אלון יהודה בן נורית שרה רותם בן אדווה גל בן אושרת עמית בן יפה רז בת דורון מבשר עזריאל בן מיכל מטה אחיעד יעקב בן שמואל גדליה אליהו בן איבי מתן בן שושנה שחף בת אילנה יוחאי בן זיוה דרור בן שרה יעקב בן אסתר עומר בן ריקי יחזקאל בן מזל לידור בן גיטה רונן בן בתשבע יאן בן אינה פשייב יונה בת רחל יהל בת מיכל נועם בן יונת אהוד אליהו בן יסכה בן בן נתיבה ניר בן אורנה ידידיה בן זהבה אורי בן ציפורה נדב בן אורנה ארבל בת יעל אוהד בן קרן שגב בן גלית מישל בן סולמירה מאיר בן מרים מאור משה בן שרונה פלג בנימין בן סיגלית שלמה בן מרסיל רבקה בת ענת חנה אור לוי יחזקאל זאב בן פנינה מאיה בת פנינה אילעי בן אושרה דניאל בת רבקה דני בן חווה יצחק בן דבורה סילבי נועם בן רחל אמיליה בת דניאל קלרה רוסה בת טניה תמיר בן חרות איתן בן שרה גיא בן מירב אנדריי בן יבגניה אלון יהודה בן נורית שרה רותם בן אדווה גל בן אושרת עמית בן יפה רז בת דורון מבשר עזריאל בן מיכל מטה אחיעד יעקב בן שמואל גדליה אליהו בן איבי מתן בן שושנה שחף בת אילנה יוחאי בן זיוה דרור בן שרה יעקב בן אסתר עומר בן ריקי יחזקאל בן מזל לידור בן גיטה רונן בן בתשבע יאן בן אינה פשייב יונה בת רחל יהל בת מיכל נועם בן יונת אהוד אליהו בן יסכה בן בן נתיבה ניר בן אורנה ידידיה בן זהבה אורי בן ציפורה נדב בן אורנה ארבל בת יעל אוהד בן קרן שגב בן גלית מישל בן סולמירה מאיר בן מרים מאור משה בן שרונה פלג בנימין בן סיגלית שלמה בן מרסיל רבקה בת ענת חנה אור לוי יחזקאל זאב בן פנינה מאיה בת פנינה אילעי בן אושרה דניאל בת רבקה דני בן חווה יצחק בן דבורה סילבי נועם בן רחל אמיליה בת דניאל קלרה רוסה בת טניה תמיר בן חרות איתן בן שרה גיא בן מירב אנדריי בן יבגניה
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
טבע או כושר יצירתו של האדם
ערכים
שבירת כוס בחופה
ערכים
כוחות על-טבעיים
ערכים
תשוקות האדם
ערכים
חלומות
ערכים
זמני מולד הלבנה
השאלה-רחמים
26/11/2012
האמנם כבר בעבר ידעו את חשבון זמני מולד הלבנה?
x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת ערכים
שיטת החישוב של לוח השנה העברי היתה ידועה כבר לחכמי ישראל בתקופות קדומות, אך בפועל קידשו חכמינו את החודש על פי הראייה. בתחילת כל חודש, כאשר נראה הירח מחדש, הגיעו עדים אל לשכת הסנהדרין בירושלים והעידו שהם ראו את מולד הלבנה, ומכח עדותם קידשו בית דין יום זה כ"ראש חודש". אם הגיעו העדים ביום השלושים של החודש שעבר, הפך יום זה להיות היום הראשון של החודש הבא. אולם אם העדים לא הגיעו באותו יום, נדחה ראש חודש ליום שלאחריו.
התורה פותחת את מערכת המצוות שלה במצות קידוש החודש. באותה שעה עדיין שהו בני ישראל על סף הגאולה. היה זה ימים ספורים טרם יציאתם לחירות.
עתה, כאשר החלה בתולדות עם ישראל תקופה חדשה ודמותו הרוחנית של העם החלה לקרום עור וגידים, היה צורך להציב בראש מערכת המצוות מצוה שתדגים את ההתחדשות הרוחנית התמידית, את העיקרון שאין לשקוט על השמרים, אלא יש להתקדם בתמידות. חידוש הירח מדי חודש בחודשו, משמש לנו כהזדמנות מיוחדת וכתזכורת לקבוע מועד גם להתחדשות עצמית, לבחינה מחודשת של מצבנו הרוחני ולהתייחדות עם בורא העולם.
המילה "מועד" - משמעותה זמן קבוע; המועדים משמשים לנו, כביכול, כ"זמני פגישה" עם הקב"ה, זמנים שאנו מתחדשים בהם בתוך תוכנו ומרעננים את מטעננו הרוחני. כל המועדים קשורים לסיבה מסויימת המשמשת עילה להתחדשות זו. לעומת זאת, לראש חודש אין עילה אחרת, אלא מהותו היא חידושו. ראש חודש בא לסמל את הצורך בהתחדשות ובהתרעננות רוחנית בלתי פוסקת.
עתה מובן מדוע קביעתו של ראש חודש נקבעת על ידי בית דין, ומובן גם מדוע זקוקים אנו לעדים שראו את החודש. חכמי הסנהדרין שקידשו את החודש, לא באו לגלות לנו את החשבון האסטרונומי. מטרתם היתה לסמוך לחידוש הלבנה בבריאה את חידוש האדם עם עצמו, חכמי הסנהדרין באים להכריז על ראש החודש שלנו. ההתחדשות האישית היא היסוד לחיים רוחניים מלאים ושלמים.
שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
  • פיתוח האישיות
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה