רועי בן מיכל רן בן טלי אור בן שירלי עדו בן נעמה יונתן חי בן לינדה אביאל בן רחל דורין בת טלי אוהד שלמה בן שרית דודאל בן נאוה תומר בן אורלי שגיא אשר בן טובה תומר יעקב בן ענת נורלין (נטלי) עידו בן שירלי רז סופר בן רונית מתן בן ענת גל בן אושרת עמיחי בן סיגלית רחל ניקי בן יוליה שליו בן חיה גאולה נמרוד בן ויקי דליה יהודה בן אסתר אלכסנדר בן אוקסנה אלעד חיים בן אילה אופק בן אורלי מאיר אליהו בן גילה אילן שלמה בן מרים עידו בן כוכבה אליהו מרדכי בן בתיה אליענה שחר בן מיכל עפרי בת הגר אהרון יהושוע בן חיה שושנה דימה דוד בן פולינה דן בן לירז יאיר חיים בן דגנית נריה בן שלומית חנה איתן דב בן חגית אסתר משה בן אמה אייל משה בן אהובה מעוז אברהם בן מזל אושר שמחה בת תקווה איתמר בן פלילה ליאם בן דנה דרור ישראל בן רות שמעון בן חוה גילי בת רוברטה זיו בן יפית רון בן נאירה ליאור בן נתנאל אריאל יוסף בן פנינה רננה רועי בן מיכל רן בן טלי אור בן שירלי עדו בן נעמה יונתן חי בן לינדה אביאל בן רחל דורין בת טלי אוהד שלמה בן שרית דודאל בן נאוה תומר בן אורלי שגיא אשר בן טובה תומר יעקב בן ענת נורלין (נטלי) עידו בן שירלי רז סופר בן רונית מתן בן ענת גל בן אושרת עמיחי בן סיגלית רחל ניקי בן יוליה שליו בן חיה גאולה נמרוד בן ויקי דליה יהודה בן אסתר אלכסנדר בן אוקסנה אלעד חיים בן אילה אופק בן אורלי מאיר אליהו בן גילה אילן שלמה בן מרים עידו בן כוכבה אליהו מרדכי בן בתיה אליענה שחר בן מיכל עפרי בת הגר אהרון יהושוע בן חיה שושנה דימה דוד בן פולינה דן בן לירז יאיר חיים בן דגנית נריה בן שלומית חנה איתן דב בן חגית אסתר משה בן אמה אייל משה בן אהובה מעוז אברהם בן מזל אושר שמחה בת תקווה איתמר בן פלילה ליאם בן דנה דרור ישראל בן רות שמעון בן חוה גילי בת רוברטה זיו בן יפית רון בן נאירה ליאור בן נתנאל אריאל יוסף בן פנינה רננה
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
טבע או כושר יצירתו של האדם
ערכים
שבירת כוס בחופה
ערכים
זמני מולד הלבנה
ערכים
כוחות על-טבעיים
ערכים
תשוקות האדם
ערכים
קוסם ונביא
השאלה
מה ההבדל בין קוסם לנביא?
x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת ערכים
השוני והקיטוב בין הקוסמים והמעוננים למיניהם, לבין, להבדיל, נביאי האמת, לא בא לידי מיצוי רק באימות הנבואות. דברי הקוסמים התקיימו בצורה חלקית ומוגבלת בלבד, ואילו דברי הנביאים התאמתו כולם עד לאחד. אולם כאמור, קיימים הבדלים נוספים. השוני התבטא גם במכלול הגישה אל דברי הנבואה. הגדת העתידות אצל הקוסמים מהווה את המטרה הראשית של דבריהם, לעומת זאת נביאי ישראל אינם מתרכזים בדבריהם בתחזיות לעתיד. ההשראה הנבואית מטרתה להקרין על העם את דבר ה' ולהנחותם בדרך האמת. התורה הטילה חיוב לשמוע לדברי הנביאים, וכפי שנאמר: "אליו תשמעון".
ניתן להגדיר, שעיקרם של דברי הנביאים לא נועד ללמד את עם ישראל מה יעשה הקב"ה, אלא להנחות אותם מה עליהם לעשות כדי למצוא חן בעיני ה'. התחזיות לעתיד, שהתבארו בפי נביאי האמת, היוו אמצעי להשגת יעד קדוש זה.
זאת ועוד, הגדת העתידות על ידי הנביאים, היתה פועל יוצא מהקשר הנבואי שלהם עם ה'. הקב"ה נעלה ממושגי הזמן: עבר, הווה ועתיד מהווים עבורו מקשה אחת. גם האדם המתקשר אליו יכול להתברך בסגולה זו, והעתיד מתגלה לפניו בבהירות כמו ההווה.
הנבואה על העתיד מהווה חלק ממכלול התוצאות הנובעות מההתקשרות לה'. הנבואה על ההליכה בדרך ה' כוללת בתוכה גם חיזוי העתידות הגלויות לפני ה' ולפני מי שה' מדבר אליו בחזון, אולם כאמור מטרתה של הנבואה שונה. שונה היא גם לחלוטין מחזיונותיהם של מגידי עתידות, להבדיל, שאינם צועדים בדרך התורה.
שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
  • פיתוח האישיות
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה