רועי שלום בן נעמה אהוד בן הלנה אן רון בינימין בן חנה מאיר בן מרים רפאל בן דינה טל בן ולרי לאה מקסים בן יעל יולייה סימון חיים בן אסתר עומר בן שלי יונתן צבי בן חגית לאה אורי בן עינב יאיר בן מיכל יעקב ישראל בן מירב עילי בן אלישבע נועם בן עליזה נעה בת נצחונה מוריאל בן רחל ניר רפאל בן גלית בלה אדם בן מיכל מטה יצחק בן יהודית מיכאל בן רחל שגיא בן זוהר קלרה רוסה בת טניה זיו בן תמר אביהו בן ענת יעקב קאפיל בן חנה ששא מיכאל בן אסתר יונה בן לין נריה בן רבקה אריאל בן לבנה מור מרדכי בן אורנה עודד בן בלהה אפרת אוריה בת אילנה אחיה בן חיה תמר בת יאירה דוד בן יעל בניהו בן אטל שלומי בן אסנת איליה בן נטלי חנה בת ג`יסי אלעד בן סימה ישי בת ליאת אלירז בן רחל (רחלי) ינון בן שרית אלרואי בן איריס עוראד בן דניאלה אוריאל בן טוני יוני בן שרה גל בן חדווה אבי יעקב בן ליסה רועי שלום בן נעמה אהוד בן הלנה אן רון בינימין בן חנה מאיר בן מרים רפאל בן דינה טל בן ולרי לאה מקסים בן יעל יולייה סימון חיים בן אסתר עומר בן שלי יונתן צבי בן חגית לאה אורי בן עינב יאיר בן מיכל יעקב ישראל בן מירב עילי בן אלישבע נועם בן עליזה נעה בת נצחונה מוריאל בן רחל ניר רפאל בן גלית בלה אדם בן מיכל מטה יצחק בן יהודית מיכאל בן רחל שגיא בן זוהר קלרה רוסה בת טניה זיו בן תמר אביהו בן ענת יעקב קאפיל בן חנה ששא מיכאל בן אסתר יונה בן לין נריה בן רבקה אריאל בן לבנה מור מרדכי בן אורנה עודד בן בלהה אפרת אוריה בת אילנה אחיה בן חיה תמר בת יאירה דוד בן יעל בניהו בן אטל שלומי בן אסנת איליה בן נטלי חנה בת ג`יסי אלעד בן סימה ישי בת ליאת אלירז בן רחל (רחלי) ינון בן שרית אלרואי בן איריס עוראד בן דניאלה אוריאל בן טוני יוני בן שרה גל בן חדווה אבי יעקב בן ליסה
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
השפעת החברה על האדם
זאב גרינוולד
בקשת סליחה
זאב גרינוולד
ואהבת לרעך כמוך
ערכים
מטרה מקדשת אמצעים
זאב גרינוולד
בן אדם טוב
ערכים
הרצאות דומות
המדיה ואני, מי מנהל את מי? - ..
צביאלי בן צור
להשתחרר מסטיגמות ולפתוח דף חדש
ישי וליס
מחלוקת בין כלה וחמות
יחיאל מויאל
כיצד מגבירים מוטיבציה כדי להגיע רחוק
משה לנדאו
כוחה של פגיעה| כבוד האדם
איתי שמן
לבוש שחור
השאלה
מדוע החרדים לובשים שחורים?
x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת ערכים
אין כל מצוה בתורה ללבוש בגדים כהים או שחורים.
ידוע לנו שבגדים שחורים, שלדעת רבים מהווים אמצעי לזיהוי חרדים, מרתיעים אנשים מסויימים מההתקרבות ליהדות. אולם, כאמור, איננו מחוייבים כלל ללבוש אותם, וממילא הם אינם צריכים להוות סיבה מעשית לרתיעה.
הגברים החרדים בחרו בלבוש כהה, לא כמעשה מחייב, אלא כמנהג קבוצתי. כשם שהצבע הלבן מסמל את שירותי הבריאות (רופאים, אחיות וכו'), וכשם שצבעים או סממני זיהוי אחרים מאפיינים קבוצות אוכלוסיה שונות - כך מאפיינים הבגדים השחורים את החרדים.
צבע זה מסמל אורחות חיים של 'הצנע לכת', חוסר קשר עם נהנתנות מסוג פסול, סימן למכובדות ועוד. לדאבון לב, אצל רבים הפך ביגוד זה לסימן זיהוי של ריחוק מן האוכלוסיה הכללית, ובגדים אלו "מעטרים" קריקטורות לא מעטות. קיימת הגזמה לא מעטה בתיאורים מגמתיים אלו. עובדה היא שלרוב, כאשר מכירים הכרה אישית ועמוקה אדם חרדי, מתבטאים: "אתה לא דומה לחרדים"... לנוכח העובדה שאימרה זו ודומותיה חוזרות על עצמן בהיכרויות רבות מספור, נשאלת השאלה: מיהו החרדי שדומה לחרדים?...
אולם, כאמור, כל הדברים הללו אינם קשורים, לאורח חיים של שמירת מצוות. ניתן לקיים מצוות ויחד עם זאת ללבוש בגדים הצבועים בשלל צבעי הקשת. נכון, הצבע השחור מורה לעתים על השתייכות, אולם הוא אינו עקרוני באשר לאדם המתקרב לעולמה הרוחני של היהדות.
שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
  • פיתוח האישיות
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה
    משל ונמשל
  • אמונה ובטחון
  • החיים לאחר המוות
  • בין ישראל לעמים
  • תפילה
  • מדע ויהדות
  • מיסטיקה וקבלה
  • זהות יהודית
  • דת ומדינה
  • יהדות וחברה
  • בית המקדש וגאולה
  • בחירה חופשית