פעם כיצד לשאוב מן האדמה את החומרים שמהם מורכב הפרי, ברור שהמכונות הדרושות לשם כך תהיינה מסובכות וכבדות ביותר, ולא תדמינה כלל לגבעול העוקץ הקטן.

מערכת כה מורכבת במופלאותה ההופכת חומרי אדמה לפרי מוכן לאכילה, מופעלת באמצעות 'מכונות' שעוצבו בידי החכמה העליונה. גבעול העוקץ מתפקד בצורה מופלאה. הוא אוחז בפרי בחוזקה רק כל עוד הפרי אינו בשל. כאשר וכשהפרי בשל ואינו זקוק יותר לעץ , מתרפית אחיזתו כדי לאפשר לפרי להיקטף בקלות, ממש כאילו היה לו מתקן שחרור מתואם זמן. פרט זה משמש כהוכחה נוספת לרצון הבורא להנות את ברואיו.

בתוככי הפרי מתקבצים הנוזלים באופן שווה בין כל התאים, לבל יישפכו החוצה ויאבדו כאשר פותחים אותו. הנוזל והמוצק מאוחדים ברקמה מתוחכמת, כך שניתן לאכול את הפרי ולהנות גם מעסיסו. הסוכרים והחומצות מאוזנים ביניהם באופן מופלא, כך שהפרי הבשל אינו חמוץ מדי וגם לא מתוק מדי.

ניתן להבחין במבנה התכליתי של התפוח, כאילו הוא גדל ועליו כתובות המלים: "בוא ואכול אותי!" התפוח מדבר בצורה ברורה ביותר. לתפוח יש מסרים נוספים עבורנו:

הזרעים מונחים בתוככי התפוח בתוך קירות קשיחים, עשויים חומר דמוי פלסטיק. חומר זה מגן על הזרע שלא ייפגע מהחומציות המצויה במיץ הפרי, והוא גם מגן על הזרע שלא יאכל יחד עם הפרי, בהיותו חומר נוקשה וקשה ללעיסה. כל זרע עטוף בקליפה קשוחה, המגינה עליו מתהפוכות רבות, כולל מסע אפשרי דרך איברי עיכול של חיה או אדם.

קל להבחין במעשי ידי הבורא כאשר אנו מביטים בסלסלת פירות. לפנינו מונחים מיני מזון רבים המוכנים לאכילה, עטופים בקליפה צבעונית עמידה למים, מתובלים במומחיות בתערובת סוכרים וחומצות, ומבושמים בניחוח מעורר תיאבון! הבננה, התפוח, התפוז, האגס, הדובדבן, הענב, האננס והמילון מייצגים תקרובת מזינה והנאה עסיסית, המכריזה בקול על החכמה ועל החסד של המתכנן הגדול.

התפוח היפהפה, התפוז והבננה - צורתם, צבעם, טעמם וניחוחם עוצבו בגאוניות עליונה; יד אדם לא נטלה חלק בייצורם. למרות הטכנולוגיה המתקדמת של ימינו ממשיך המזון להגיע אלינו אך ורק מן האדמה ומן העץ. גם בעולם משוכלל כשלנו ממשיכים הדגנים והפירות להוות יצירת פאר של חסד מתוחכם, יצירה אשר יד אדם לא תרמה לה מאומה.

גם טכנאי החלל זקוקים לאדמה ולצמחים כדי לספק את החומרים המאפשרים את קיומם. גם בכירי החוקרים בחברות הכימיקלים הגדולות ביותר לא הצליחו עדיין לייצר אפילו גרעין אחד, חרף כל הציוד שברשותם. וראה זה פלא, הצמח מייצר את הפרי כאשר לרשותו עומדים רק אור השמש, מים, אויר ומעט אדמה. ניתן לחזות כאן בחוש בפעילותה של תבונה עמוקה, תבונה שהיא למעלה מהשגת השכל האנושי.

מונחת לפנינו אם כן אריזה של מזון עסיסי הגדלה על העץ, אריזה שלאחר אכילת תכולתה, נמצא בתוכה קופון המזכה את הזוכה בו באריזה נוספת. לאחר שהאדם האוכל נהנה מן הפרי, הוא משליך את הזרעים לקרקע; כך מובטחת האספקה העתידית לגידול פירות חדשים על ידי החכמה הצופה על הכל, ואינה מתעלמת משום פרט.
אכן, למי שמחפש באמת - יש מה לראות!
שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
  • פיתוח האישיות
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה
    משל ונמשל
  • אמונה ובטחון
  • החיים לאחר המוות
  • בין ישראל לעמים
  • תפילה
  • מדע ויהדות
  • מיסטיקה וקבלה
  • זהות יהודית
  • דת ומדינה
  • יהדות וחברה
  • בית המקדש וגאולה
  • בחירה חופשית