עופר בן כוכבה הראל בן רוזלין ורד שיא בן שגית אמה בת שרון רונן חי בן לאה יעקב קאפיל בן חנה ששא דניאל לירז בן סיגלית נועם ראובן בן זהבה שבתי בן רינה עדינה בת אילנה יונתן ראיין בן לידיה יוסף חיים בן מרים איתי בן שלומית בר אברהם בן ג`וליה איל בן חיה גאולה לוי יצחק בן חיה אורון בן זהבה משה בן ורד אביחי בן נעמה זיו בן יפית רועי זאב בן סימה לירון בן שולה קארינה בת סבטלנה יאיר בן ציונה צילה ולנטין אלי בן זונבייב מקסים בן טלה חן בן פאני ישראל רפאל חננאל בן אביגיל עידו בן אסתר נתנאל בן פאני פלג בנימין בן סיגלית אופק בן אתי ישי שלמה בן נורית שי בת שרי אברהם אשר בן רבקה רוני בן סבטלנה קרן בת רחל ניתאי יהודה בן איילת שלומי יחיאב בן אוסנת גיל בן אורה דולב בן יעל מאיר בן מרים דניאל בן גאולה רפאל בן בינה נתנאל אליעזר בן ברכה אביבה יהב סיאהו בן גילי מיכאל בן רחל אלמוג בן שנהב יצחק בן איריס יותם בן סמדר עופר בן כוכבה הראל בן רוזלין ורד שיא בן שגית אמה בת שרון רונן חי בן לאה יעקב קאפיל בן חנה ששא דניאל לירז בן סיגלית נועם ראובן בן זהבה שבתי בן רינה עדינה בת אילנה יונתן ראיין בן לידיה יוסף חיים בן מרים איתי בן שלומית בר אברהם בן ג`וליה איל בן חיה גאולה לוי יצחק בן חיה אורון בן זהבה משה בן ורד אביחי בן נעמה זיו בן יפית רועי זאב בן סימה לירון בן שולה קארינה בת סבטלנה יאיר בן ציונה צילה ולנטין אלי בן זונבייב מקסים בן טלה חן בן פאני ישראל רפאל חננאל בן אביגיל עידו בן אסתר נתנאל בן פאני פלג בנימין בן סיגלית אופק בן אתי ישי שלמה בן נורית שי בת שרי אברהם אשר בן רבקה רוני בן סבטלנה קרן בת רחל ניתאי יהודה בן איילת שלומי יחיאב בן אוסנת גיל בן אורה דולב בן יעל מאיר בן מרים דניאל בן גאולה רפאל בן בינה נתנאל אליעזר בן ברכה אביבה יהב סיאהו בן גילי מיכאל בן רחל אלמוג בן שנהב יצחק בן איריס יותם בן סמדר
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
אמונה וביטחון
נח גוטמן
מהי משמעות הפסוק: "שמע ישראל" ומדוע הוא הפך ..
ערכים
הכל משמים או שיש דברים שאדם גורם לעצמו?
זאב גרינוולד
מהי אמונה?
נח גוטמן
סרטונים ביוטיוב של אלכס צייטלין
אליעזר אייזיקוביץ
הרצאות דומות
יחד ננצח
מיכאל לסרי
איזונים ביהדות - פרק 1
..
דוד ברוורמן
מהות הסבל בעולם
אבי מזרחי
עקבות משיח
יחיאל ויצמן
עשרת הדברות - פרק 1
- ..
זאב קצנלבוגן
מאמרים בנושא
הכל לטובה!
יהודה רובן
חידת הבחירה החופשית?
צבי עינבל
השגחה פרטית
ד``ר דניאל נשיא
עיקרי האמונה
ערכים
חבלי משיח
יאיר ארלנגר
מאמרים נוספים
יהדות ארה``ב והעליה לארץ
השאלה-אבנר
מדוע גדולי ישראל אינם קוראים לכל יהודי ארה"ב לעלות לארץ ישראל? גם אם אין חיוב הלכתי, אבל זו ארצנו!!!
x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת נח גוטמן
שלום אבנר,
אני רוצה לחדד את השאלה שלך.
במשך דורות על גבי דורות, העליה לארץ ישראל הייתה כרוכה בסכנת נפשות, ובמסירות נפש עילאית. רבים מהעולים לא הצליחו להתבסס בארץ הקודש, והם חזרו על עקבותיהם שבורים ורצוצים. גם אלו ששרדו חיו חיי עוני וסבל נוראים, שמנעו מהם לחיות חיים סבירים.
גם לאחר הקמת המדינה, היו תנאי החיים בארץ קשים במיוחד, ועובדה זו גרמה לעולים רבים התדרדרות רוחנית עצומה, מסיבות שלא כאן המקום לפורטם.
בעשרות השנים האחרונות, לראשונה מזה אלפי שנים, יכול כל יהודי בעולם לעלות לארץ ישראל, ולחיות בה חיי רווחה, במדינה מערבית בעלת כלכלה מפותחת ותנאי חיים שאמנם אינם משתווים לרמת החיים האמיריקנית, אך בהחלט משתוים לרמת החיים במדינות מפותחות רבות.
אם כך, מדוע שלא יורו גדולי ישראל לכל יהודי ארה"ב לעלות חיש מהר לארץ ישראל, ארצנו האהובה? מדוע לא יורו שיש חיוב על כל יהודי לעלות ארצה?
אמנם ישנה תופעה רחבה של עליה חרדית ודתית לארץ ישראל מארצות הרווחה, אבל גדולי ישראל לא מצאו לנכון לצאת בהוראה גורפת. (ולהיפך, במקרים מסוימים אף מנעו עליה ארצה של רבנים שהיו עלולים להשאיר את צאן מרעיתם בגולה לאנחות.)
כמובן ששאלה קשה זו יש להפנות בראש ובראשונה לגדולי ישראל בכבודם ובעצמם. קשה ובלתי אפשרי לאדם מן השורה להיכנס לנעלי הענק של רבותינו הגדולים, ענקי הדעת שהותיר לנו הקב"ה לפליטה.
ואולם, היות והדבר אינו נוגע הלכה למעשה, שהרי בכל שאלה כבדת משקל מהסוג הזה רק גדולי ישראל מוסמכים לענות, אשר על כן ברצוני להצביע על נקודה חשובה מאד, שיתכן שהיא התשובה לשאלה האמורה.
הגמרא אומרת "צדקה עשה הקב"ה" עם ישראל שפזרם בין האומות". כלומר - הפיזור של עם ישראל בין האומות והעובדה שאינם מתרכזים במקום אחד, היא זו שמונעת מאומות העולם לחסל את העם היהודי מעל פני האדמה, כשאיפתם העתיקה.
גם כאשר יעקב אבינו הלך לקראת הפגישה עם עשיו הוא חילק את העם אשר אתו לשני מחנות "פן יבוא עשיו אל המחנה האחד והכהו והיה המחנה הנשאר לפליטה".
מכל זה אנו לומדים, שכל עוד לא הגענו אל הגאולה השלימה, וכל עוד אנחנו מוקפים באויבים הקמים עלינו לכלותנו, אסור לנו להתרכז במקום אחד, בפרט במקום שהוא מהמסוכנים ביותר בעולם.
התכנסות זו במקום אחד, עלולה לדרבן את שונאי ישראל למלחמה ביושבי ארץ הקודש. כאשר שונאי ישראל ידעו שזהו הריכוז היהודי היחיד, הדבר הזה יתן להם משנה מרץ לעסוק במחשבותיהם הזדוניות, ימח שמם וזכרם.
ובעזרת השם, נזכה במהרה לראות בביאת גואל, ואז יעלו כל יהודי ארה"ב לארץ ישראל, ללא חשש כלל.
כמובן שיתכן שטעמים נוספים טמונים בסודם של חכמי ישראל, ואנחנו לא נדע.
בברכה, נח.
שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
  • פיתוח האישיות
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה
    משל ונמשל
  • אמונה ובטחון
  • החיים לאחר המוות
  • בין ישראל לעמים
  • תפילה
  • מדע ויהדות
  • מיסטיקה וקבלה
  • זהות יהודית
  • דת ומדינה
  • יהדות וחברה
  • בית המקדש וגאולה
  • בחירה חופשית