יעקב בן הדסה בניהו בן אטל רועי שלום בן נעמה איתמר בן יעל אדיר בן ענת אלון בן עדית טובה עילַי בן שלומית יונתן חי בן לינדה זיו בת דניאל דוד בן שׂוֹכת (הכ' בקמץ) ואפרת רחל בת מזל אבירם בן מלכי אריה בן פניה חן חנן בן ורד מתניה יהודה בן מיכל מטה איתמר בן חוה אהרון בן אורה ינון יוסף בן שרון אוריאל בן נעמי דוד בן אירנה יונתן שמעון בן עליזה בינה מעוז אברהם בן מזל רוני בת שרון איתיה בן אפרת גיל בן נירה ישראל בן דינה עמנואל (עמי) בן אביבה רן בן טליק אלעד בן דבורה נטלי כפיר בן שירי לירון בן אורית אריאל בן אסנת דניאל נחמן בן שירן בנימין בן עינב ליאל ברכה בת שרון יפה בת טובה אלעד דוד בן מוריה שמואל פנחס בן רבקה אלירן בן שולמית דוד בן סילביה מוניקה יותם בן נעמי ישעיהו בן חנה יגל בן תחיה הדר בת גליה דור בן אלונה רחל שלום משה בן עליזה מיכאל בן גאולה שלומי בן שמחה דניאל בן ליז רבקה יהושע ינון בן פרחיה אבירם בן מלכי יעקב בן הדסה בניהו בן אטל רועי שלום בן נעמה איתמר בן יעל אדיר בן ענת אלון בן עדית טובה עילַי בן שלומית יונתן חי בן לינדה זיו בת דניאל דוד בן שׂוֹכת (הכ' בקמץ) ואפרת רחל בת מזל אבירם בן מלכי אריה בן פניה חן חנן בן ורד מתניה יהודה בן מיכל מטה איתמר בן חוה אהרון בן אורה ינון יוסף בן שרון אוריאל בן נעמי דוד בן אירנה יונתן שמעון בן עליזה בינה מעוז אברהם בן מזל רוני בת שרון איתיה בן אפרת גיל בן נירה ישראל בן דינה עמנואל (עמי) בן אביבה רן בן טליק אלעד בן דבורה נטלי כפיר בן שירי לירון בן אורית אריאל בן אסנת דניאל נחמן בן שירן בנימין בן עינב ליאל ברכה בת שרון יפה בת טובה אלעד דוד בן מוריה שמואל פנחס בן רבקה אלירן בן שולמית דוד בן סילביה מוניקה יותם בן נעמי ישעיהו בן חנה יגל בן תחיה הדר בת גליה דור בן אלונה רחל שלום משה בן עליזה מיכאל בן גאולה שלומי בן שמחה דניאל בן ליז רבקה יהושע ינון בן פרחיה אבירם בן מלכי
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
אמונה וביטחון
נח גוטמן
מהי משמעות הפסוק: "שמע ישראל" ומדוע הוא הפך ..
ערכים
הכל משמים או שיש דברים שאדם גורם לעצמו?
זאב גרינוולד
מהי אמונה?
נח גוטמן
סרטונים ביוטיוב של אלכס צייטלין
אליעזר אייזיקוביץ
הרצאות דומות
יחד ננצח
מיכאל לסרי
איזונים ביהדות - פרק 1
..
דוד ברוורמן
מהות הסבל בעולם
אבי מזרחי
עקבות משיח
יחיאל ויצמן
עשרת הדברות - פרק 1
- ..
זאב קצנלבוגן
מאמרים בנושא
הכל לטובה!
יהודה רובן
חידת הבחירה החופשית?
צבי עינבל
השגחה פרטית
ד``ר דניאל נשיא
עיקרי האמונה
ערכים
חבלי משיח
יאיר ארלנגר
מאמרים נוספים
מעמד האישה ביהדות
השאלה

זהו נושא שמעסיק אותי רבות. חיפשתי לו תשובות והגעתי לתשובות מגוונות וסותרות: היו שטענו שהאישה לא מופלית כלל, הכל ענין של פרשנות. החשיבות שלה שוה,הזכויות והחובות שלה אמנם שונות בפרטים אבל שוות במהות ובדרגה. היו שטענו שהאישה מופלית-לרעה כמובן,אבל זה מלכתחילה, כך צריך להיות. אישה שוה פחות, נבראה רק "בזכות" ובשביל הגבר, כל זכות הקיום שלה-בזכותו, זכויותיה חובותיה ודרגתה פחותים והיו שטענו- שהאישה מופלית אך זה מצב בדיעבד לדוגמא בגלל חטאה בעץ הדעת זהו עונש- ואל אישך תשוקתך, משם נובע מעמדה הנחות, שיעלם כאשר יבוא העולם והחטא לתיקונו. על פי דעתי האנושית- האישה מופלית לרעה(לא לומדת תורה, צריכה להצניע את עצמה- בשביל שהגבר לא יכשל בה, וממילא יכולה פחות להיות דומיננטית בעולם,מעטות ובודדות הנשים שהגיעו לדרגת נבואה לעומת הנביאים הרבים מאוד, קיבלה פחות יכולות - היא תמיד חלשה יותר ומצליחה פחות- פיזית שכלית ועוד, ותפקידה העיקרי הוא לשרת את הגבר) אני חושבת שאפליה זהו דבר לא מוסרי ולא צודק, ואני חושבת שאלוקים ברא את אמות המוסר האנושיות על פי מוסר התורה( רחמים בנפש- מה הוא רחום וחנון, וכדומה) אשמח מאוד לקבל הבנה בנושא- מה אומרת על כך התורה. תודה רבה!!!


x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת זאב גרינוולד

בס"ד

שלום רב!

קראתי את דברייך ואשתדל להתייחס:

מושג השלימות קיים כאשר אדם משלים את הפוטנציאל הגלום בו. באותה שעה הוא מקובל ורצוי בעיני ה', וגם בעיני עצמו, כי הוא הגיע לדרגה הגבוהה שעבורה הוא נברא ועבורה הוא מתפקד בעולמנו.

האיש והאשה שונים הם בתחומים רבים, הן בתכונות, כאשר האשה נוטה יותר לרגש, למידת הרחמים, למידת ההתחשבות הפנימית ועוד, הן בחיים המעשיים והן בתחום המצוות.

רק האיחוד בין שניהם יוצר מצב מושלם שבו תכונות וכוחות הנפש של שניהם מתאחדים ויוצרים מרקע אחד שבו משובצות התכונות הטובות של שניהם.

דברייך נובעים מההשוואה לאיש, ממבחינה ממושכת איפה לי יש מעלה ואיפה לו. אך לא לשם נקודה זו נבראנו. נבראנו כדי להשלים את רצון קוננו, כדי להתאחד ולהשפיע, כדי להתעלות ולהשתלם, כל אחד ואחת עושים זאת בדרך היחודית שלהם. אין צורך למנות את מספר הנביאים והנביאות (ביחוד שמספרם היה כפליים מיוצאי מצרים, ונימנו רק אלו שנבואותיהם נכתבו). מטרתנו לפעול, להשתלם, לגדול ולהתחנך.

על כל אשה מוטל למלא את הפונקציות הטבועות בה, ואז היא תגיע למושלמות. לפי פירושים רבים היא לא צוותה בכל המצוות, כי בתחומים אלו היא כבר מושלמת. על כל פנים מטרתנו לפעול ולא לערוך פנקסנות מה הרוויח פלוני ומה הפסידה פלונית. אין להשוות ולא זוהי מטרת הבריאה.

בברכה,

זאב


שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
  • פיתוח האישיות
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה
    משל ונמשל
  • אמונה ובטחון
  • החיים לאחר המוות
  • בין ישראל לעמים
  • תפילה
  • מדע ויהדות
  • מיסטיקה וקבלה
  • זהות יהודית
  • דת ומדינה
  • יהדות וחברה
  • בית המקדש וגאולה
  • בחירה חופשית