עמנואל (עמי) בן אביבה נתנאל בן קרן יצחק בן דבורה סילבי גלעד בן סילבי יעקב ישראל בן מירב יעקב יוחנן בן ברכה שיינדל הגר מעיין בת גלי אור בן שירלי אלמוג בן שנהב פלג פנחס בן יפה אסף יוסף בן תקווה ינון בן אפרת אמיליה בת דניאל בנימין בן פשה יפתח דן בן שושנה אורון בן זהבה רז בת מיכל עודד בן בלהה איתי בן שושנה חן יוסף בן תמרה דניאל בן מעיין אליה בן חיה גילה איתי בן חגית ארי בן אילנית רז בן סיגל דורון בת אפרת אוהד בן אסתר הילה בת רעיה מתן בן סילביה ניר בן שירלי בן בן פליפה שמואל בן חוה יהודה אריה בן עידית יונתן שמעון בן עליזה בינה שוהם בת רחל כפיר אהרון בן אילה שירה בת מאירה מור כהן בן חוה אבירם בן מלכי אבידן בן מזל אהרון שמואל בן אילה גלעד בן מיכל ג`ניה בן ילנה יקיר בן אוסנת רומי רוחמה בת הדסה יאיר בן איריס אביחי בן מזל אביאל בן רחל עמית בן רחל עמנואל (עמי) בן אביבה נתנאל בן קרן יצחק בן דבורה סילבי גלעד בן סילבי יעקב ישראל בן מירב יעקב יוחנן בן ברכה שיינדל הגר מעיין בת גלי אור בן שירלי אלמוג בן שנהב פלג פנחס בן יפה אסף יוסף בן תקווה ינון בן אפרת אמיליה בת דניאל בנימין בן פשה יפתח דן בן שושנה אורון בן זהבה רז בת מיכל עודד בן בלהה איתי בן שושנה חן יוסף בן תמרה דניאל בן מעיין אליה בן חיה גילה איתי בן חגית ארי בן אילנית רז בן סיגל דורון בת אפרת אוהד בן אסתר הילה בת רעיה מתן בן סילביה ניר בן שירלי בן בן פליפה שמואל בן חוה יהודה אריה בן עידית יונתן שמעון בן עליזה בינה שוהם בת רחל כפיר אהרון בן אילה שירה בת מאירה מור כהן בן חוה אבירם בן מלכי אבידן בן מזל אהרון שמואל בן אילה גלעד בן מיכל ג`ניה בן ילנה יקיר בן אוסנת רומי רוחמה בת הדסה יאיר בן איריס אביחי בן מזל אביאל בן רחל עמית בן רחל
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
משמעות עונג שבת
זאב גרינוולד
מטרת שמירת השבת
זאב גרינוולד
זמן כניסת שבת
זאב גרינוולד
כבוד ועונג שבת
זאב גרינוולד
הדלקת אור בשבת
זאב גרינוולד
איסור עשיית עבודות אשר אינן מצריכות מאמץ פיזי
השאלה
מדוע אסור לעשות בשבת עבודות אשר אינן מצריכות מאמץ פיזי?
x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת זאב גרינוולד
לפי השקפת היהדות, האמונה אינה מצטמצמת בעובדת מציאות ה' כבורא העולם, אלא היא כוללת גם את היותו מנהיג העולם כיום. הוא משגיח על המתהווה בו והכול נעשה מרצונו ומכוחו. ה' נותן לאדם את הדעת ואת הכח הדרושים למימוש תכניותיו. השבת באה להחדיר לליבנו את האמונה שלפיה קיים כוח רוחני עליון אשר ברא את העולם. כל מה שאנו יוצרים במרוצת השבוע, הוא מרצון ה' ובהשגחתו.
מלאכת שבת אינה נמדדת בכמות האנרגיה המושקעת בה או בקושי שבעשייתה, אלא במידת היצירתיות שבה. בכך מובנת גם ההקבלה למעשי הקב"ה. הבורא נמנע בשבת ממלאכת יצירת העולם, וכמוהו גם אנו נדרשים לנוח ביום זה. בדרך זו של הימנעות מעשיית מלאכה בשבת קיימת הכרזה-רבתי כי מאמינים אנו שהעולם אינו קדמון, כלומר, שהוא לא נוצר מאליו, אלא נברא יש מאין על ידי הבורא.
בכל יצירה של אדם קיימת מעין הכרזת בעלות מסויימת של האדם על העולם, הכרזה על כוחניות ועל יכולת שליטה. השביתה מכל מלאכת יצירה בשבת מהווה תזכורת לאדם כי הוא אינו יוצר הבריאה, אלא הוא אחד הנבראים, ובהתאם לכך עליו לכלכל את צעדיו בעולמו של הבורא.
ללא שמירת צו התורה, אי עשייה ושלילת מלאכה אינן נחשבות בהכרח למנוחה. יתכן שאדם שובת מעבודה, ולמרות זאת, לבו מלא דאגה והוא אינו שרוי במנוחת הנפש. אדרבה, מצויים בני אדם שכל עוד הם עמלים וחיים על פי סדר יום קבוע, הם שלווים, ואילו בעת חופשה הם מאבדים את שלוותם.
אצל אדם בעל תוכן רוחני, העיסוק בטורח המלאכה וטרדתה מגרשים ממנו את שלטון הנפש. הגוף נעשה עיקר ומפריע לנפש למלא את תפקידה כראוי. כל עוד הנפש אינה שולטת, האדם אינו מצוי במנוחה אלא בבלבול וטרדה. רק כאשר הוא שובת ונח מטורח המלאכה, נעלמים כל המפריעים ונוצרת אפשרות להשיב את הנפש לשלטונה. כך זוכה האדם למנוחת הנפש, שהיא המנוחה השלמה והאמיתית.
שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
  • פיתוח האישיות
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה