שובל בן איריס נתנאל בן פאני אליה בן שמעונה אהוד בן הלנה אן שלמה בן אפרת אסף בן יוכי יוכבד רון בן נאירה סימון חיים בן אסתר דניאל בן אינגה אדם בן מיכל מטה אהרון בן דרי אופק מאיר בן חנה אלישבע אֵליי בת יהודית ינון נתנאל בן כרמלה נועם בת אדווה נבו בן מירב אור בן נורית אלון בן אורה רועי בן טל יוסף בן זויה יוסף בן לאה נדב בן עליזה בנימין בן עינב יוסף בן ברוריה אליהו מרדכי בן בתיה אליענה אורן בן אילנה עמיר עמוס בן אושרית תומר יעקב בן ענת אביחיל בן חנה הדר בן סמדר נתנאל בן קרן מתן בן עינב דור בן מיכל יאיר בן מירי גבריאלה אייל בן שולמית דניאל בן שמרית אלעד בן חנה יואב בן יפעה אלעד בן מיכל מטה ישראל בן רוני עומר בן אסתר דרור בן דורית יעל בת גילי שחר בן ליאנה עומר בן אורנה טל בן מיכל אליהו שלמה חיים בן מרים יצחק בן יעל יוכבד איב בן דינה אדיר בן חווה שובל בן איריס נתנאל בן פאני אליה בן שמעונה אהוד בן הלנה אן שלמה בן אפרת אסף בן יוכי יוכבד רון בן נאירה סימון חיים בן אסתר דניאל בן אינגה אדם בן מיכל מטה אהרון בן דרי אופק מאיר בן חנה אלישבע אֵליי בת יהודית ינון נתנאל בן כרמלה נועם בת אדווה נבו בן מירב אור בן נורית אלון בן אורה רועי בן טל יוסף בן זויה יוסף בן לאה נדב בן עליזה בנימין בן עינב יוסף בן ברוריה אליהו מרדכי בן בתיה אליענה אורן בן אילנה עמיר עמוס בן אושרית תומר יעקב בן ענת אביחיל בן חנה הדר בן סמדר נתנאל בן קרן מתן בן עינב דור בן מיכל יאיר בן מירי גבריאלה אייל בן שולמית דניאל בן שמרית אלעד בן חנה יואב בן יפעה אלעד בן מיכל מטה ישראל בן רוני עומר בן אסתר דרור בן דורית יעל בת גילי שחר בן ליאנה עומר בן אורנה טל בן מיכל אליהו שלמה חיים בן מרים יצחק בן יעל יוכבד איב בן דינה אדיר בן חווה
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
אמונה וביטחון
נח גוטמן
מהי משמעות הפסוק: "שמע ישראל" ומדוע הוא הפך ..
ערכים
הכל משמים או שיש דברים שאדם גורם לעצמו?
זאב גרינוולד
מהי אמונה?
נח גוטמן
סרטונים ביוטיוב של אלכס צייטלין
אליעזר אייזיקוביץ
הרצאות דומות
יחד ננצח
מיכאל לסרי
איזונים ביהדות - פרק 1
..
דוד ברוורמן
מהות הסבל בעולם
אבי מזרחי
עקבות משיח
יחיאל ויצמן
עשרת הדברות - פרק 1
- ..
זאב קצנלבוגן
מאמרים בנושא
הכל לטובה!
יהודה רובן
חידת הבחירה החופשית?
צבי עינבל
השגחה פרטית
ד``ר דניאל נשיא
עיקרי האמונה
ערכים
חבלי משיח
יאיר ארלנגר
מאמרים נוספים
יהודי בלב
השאלה-לירז
האם אפשר להיות יהודי בלב?
x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת אליעזר אייזיקוביץ
לעתים קרובות אנו נתקלים ביהודים המצהירים: "מספיק שאני אדם ישר שאינו עושה עוול. מספיק שאני מאמין באלוקים בלב. מדוע כל כך חשוב לאלקים אם אני מקיים מצוות או לא? האם באמת יותר חשוב לאלקים מה שאני אוכל מאשר מה שאני חושב ומרגיש?"

אנשים המקיימים תורה ומצוות יודעים: לאלקים חשוב הכל. אם הוא, ברוב חכמתו, נתן לנו תרי"ג מצוות, בודאי שמטרתו לא היתה שאנו נבחר לעצמנו את המצוות שאותן נשמור ואת המצוות שלא נשמור. כל המצוות הן שוות ערך.

לדוגמה, אין ביכולתנו לדעת כיצד משפיע חילול שבת על המתרחש בעולמות העליונים. סודות הבריאה אינם ידועים לנו. ניתנו לנו רק הוראות כיצד להשתמש בטבע. עלינו לנהוג לפי הוראות אלו ללא כל סטיה, שאם לא כן, אנו מקלקלים את המערך הנפלא שנברא בימי בראשית וממשיך להתקיים בהשגחה פרטית מכוונת מדי רגע.

האמונה בבורא שהינו רם ונישא, ומצוי מעל לחוקי הטבע, שהרי הוא זה שברא אותם, מחייבת לאמץ השקפה שונה גם בהקשר למצוות. האמונה באלוקיותו של הבורא הופכת גם את המצוות לאלוקיות. אין באפשרותו של בשר ודם, ילוד אשה, לערוך חשבונות ומאזנים אודות חשיבות המצוות וחיוניותן. האדם מוגבל על ידי חמשת חושיו, בעוד ששורשן של המצוות מצוי בגבהי מרומים.

היהדות היא דת גלויה שחובותיה מעשיים וברורים. היא אינה מכילה רק אמונה מופשטת השוכנת בסתר הלבבות. היהדות דורשת עמידה באתגרים. מעשיות זו של המצוות מקיפה את כל תחומי החיים.

"יהודי בלב", הוא יהודי הפוטר את עצמו ממצוות מעשיות. הוא טוען שיהדותו תופסת מקום נכבד בלבו, ודי לו בכך. טעמן של המצוות המעשיות אינו מוכר לו, ויתכן שאף לא ניסה לטעום אותן. ברור, שלא תודות ליהדות קלילה מסוג זה אנו נחשבים לעם נבחר. היהודי נתבע להצדיק במעשיו את הבחירה שבחר בו ה', ולא רק בלבו פנימה. מול הבחירה המעשית של ה' עליו לבחור באופן מעשי בטוב. עליו להצטיין בבחירה במעשים ההולמים את עושיהם ומרוממים אותם.

האמונה הנובעת מהידיעה שהתורה אינה יצירה אנושית, והיא ניתנה קבל עם ועולם מן השמים, משווה לתורה מעמד עליון בסולם הערכים של בני אנוש. ה' בורא האדם ויוצרו מכיר את כוחותיו, אפשרויותיו ומגבלותיו, דרישות גופו וצרכי נפשו. האדם מורכב מגשמיות ומרוחניות. האיזון בין שתיהן על פי משפטי ה', הוא תחום המצוות המעשיות. אדם המקיים מצוות מתקרב לבוראו באורח חייו ובכל הוויתו.
שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
  • פיתוח האישיות
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה
    משל ונמשל
  • אמונה ובטחון
  • החיים לאחר המוות
  • בין ישראל לעמים
  • תפילה
  • מדע ויהדות
  • מיסטיקה וקבלה
  • זהות יהודית
  • דת ומדינה
  • יהדות וחברה
  • בית המקדש וגאולה
  • בחירה חופשית