אדיר בן ויקי שמואל בן חיה פאשע בן בן נתיבה נתנאל משה בן יוכבד דביר בן שושנה שקד יצחק בן אילנית אריאל בן אושרת דביר בן לאה תמר בת שלום איתי בן שושנה יוסף בן אביגיל אליה בן מירב דן בן לירז נחום אמנון שלמה בן לאה נחמה יובל בן רונית טל בן ברכה אסף בן אופירה משה בן תרצה אליה אליהו בן אודיל אברהם בן ליאת איתן בן רות אדית מאור משה אמיני איתן בן שרה מאיר בן איריס בת שבע עמית בן אודל בצלאל בן חוה אדיר בן ענת תומר בן אילנית מישאל בן תשועה טל בן מיכל דניאל בן רונית דוד אבידור בן יהודית עומר בן טלי אופק מאיר בן חנה אלישבע אור בן ז`קלין מתוק יעקב יוסף בן רוד ה גלה נדב בן אורנה טמיר בן שרון יונה בן לין איתן בן בת שבע שגיא עזרא בן גילה זיו בן טליה שמואל בן שרה יונתן שמעון בן אהובה עמית בן רויטל סהר בן ענת ארתור אהרון בן מינה אביתר אורי בן מזל טל בן חן אביאל בן ענת אדיר בן ויקי שמואל בן חיה פאשע בן בן נתיבה נתנאל משה בן יוכבד דביר בן שושנה שקד יצחק בן אילנית אריאל בן אושרת דביר בן לאה תמר בת שלום איתי בן שושנה יוסף בן אביגיל אליה בן מירב דן בן לירז נחום אמנון שלמה בן לאה נחמה יובל בן רונית טל בן ברכה אסף בן אופירה משה בן תרצה אליה אליהו בן אודיל אברהם בן ליאת איתן בן רות אדית מאור משה אמיני איתן בן שרה מאיר בן איריס בת שבע עמית בן אודל בצלאל בן חוה אדיר בן ענת תומר בן אילנית מישאל בן תשועה טל בן מיכל דניאל בן רונית דוד אבידור בן יהודית עומר בן טלי אופק מאיר בן חנה אלישבע אור בן ז`קלין מתוק יעקב יוסף בן רוד ה גלה נדב בן אורנה טמיר בן שרון יונה בן לין איתן בן בת שבע שגיא עזרא בן גילה זיו בן טליה שמואל בן שרה יונתן שמעון בן אהובה עמית בן רויטל סהר בן ענת ארתור אהרון בן מינה אביתר אורי בן מזל טל בן חן אביאל בן ענת
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
סימני הגאולה
זאב גרינוולד
הסימנים המבשרים על בואה של הגאולה
ערכים
גורל ירושלים באחרית הימים
ערכים
הצפיה לגאולה
זאב גרינוולד
חזון אחרית הימים
ערכים
חזון אחרית הימים
השאלה

מה זה חזון אחרית הימים?


x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת זאב גרינוולד

חזון אחרית הימים תופס מקום נרחב בדברי הנביאים. הוא מופיע בספריהם פעמים אין ספור. באופנים שונים הודיעונו נביאי האמת, שיגיעו ימים שבהם תבוא ישועה לעם ישראל בפרט, ולאנושות בכלל. מנהיגה של תקופה זו יהיה המלך המשיח. אחת הנבואות הבולטות והמפורסמות ביותר בנושא זה מופיעה בספר ישעיהו (ובשינויים קלים גם בספר מיכה פרק ד'). וכך נאמר שם: "והיה באחרית הימים, נכון יהיה הר בית ה' בראש ההרים ונישא הוא מגבעות, ונהרו אליו כל הגויים... כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים. ושפט בין הגויים, והוכיח לעמים רבים. וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות. לא ישא גוי אל גוי חרב, ולא ילמדו עוד מלחמה". זוהי רק אחת מהנבואות הרבות המבשרות על בואה של תקופת אחרית הימים. פסוקים ופרקים שלמים בתנ"ך דנים אודות תקופה נפלאה זו. המקורות הקדומים ביותר לאמונה בגאולה העתידה מצויים בתורה עצמה. בספר דברים (ל', א'-ה') מעידה התורה: "והיה כי יבואו עליך כל הדברים האלה הברכה והקללה, והשבות אל לבבך, בכל הגויים אשר הדיחך ה' אלוקיך שמה. ושבת עד ה' אלוקיך ושמעת בקולו... ושב ה' אלוקיך את שבותך ורחמך, ושב וקבצך מכל העמים אשר הפיצך ה' אלוקיך שמה. אם יהיה נדחך בקצה השמים, משם יקבצך ה' אלוקיך ומשם יקחך. והביאך ה' אלוקיך אל הארץ אשר ירשו אבותיך וירשת, והיטיבך והרבך מאבותיך". בדברים אלו כלולה הודעה מפורשת כי בעקבות חזרת העם בתשובה באחרית הימים, תגיע תקופה שבה ישוב העם לארצו ותחל תקופה שבכל ימי האנושות טרם היתה כדוגמתה, בטובה ובברכתה. חזון אחרית הימים שאנו מצפים לבואו, לא יבוא רק במטרה להבטיח עצמאות מדינית או שגשוג כלכלי. אמנם גם מרכיבים אלו יהיו בשפע באותם ימים, אך הם יחשבו כטפלים בלבד. המקום המרכזי שימלא עם ישראל בראש קהילת העמים יתבטא בעיקר בהיותו "אור לגויים". הוא ינחה אותם בדרך השלום והיושר, והם ינהו אחריו. גם השלום המופלא שישרור באחרית הימים, יהווה אמצעי בלבד לקיומה של חברה אנושית מתוקנת מכל הבחינות. באותם ימים לא יהיה מקום לעוול או לרשע. כל אותן שאלות הנכללות בתחום של "צדיק ורע לו, רשע וטוב לו", תעלמנה. גם המושג "עבודה זרה" במובנו הרחב ביותר, מושג הכולל את כל האידיאלים הכוזבים, שהם פרי יצירת אנוש, יחלוף מן העולם. עם ישראל ישמש כמורה דרך לאנושות, כפי שנאמר בנביא: "כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים" (מיכה ד, ב). הרעב היחיד שישרור באותם ימים יהיה רעב לרוחניות. כל באי עולם יעסקו בחיפוש אחר הטוב והצדק וביישומו בחיי היום-יום. כל המשאבים, כל ההמצאות וכל השכלולים שבוזבזו עד לאותו יום, יופנו לאפיקים חיוביים ויתרמו ליחסים שבין אדם לחברו ולהתרוממות בתחום שבין אדם למקום. לבואו של עולם מתוקן זה אנו מצפים מדי יום ביומו.


שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
  • פיתוח האישיות
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה
    משל ונמשל
  • אמונה ובטחון
  • החיים לאחר המוות
  • בין ישראל לעמים
  • תפילה
  • מדע ויהדות
  • מיסטיקה וקבלה
  • זהות יהודית
  • דת ומדינה
  • יהדות וחברה
  • בית המקדש וגאולה
  • בחירה חופשית