יאיר חיים בן דגנית שושנה ברכה בת רבקה יהודית שחר בן אסתר רפאל בן מרים נריה חיים בן אורלי מקסים בן אירנה איב בן דינה זאב בן מלכה עומרי בן רעיה אמיתי בן מרים שמואל בן סגולה סיגלית גילי בת רוברטה משה ליאם בן אסתר דוד נתנאל בן כנרת מיכאל ליאון בן אסתר אביב בן זהבה שלמה בן אפרת אליה בן אורלית גיא בן איילה איתי יששכר בן אסתר שגיא בן מירה ליאור בן הדר דן בן לירז יאיר בן מירית יוסף בן חנה אביב בת דורון יונתן בן רבקה יובל בן קרן דוראל בן אושרית עמית אברהם בן דבורה ליאור בן זינה נעם בן אביטל בן בן זיוה מתן בן אפרת אלון בן דקלה מתן בן אסתי שיר בת אורי אלון בן אילה מתן יוסף בן ג´ינוס חנה יונה בן לין אגם בת חן שמואל בן אני יונה בן רוניה ירין חיון בן קרן עומרי בן נועה רונן בן מרים אושר בן רחל עופר עזרא בן הומה אורנה אוריה בת פלילה אמילי בת אמנדה פרנסיס יאיר חיים בן דגנית שושנה ברכה בת רבקה יהודית שחר בן אסתר רפאל בן מרים נריה חיים בן אורלי מקסים בן אירנה איב בן דינה זאב בן מלכה עומרי בן רעיה אמיתי בן מרים שמואל בן סגולה סיגלית גילי בת רוברטה משה ליאם בן אסתר דוד נתנאל בן כנרת מיכאל ליאון בן אסתר אביב בן זהבה שלמה בן אפרת אליה בן אורלית גיא בן איילה איתי יששכר בן אסתר שגיא בן מירה ליאור בן הדר דן בן לירז יאיר בן מירית יוסף בן חנה אביב בת דורון יונתן בן רבקה יובל בן קרן דוראל בן אושרית עמית אברהם בן דבורה ליאור בן זינה נעם בן אביטל בן בן זיוה מתן בן אפרת אלון בן דקלה מתן בן אסתי שיר בת אורי אלון בן אילה מתן יוסף בן ג´ינוס חנה יונה בן לין אגם בת חן שמואל בן אני יונה בן רוניה ירין חיון בן קרן עומרי בן נועה רונן בן מרים אושר בן רחל עופר עזרא בן הומה אורנה אוריה בת פלילה אמילי בת אמנדה פרנסיס
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
משמעות עונג שבת
זאב גרינוולד
מטרת שמירת השבת
זאב גרינוולד
זמן כניסת שבת
זאב גרינוולד
כבוד ועונג שבת
זאב גרינוולד
הדלקת אור בשבת
זאב גרינוולד
האמונה בבורא
השאלה
כיצד שמירת השבת מגבירה את האמונה בבורא?
x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת זאב גרינוולד
מאז ומתמיד האדם שאף לשלוט על הטבע ולשעבד אותו לצרכיו. ואמנם, באמצעות המידע האדם לומד להכיר את כוחות הטבע, לסווג אותם, למדוד אותם ולהבין את המבנה הפנימי של עולם ומלואו. ככל שהאדם מתקדם בגילוי צפונות הטבע, כך מתגלים והולכים בפניו נפלאות הבריאה, תגליות המעידות על היוצר הגדול שברא את העולם ואת כל אשר בו.
למעשה, העיסוק האינטנסיבי בחקר הטבע, טומן בחובו סכנה. אדם העסוק כל ימיו בנפלאות הטבע, אדם שראשו שקוע בהבנת העולם המוחשי, שוכח עד מהרה שהוא מתעסק ב"נברא". הוא מסיח את דעתו מהשאלה הנשאלת כאילו מאליה מי ברא כל אלו? שאלה זו תחייב אותו להכיר בכך שקיים גורם מחוץ לטבע, גורם שלא ניתן למדוד אותו, לשקול אותו או לעגן את דרכי התנהגותו במסגרת חוקי הטבע. הוא נמצא מעל כל החוקים, שהרי הוא זה שברא אותם. לעולם המדע קשה להשלים עם הגבלה זו.
לנוכח קשיי הבחנה אלו בהוויה הרוחנית, המסתתרת מאחורי פרגוד הטבע, העולם זקוק לתזכורת מוחשית, לשלט מאיר למרחקים המכריז: כל מה שאתה רואה, נברא בידי בורא העולם.
השבת, שעליה נאמר: "אות היא לעולם, כי ששת ימים עשה ה' את השמים ואת הארץ", (שמות לא, יז) היא זו שמכריזה באופן תמידי על הבריאה. אם נדמה לאדם שהוא שולט על הבריאה, באה השבת ומגלה לו שטעות היא בידו. כשם שאין שבוע שאין בו שבת, כך אין עולם ללא בורא.
שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
  • פיתוח האישיות
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה