נערן חיים בן רחל פרלה דביר בן שולמית שחר בן שרה עילם בן אפרת אורי בן ליזט נוריאל בן תמימה פרומה רום נרדי בן רותם דניאל בן ברוריה ברנדל שאול שלום בן רות ג`ניה בן ילנה יובל בן הגר יובל בן מאירה יונתן ליבמן בן יעל אמיתי בן מרים אביחי שלום בן אסתר ברק בן ענבל אסף בן לאה אריאל בן אסנת אליה בן אורית קהלת בן טליה מרדכי אהרון בן גולדה בנימין בן סבטלנה אמיר בן יהודית יותם בן נועה הודיה בת עדנה עופר בן סילבי אלקנה בן מרים רינה אלכסנדר בן אוקסנה מתניה יהודה בן מיכל מטה נריה בן רבקה אילון בן נחמה אלון בן חנה שמואל אלי בן סופי כוכבה ניצן בן יסכה אליהו בן חנה אייל בן שולמית אהרון בן מרים אביחי בן נעמה מאור בן סמדר נועם שי בן מוריה אדיר בן רבקה שלמה בן רות נעם בן להבה דוד בן רונית מעוז אברהם בן מזל עומרי בן ניבה עידו בן כוכבה יצחק בן אילנה אילנית ישראל יונתן בן נורית אופיר בן עדנה נערן חיים בן רחל פרלה דביר בן שולמית שחר בן שרה עילם בן אפרת אורי בן ליזט נוריאל בן תמימה פרומה רום נרדי בן רותם דניאל בן ברוריה ברנדל שאול שלום בן רות ג`ניה בן ילנה יובל בן הגר יובל בן מאירה יונתן ליבמן בן יעל אמיתי בן מרים אביחי שלום בן אסתר ברק בן ענבל אסף בן לאה אריאל בן אסנת אליה בן אורית קהלת בן טליה מרדכי אהרון בן גולדה בנימין בן סבטלנה אמיר בן יהודית יותם בן נועה הודיה בת עדנה עופר בן סילבי אלקנה בן מרים רינה אלכסנדר בן אוקסנה מתניה יהודה בן מיכל מטה נריה בן רבקה אילון בן נחמה אלון בן חנה שמואל אלי בן סופי כוכבה ניצן בן יסכה אליהו בן חנה אייל בן שולמית אהרון בן מרים אביחי בן נעמה מאור בן סמדר נועם שי בן מוריה אדיר בן רבקה שלמה בן רות נעם בן להבה דוד בן רונית מעוז אברהם בן מזל עומרי בן ניבה עידו בן כוכבה יצחק בן אילנה אילנית ישראל יונתן בן נורית אופיר בן עדנה
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
השפעת החברה על האדם
זאב גרינוולד
בקשת סליחה
זאב גרינוולד
ואהבת לרעך כמוך
ערכים
מטרה מקדשת אמצעים
זאב גרינוולד
בן אדם טוב
ערכים
הרצאות דומות
המדיה ואני, מי מנהל את מי? - ..
צביאלי בן צור
להשתחרר מסטיגמות ולפתוח דף חדש
ישי וליס
מחלוקת בין כלה וחמות
יחיאל מויאל
כיצד מגבירים מוטיבציה כדי להגיע רחוק
משה לנדאו
כוחה של פגיעה| כבוד האדם
איתי שמן
הצדק
השאלה
מהיכן נובעת הנטיה של האדם לחפש את הצדק?
x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת ערכים
רבים משתמשים בצדק כאמצעי להשגת מטרותיהם, גם אם מטרות אלו אינן קשורות כלל לצדק או אפילו מנוגדות לו
ה"צדק" הוא מטבע עובר לסוחר. מקובל להשתמש בו בהזדמנויות שונות, ופעמים רבות משתמשים בו גם... שלא בצדק. צא ובדוק את מניעיהם של יחידים או של חברות שונות ותמצא בהם, לפחות כלפי חוץ, את שאיפת הצדק. לעתים, בשם הצדק עושים מעשים המנוגדים בתכלית לצדק. השלילה בפעולות אלו הינה כפולה הן בעצם המעשה והן בעטיפה הצבועה שעטפו אותו.
פלוני שואף להגיע למשרה רמה. תאוות הכבוד הפועמת בו אינה יודעת שבעה, והוא מוכן להקריב למענה הרבה, בעיקר הקרבה על חשבון הזולת... ובלבד שיגיע ליעד הנכסף. והנה, אם נשאל אותו למניעיו, הוא יוכיח לנו שלא אל הממון או אל השררה נשואות עיניו, אלא השלטת הצדק והאמת היא מגמתו. כולנו מכירים משטרים שחרטו על דגלם עקרונות כדוגמת: אחוות עמים, צדק ושוויון חברתי, אך כולנו גם יודעים אלו זוועות חוללו המשטרים הללו בשם הצדק והיושר החברתי.
השימוש הנפוץ במושג צדק מוכיח שאצל כל בן תרבות, הצדק נחשב כערך עליון. יוצר האדם יצר אותנו במתכונת כזאת, שבתודעתנו תמיד יישמר מקום של כבוד לצדק. הצדק הוא ניצוץ מצלם אלוקים הטבוע באדם מתחילת בריאתו.
בורא העולם שטבע בקרבנו את הגרעין הפנימי המשווע לצדק, העניק לנו גם את התורה, ובה הוא קרא לנו (דברים ט"ז, כ'): "צדק צדק תרדוף". הקב"ה קורא לנו לרדוף אחרי הצדק ולעשות ככל יכולתנו כדי לפתח את גרעין הצדק השוכן במעמקי לבנו. אולם לנוכח העובדה שלא כל מה שנראה כצדק אמנם כלול בדרגה זו, אנו נקראים לבדוק היטב כל פרט, לבל ניכשל בזיופים!
שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
  • פיתוח האישיות
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה
    משל ונמשל
  • אמונה ובטחון
  • החיים לאחר המוות
  • בין ישראל לעמים
  • תפילה
  • מדע ויהדות
  • מיסטיקה וקבלה
  • זהות יהודית
  • דת ומדינה
  • יהדות וחברה
  • בית המקדש וגאולה
  • בחירה חופשית