אליעוז בן אילנה ברק חיים בן חנה אלישבע אייל משה בן אהובה עומר בן רבקה דניאלה בת מרים מיכאל בן אסתר שלומי יחיאב בן אוסנת רפאל בן שולה ניר בן אורנה ליאל הושע בן מרים גלעד בן מיכל גל בן חדווה אלחנן שמעון בן חנה דביר בן שושנה נאור בן דליה תומר בן ציפורה דניאל בן אהובה בנימין בן גוליה אחיה בן חיה אהרון בן דרי עופרי בת רונית שרון בת מתוקה אידל בן שרה מעיין בת רחל שבתי בן רינה עדן בת אורין ליאור בן בקה רבקה יצחק דוד בן בת שבע דביר בן תחיה יונתן חי בן לינדה רחמים ישי בן אורית יקיר בן סאנה ימין יונתן בן מרים איתי בן דורית שחר בן אסתר דור בן שרונה נתנאל בן יעל אופליה אדית בת רוסינטה רונן בן בתשבע עומר בן ניבה תפארת בת שרה שרית אסף בן יוכי יוכבד גל בן חדווה נתנאל חי בן בלה דולב בן אירית תאיר בת עדנה עומר בת אסנת איתמר בן פלילה יורם בן בלה איתמר בן צורית אליעוז בן אילנה ברק חיים בן חנה אלישבע אייל משה בן אהובה עומר בן רבקה דניאלה בת מרים מיכאל בן אסתר שלומי יחיאב בן אוסנת רפאל בן שולה ניר בן אורנה ליאל הושע בן מרים גלעד בן מיכל גל בן חדווה אלחנן שמעון בן חנה דביר בן שושנה נאור בן דליה תומר בן ציפורה דניאל בן אהובה בנימין בן גוליה אחיה בן חיה אהרון בן דרי עופרי בת רונית שרון בת מתוקה אידל בן שרה מעיין בת רחל שבתי בן רינה עדן בת אורין ליאור בן בקה רבקה יצחק דוד בן בת שבע דביר בן תחיה יונתן חי בן לינדה רחמים ישי בן אורית יקיר בן סאנה ימין יונתן בן מרים איתי בן דורית שחר בן אסתר דור בן שרונה נתנאל בן יעל אופליה אדית בת רוסינטה רונן בן בתשבע עומר בן ניבה תפארת בת שרה שרית אסף בן יוכי יוכבד גל בן חדווה נתנאל חי בן בלה דולב בן אירית תאיר בת עדנה עומר בת אסנת איתמר בן פלילה יורם בן בלה איתמר בן צורית
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
צניעות
ערכים
אשת חיל
ערכים
הבדלים בין גברים לנשים
אהרן לוי
זוגיות מוצלחת
זאב גרינוולד
זיווג משמיים
זאב גרינוולד
הרצאות דומות
ואת עלית על כולנה
ימימה מזרחי
נשוי ומאושר
מיכאל לסרי
שלום בית - פרק 1
- ..
צביאלי בן צור
טיפים לאושר
מיכאל לסרי
נישואין לנצח כיצד ? א`
אהרן לוי
מאמרים בנושא
מהי אהבה?
ערכים
גברים ונשים - מצא את ההבדלים
דוד קליינר
כיצד ניתן לשמור על נישואין מאושרים?
ערכים
עוצמתה של מידת הכעס
ערכים
התפייסות
ערכים
מאמרים נוספים
מקווה ומי ברז
השאלה
מה בין מי המקווה למי ברז רגילים?
x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת ערכים
למעשה, כבר נשאלה שאלה מעין זו בעבר הרחוק. נעמן, שר צבא ארם, היה חולה במחלת הצרעת, ונצטווה ע"י הנביא אלישע לרחוץ במי הירדן. לנוכח דברי הנביא טען נעמן: "הלא טוב אבנה ופרפר, נהרות דמשק, מכל מימי ישראל, הלא ארחץ בהם וטהרתי?" למרות זאת, בסופו של דבר נענה נעמן להפצרות עבדיו, ושמע בקול הנביא. הוא רחץ במי הירדן ונרפא מצרעתו (מלכים ב' פרק ה').
במקרה זה העניק הבורא סגולה מיוחדת דווקא למי הירדן להיות שליחי ה' לרפא את נעמן מצרעתו. אם נעמיק מעט בנושא נקבל תשובה חד משמעית לשאלה זו.
קיים הבדל בין מים למים. מי מעיינות המרפא מסייעים לריפוי מחלות שונות, מה שאין כן מים רגילים. גם 'מים כבדים' שונים בהרכבם הכימי ממים רגילים, ואף מגיבים באופן שונה לתופעות חום, קור ועוד. כפי שקיים הבדל בין מים למים מבחינה פיזיקאלית, כך אין ספק שקיים הבדל בין מים למים מבחינה רוחנית. בורא העולם ויוצר האדם העניק למי המקווה תכונות רוחניות מיוחדות, ובזכות סגולותיהם המיוחדות הם מטהרים את האדם, והופכים אותו מטמא לטהור.
נעמוד כאן על פרט אחד מהפרטים הרבים המאפיינים את מי המקוה.
40 סאה למי המקווה – מספר בעל משמעות עמוקה
המקווה מכיל 40 סאה מים לפחות. זו כמות המים המינימלית שהאדם צריך לטבול בה, כדי שכל גופו יהיה מכוסה במים. זו כמות המים הנדרשת לטהרה, אף אם האדם הנטהר הוא קטן קומה.
מאורעות שונים בתולדות העולם ובקורות עם ישראל קשורים למספר ארבעים.
מי המבול החלו לרדת 40 יום לאחר ראש השנה (בעשור לחודש השני). וירידת הגשמים נמשכה גם היא 40 יום. בנוסף, לאחר 40 יום מפסיקת כל מי המבול פתח נח את חלון התיבה.
אף האזהרה לעיר נינוה (בספר יונה) קשורה למספר 40 יום. יונה הכריז: "בעוד ארבעים יום ונינוה נהפכת".
המעמד הנשגב של מתן תורה בהר סיני קשור לשלוש עליותיו של משה רבנו להר סיני. בכל פעם הוא שהה במרום 40 יום.
המרגלים תרו את הארץ במשך ארבעים יום, ובעקבות זאת נענש דור המדבר, ונגזר עליו לסוב במדבר במשך 40 שנה.
אליהו הנביא צם 40 יום, עד אשר הגיע להר חורב (מלכים א').
הנביא יחזקאל נצטווה על ידי ה' לשכב על צדו 40 יום, כדי לכפר על חטאי בני ישראל שנעשו במשך 40 שנה.
בכל שנה ה' מעניק לנו 40 ימי כפרה מראש חודש אלול עד יום הכיפורים.
40 יום הוא משך יצירת הוולד במעי אמו (בכורות ח', כריתות א', נדה ג').
בתלמוד מציינים, שיש כח רוחני מיוחד למספר 40. הוא מתאים להכשרת רפואות (שבת), להכשר יין לנסכים, וגם משקל כלי הקודש הוא 40 סאה.
נוכחנו איפוא לראות, שהמספר 40 מסמל יצירה חדשה. ארבעים שנה נדרשו לחינוך דור המדבר ו-40 יום עברו עד לקבלת לוחות הברית, המעצבים את דמותו של עם ישראל והופכים אותו לעם סגולה.
גם אישה, הנטהרת מטומאתה, יוצרת מצב רוחני חדש. היא עוברת ממצב של טומאה למצב של טהרה. מצב חדש זה קשור למספר 40. מי המקווה המטהרים מכילים 40 סאה, והטבילה בהם היא בבחינת הקדמה למצב חדש של טהרה.

שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
    חינוך ילדים
  • שידוכים
  • אהבה
  • נישואין
  • פיתוח האישיות
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה