יצחק אהרון בן ציפורה דביר בן לאה יחזקאל זאב בן פנינה מיקה בת קרינה אביאל בן ענת עדי בן ורד טל בת רחל אור בן נורית טל בן מיכל יונתן צבי בן חגית לאה אהרן בן איריס רחל איתן יהודה בן סול ליאור בן בקה רבקה עמית בן רחל שיא בן שגית רון בן נאירה מאיר יצחק בן אסנת לידור בן גיטה שמואל חנוך בן זלדה יאיר בן פלור שמואל בן חיה פאשע אריאל חנן בן ורדה רות אלמוג בן שנהב יותם בן איריס אוהד בן אוסנת דניאלה בת אורלי שלום בן גליה אפרת אבינתן בן דיצה תרצה יובל בן אביבה ליאורי מוריה אמיני  עמית אברהם בן דבורה נתנאל בן לילי נריה דוד בן חווה ניר בן חווה דניאל יהודה בן טובה גיטל דוד בן שולמית שחק יוסף בן מירב ירושה איתי בן אוסנת אביב בת דורון יהונתן יאשיהו בן דבורה ניב בן קרן מתניה יהודה בן מיכל מטה מיכאל יעקב בן מזל אוריה בת חני נורלין (נטלי) תמר בת שלום תומר בן אורלי איתמר אדרי יעקב ישראל בן מירב אריאל בן נעמה יצחק אהרון בן ציפורה דביר בן לאה יחזקאל זאב בן פנינה מיקה בת קרינה אביאל בן ענת עדי בן ורד טל בת רחל אור בן נורית טל בן מיכל יונתן צבי בן חגית לאה אהרן בן איריס רחל איתן יהודה בן סול ליאור בן בקה רבקה עמית בן רחל שיא בן שגית רון בן נאירה מאיר יצחק בן אסנת לידור בן גיטה שמואל חנוך בן זלדה יאיר בן פלור שמואל בן חיה פאשע אריאל חנן בן ורדה רות אלמוג בן שנהב יותם בן איריס אוהד בן אוסנת דניאלה בת אורלי שלום בן גליה אפרת אבינתן בן דיצה תרצה יובל בן אביבה ליאורי מוריה אמיני  עמית אברהם בן דבורה נתנאל בן לילי נריה דוד בן חווה ניר בן חווה דניאל יהודה בן טובה גיטל דוד בן שולמית שחק יוסף בן מירב ירושה איתי בן אוסנת אביב בת דורון יהונתן יאשיהו בן דבורה ניב בן קרן מתניה יהודה בן מיכל מטה מיכאל יעקב בן מזל אוריה בת חני נורלין (נטלי) תמר בת שלום תומר בן אורלי איתמר אדרי יעקב ישראל בן מירב אריאל בן נעמה
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
משמעות עונג שבת
זאב גרינוולד
מטרת שמירת השבת
זאב גרינוולד
כבוד ועונג שבת
זאב גרינוולד
הדלקת אור בשבת
זאב גרינוולד
איסור עשיית מלאכה בשבת
זאב גרינוולד
זמן כניסת שבת
השאלה-יוסף הלחמי

שלום רב אני ואשתי היקרה מתחזקים והתחלנו ללמוד הלכות שבת. אנו לומדים מתוך החוברת "השבת בהלכה ובאגדה" וגם מתוך הספר לבת ולאשה היהודית . נתקלנו בקושי להבין את ההבדל בין זמן פלג המנחה,זמן השקיעה,בין השמשות והיחסיות שלהם לזמן הדלקת נרות כפי שמופיע בלוח השנה. אנא עזרתכם בנושא. שבוע טוב וחודש טוב יוסף ומושית הלחמי


x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת זאב גרינוולד

בס"ד למשפחת הלחמי שיחיו בעניני ההלכה היום מתחלק לשעות זמניות המחלקות את היום לשיטה א' מעלות השחר עד צאת הכוכבים ולשיטה השניה - מנץ החמה עד לשקיעה.כמובן שלפי זה ארכה של שעה זמנית משתנה לפי אורך היום. חצות היום הוא מסוף השעה השישית של היום כאשר זמן המנחה לפי ההלכה הוא משש שעות ומחצה זמניות. מאחר ותפילת מנחה היא כנגד התמיד של בין הערבים הרי שעיקר זמן המנחה הוא מ-9 וחצי ש' זמניות ועד לשקיעה. פלג פירושו חצי והוא חצי הזמן שבין תחילת זמן המנחה שהוא תשע וחצי שעות זמניות ועד השקיעה שהיא שעה 12 זמנית דהיינו שעה ורבע זמנית לפני השקיעה מפלג המנחה יש הסוברים שהוא כבר לילה לגבי הלכות מסויימות כגון הכנסת השבת. בין השמשות הוא כ-14 דק' זמניות שבין תחילת השקיעה עד צאת הכוכבים. זמן הדלקת הנרות בנוי על תוספת זמן לפני השקיעה זאת כדי להוסיף מהחול על הקדש לכב' שבת ברוב ערי הארץ הוא כ-22 דק' לפני השקיעה ובירושלים ופתח תקוה 40 דק' לפני השקיעה. אלו הדברים בקצרה ביותר וצריך תמיד לברר אם אכן הלוח שברשותינו בנוי על המקום שבו אנו נמצאים כיון בכל מקום בארץ זמן כניסת השבת משתנה בהתאם למצב הטופוגרפי שלו.


שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
  • פיתוח האישיות
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה