שלום רב!
בהקשר לצמחונות יש לה מקום כל עוד היא תורמת לבריאות ולמהלך חיים תקין. אך אין לה מקום בתורה עקרונית ורעיונית.
האדם הוא בחיר היצורים שברא הבורא, והוא קבע בתורתו שמותר לאכול בעלי חיים, הם נבראו בין השאר כדי לשרת את האדם ומבחינה קבלית יש להם גם עליה רוחנית כאשר הם תורמים את תרומתם לרווחת האדם. בהקשר לשחיטה זו הצורה האידיאלית של הריגה. הוכח במחקרים מעמיקים שלבהמה אין צער לנוכח מהירות השחיטה. המוח שלה מתנתק מתחושות הצער לפני שמגיע אליו הכאב.
בהקשר לחטא העגל מצוייים פרושים מעמיקים המסבירים את החטא, ויש ללמוד את הפסוקים לעומקם. לא מדובר בצורה הפרימיטיבית שבה אנשים מתארים את החטא.
העם סבר שמשה רבינו מת והוא חפש תחליף למשה שיוכל לקשר בינו לבין הבורא. דמות השור קשורה גם לשמי מעלה וגם שם אין הדברים כפשוטם אלא מדובר בתפיסות תורניות עמוקות האפופות במושגים קבליים ובהעמקה בדברי התורה.
בברכה, זאב
|