אליה בן דבורה תמיר יעקב בן ציונה צילה יהודה בן בינה דביר משה בן ליאת גיא בן איילה ירדן בן פנינה אלקנה בן מרים רינה בועז בן רונית עידו בן כוכבה אריה מנחם בן זהבה דניאל בן אורית אלחנן שמעון בן חנה דקל בן חיה גאולה יגב בן אסתר דוד בן פירחיה רן בן טליק עמוס בן אורית אליהו שלמה חיים בן מרים שאול שלום בן רות אמיתי בן חפציבה אחיה בן חיה דוד בן שושנה יצחק דוד בן בת שבע אביהו בן ענת אוהד בן פנינה אגם בן מרב פלג משה בן איריס אביהו בן ענת שמואל בן דינה שוהם בן אילנה שחר בן שרה שוהם בן שלומית אביב בן זהבה מתן יוסף בן ג´ינוס חנה ליאור בן בקה רבקה בניהו בן אטל אדיר בן אירית יוסף חיים בן זיווה נאור בן דליה איתי בן אסתר פז פנחס בן בת שבע ימזה נורית בת מרסל שחר בן ענת עדיאל בן מיכל אביחי בן שרון עידן בן איריס שי בן רבקה אביטל בר בן נעמה גל בן טליה עומר בן שלי אליה בן דבורה תמיר יעקב בן ציונה צילה יהודה בן בינה דביר משה בן ליאת גיא בן איילה ירדן בן פנינה אלקנה בן מרים רינה בועז בן רונית עידו בן כוכבה אריה מנחם בן זהבה דניאל בן אורית אלחנן שמעון בן חנה דקל בן חיה גאולה יגב בן אסתר דוד בן פירחיה רן בן טליק עמוס בן אורית אליהו שלמה חיים בן מרים שאול שלום בן רות אמיתי בן חפציבה אחיה בן חיה דוד בן שושנה יצחק דוד בן בת שבע אביהו בן ענת אוהד בן פנינה אגם בן מרב פלג משה בן איריס אביהו בן ענת שמואל בן דינה שוהם בן אילנה שחר בן שרה שוהם בן שלומית אביב בן זהבה מתן יוסף בן ג´ינוס חנה ליאור בן בקה רבקה בניהו בן אטל אדיר בן אירית יוסף חיים בן זיווה נאור בן דליה איתי בן אסתר פז פנחס בן בת שבע ימזה נורית בת מרסל שחר בן ענת עדיאל בן מיכל אביחי בן שרון עידן בן איריס שי בן רבקה אביטל בר בן נעמה גל בן טליה עומר בן שלי
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
משמעות עונג שבת
זאב גרינוולד
מטרת שמירת השבת
זאב גרינוולד
זמן כניסת שבת
זאב גרינוולד
כבוד ועונג שבת
זאב גרינוולד
הדלקת אור בשבת
זאב גרינוולד
קידוש
השאלה
מדוע מקדשים בשבת על היין?
x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת זאב גרינוולד
היין מופיע ביהדות בצורה חיובית ומכובדת. משתתף הוא באירועים שונים, וביניהם תופס מקום נכבד הקידוש של שבת. השעה בה אומר האדם בקידוש: "ויכולו השמים והארץ". זהו שינוי בתפיסה האנושית.
הקב"ה ברא את הכל יש מאין. זוהי הצהרה יסודית ומקיפה מאד. במעבדות הופכים חומר בעל תכונות מסויימות לחומר שונה לחלוטין, אך כל "נס" מסוג זה, הוא יצירת "יש" מ"יש". ואילו כאן, מודיעה לנו התורה הודעה שאין דומה לה בעוצמתה: הבורא ברא את הכל מאין.
כל היקום על כל תולדותיו, השמים והארץ וכל צבאם, הימים והיבשות, אינם אלא בריאה שנוצרה וקיימת במאמר פיו של הקב"ה. לפני הבריאה לא היה עולם: כל הקיים בעולמנו מאז ועד היום הינו צורת ביטוי של דבר ה'.
עם כניסת השבת עומדת האומה הישראלית על רגליה כדי להעיד על בריאה זו. כעדים העומדים בשעת מסירת העדות, כולנו עומדים בזמן אמירת "ויכולו". עומדים ומעידים כי "אין עוד מלבדו", אין מציאות בלעדיו.
לאחר הצהרה יסודית זו, אנו מתיישבים כדי "לנעול" את האמת בקרבנו ע"י שתיית היין. ביהדות מלווה היין כל אירוע מרומם וכל הצהרה רבת משמעות. "אין אומרים שירה אלא על היין" (ברכות ל"ה, ע"א). בחתונה תחת החופה - מברכים על היין. מברכים "בורא פרי הגפן" גם בברית מילה, הטקס הגדול של קיום המצווה הראשונה בחיי האדם. מטרת היין היא לסייע לנו להתרומם טפח מעל הקרקע, להתעלות מעט גבוה יותר, כדי שנוכל לקלוט יותר את האמת הגדולה.
יין הקידוש הוא המרגש והמלהיב אותנו, ומחדיר עמוק בקרבנו את האמת הגדולה של האמונה.
שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
  • פיתוח האישיות
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה
  • תרומות |  חרבות ברזל |  שידוכים |  אודותינו |  צור קשר |  שאלות ביהדות |  סדרות |  לוח אירועים |  תמונות |  מאמרים |  הרצאות |  דף הבית |  תפריט ראשי:  
    השקפה ואמונה  |  נשים  |  חגים ומועדים  |  פרשת השבוע |  פיתוח האישיות |  כללי |  זוגיות ומשפחה |  הטיפ היומי  |  שבת |  שאלות כלליות  |  פעילות ערכים |  חרבות ברזל |  תורה ויהדות |  בריאות |  הסידור הדיגיטלי |  נושאים:  
    RSS |  נוספים: