שגב בן שרה רן בן יפעת גלעד בן סילבי נהוראי בן חגית עוראד בן דניאלה דן בן ריטה עומר בן ניבה רום נרדי בן רותם אור בן עירית חן בת שלומית ענבר היימן בת יפעת גל בן יפה אבישי בן מיקי רועי שי בן עליזה דרור ישראל בן רות אלכסיי בן אליאנה אילנה הראל דרעי בן אושרת לירון בן שולה גיא בן מילכה ליאור בן כרמית איתי בן אוסנת שלמה בן רות ריטה דניאל אפלבוים בן אמה בן ציון בן מזל שרון בן לימור דיצה בת לאה איתמר ניסים בן מלכה דינה יואב בן ידידה איתיה בן אפרת מתן בן שושנה יונה בן לין אריאל בן פרידה עילם בן אפרת אליהו בנימין בן לוסיאן שאנן בן תניה נתנאל דוד בן סנדרה הראל תקוה בת רוחלה רחל מתניה רחמים בן שרה יעקב ישראל בן מירב נועם יוסף בן חנה ענת שי בת שרי דוד בן רונית חנה בת ג`יסי יותם בן איריס אופק בן אורלי סימון שלמה בן אורית מעיין בת גלי דוד בן איינעלם רפאל בן דינה ינון בן אפרת שגב בן שרה רן בן יפעת גלעד בן סילבי נהוראי בן חגית עוראד בן דניאלה דן בן ריטה עומר בן ניבה רום נרדי בן רותם אור בן עירית חן בת שלומית ענבר היימן בת יפעת גל בן יפה אבישי בן מיקי רועי שי בן עליזה דרור ישראל בן רות אלכסיי בן אליאנה אילנה הראל דרעי בן אושרת לירון בן שולה גיא בן מילכה ליאור בן כרמית איתי בן אוסנת שלמה בן רות ריטה דניאל אפלבוים בן אמה בן ציון בן מזל שרון בן לימור דיצה בת לאה איתמר ניסים בן מלכה דינה יואב בן ידידה איתיה בן אפרת מתן בן שושנה יונה בן לין אריאל בן פרידה עילם בן אפרת אליהו בנימין בן לוסיאן שאנן בן תניה נתנאל דוד בן סנדרה הראל תקוה בת רוחלה רחל מתניה רחמים בן שרה יעקב ישראל בן מירב נועם יוסף בן חנה ענת שי בת שרי דוד בן רונית חנה בת ג`יסי יותם בן איריס אופק בן אורלי סימון שלמה בן אורית מעיין בת גלי דוד בן איינעלם רפאל בן דינה ינון בן אפרת
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
צניעות
ערכים
אשת חיל
ערכים
הבדלים בין גברים לנשים
אהרן לוי
זוגיות מוצלחת
זאב גרינוולד
זיווג משמיים
זאב גרינוולד
הרצאות דומות
ואת עלית על כולנה
ימימה מזרחי
נשוי ומאושר
מיכאל לסרי
שלום בית - פרק 1
- ..
צביאלי בן צור
טיפים לאושר
מיכאל לסרי
נישואין לנצח כיצד ? א`
אהרן לוי
מאמרים בנושא
גברים ונשים - מצא את ההבדלים
דוד קליינר
כיצד ניתן לשמור על נישואין מאושרים?
ערכים
עוצמתה של מידת הכעס
ערכים
התפייסות
ערכים
סוד האהבה
ערכים
מאמרים נוספים
מי מקווה לעומת מי ברז
השאלה

מה ההבדל בין מי המקווה למי ברז רגילים?


x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת זאב גרינוולד

למעשה, כבר נשאלה שאלה מעין זו בעבר הרחוק. נעמן, שר צבא ארם, היה חולה במחלת הצרעת, ונצטווה ע"י הנביא אלישע לרחוץ במי הירדן. לנוכח דברי הנביא טען נעמן: "הלא טוב אבנה ופרפר נהרות דמשק מכל מימי ישראל, הלא ארחץ בהם וטהרתי!" למרות זאת, בסופו של דבר נענה נעמן להפצרות עבדיו, ושמע בקול הנביא. הוא רחץ במי הירדן ונרפא מצרעתו (מלכים ב' פרק ה'). במקרה זה העניק בורא העולם סגולה מיוחדת דווקא למי הירדן, ודווקא הם היו שליחי ה' לרפא את נעמן מצרעתו. אם נעמיק מעט בנושא נקבל תשובה חד משמעית לשאלה זו. קיים הבדל בין מים למים, מבחינה פיזיקאלית ומבחינות נוספות. מי מעיינות המרפא מסייעים לריפוי מחלות שונות, מה שאין כן מים רגילים. גם 'מים כבדים' שונים בהרכבם הכימי ממים רגילים, ואף מגיבים באופן שונה לתופעות חום, קור ועוד. כפי שקיים הבדל בין מים למים מבחינה פיזיקאלית, כך אין ספק שקיים הבדל בין מים למים אף מבחינה רוחנית. בורא העולם ויוצר האדם העניק למי המקווה תכונות רוחניות מיוחדות, ובזכות סגולותיהם המיוחדות הם מטהרים את האדם, והופכים אותו מטמא לטהור. נעמוד כאן על פרט אחד מהפרטים הרבים המאפיינים את מי המקוה. 40 סאה למי המקווה – מספר בעל משמעות עמוקה המקווה מכיל 40 סאה מים לפחות. זו כמות המים המינימלית שהאדם צריך לטבול בה, כדי שכל גופו יהיה מכוסה במים. זו כמות המים הנדרשת לטהרה, אף אם האדם הנטהר הוא קטן קומה. מאורעות שונים בתולדות העולם ובקורות עם ישראל קשורים למספר ארבעים. מי המבול החלו לרדת 40 יום לאחר ראש השנה (בעשור לחודש השני). וירידת הגשמים נמשכה גם הוא 40 יום. לאחר 40 יום מפסיקת המבול פתח נח את חלון התיבה. אף האזהרה לעיר נינוה (בספר יונה) קשורה למספר 40 יום. יונה הכריז: "בעוד ארבעים יום ונינוה נהפכת". המעמד הנשגב של מתן תורה בהר סיני קשור לשלוש עליותיו של משה להר סיני, בכל פעם הוא שהה במרום 40 יום. המרגלים תרו את הארץ במשך ארבעים יום, ובעקבות זאת נענש דור המדבר, ונגזר עליו לסוב את המדבר במשך 40 שנה. אליהו הנביא צם 40 יום, עד אשר הגיע להר חורב (מלכים א'). הנביא יחזקאל נצטווה על ידי ה' לשכב על צדו 40 יום, כדי לכפר על חטאי בני ישראל שנעשו במשך 40 שנה. בכל שנה ה' מעניק לנו 40 ימי כפרה מראש חודש אלול עד יום הכיפורים. 40 יום הוא משך יצירת הוולד במעי אמו (בכורות ח', כריתות א', נדה ג'). בתלמוד מציינים, שיש כח רוחני מיוחד למספר 40. הוא מתאים להכשרת רפואות (שבת), להכשר יין לנסכים, וגם משקל כלי הקודש הוא 40 סאה. נוכחנו איפוא לראות, שהמספר 40 מסמל יצירה חדשה. ארבעים שנה נדרשו לחינוך דור המדבר ו- 40 יום עברו עד לקבלת לוחות הברית, המעצבים את דמותו של עם ישראל והופכים אותו לעם סגולה. גם אישה הנטהרת מטומאתה יוצרת מצב רוחני חדש. היא עוברת ממצב של טומאה למצב של טהרה. מצב חדש זה קשור למספר 40. מי המקווה המטהרים מכילים 40 סאה, והטבילה בהם היא בבחינת הקדמה למצב חדש, לבניין חדש.


שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
    חינוך ילדים
  • שידוכים
  • אהבה
  • נישואין
  • פיתוח האישיות
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה