|
השאלה-ליאת גל
06/02/2011
|
קראתי את ספרו המדהים של יעקב אסטרייכר מערבה מכאן שפתר לי שאלות רבות כגון מדוע חשוב לדייק בזמני תפילות מהי תפילת שחרית, מנחה וערבית השאלה שנותרה לי לא פתורה בספר טוען הסופר כי ארץ כנען מובטחת לאברהם ולזרעו כשהתנאי היחיד הוא קיום מצוות ברית מילה, ושני העמים היהודים וערבים הם היחידים שנימולים מתוך עיקרון דתי, מכך המסקנה שהזכות על הארץ היא לנו ולערבים כאחד
מה שעורר בי סמיני שאלה הרי תמיד אנחנו טענו כי הארץ הובטחה לנו כעם הסגולה כעם הנבחר ???
|
|
|
|
שמור למועדפים
|
|
|
תשובה מאת נח גוטמן
|
שלום וברכה,
ארץ ישראל הובטחה אך ורק לעם ישראל, והתנאי לקיומנו בארץ הוא קיום חיי תורה מלאים. זה לא רעיון שלי או של מישהו אחר, אלא כל התורה כולה מלאה בזה. הקדוש ברוך הוא אמר לאברהם אבינו, "כי ביצחק יקרא לך זרע", וספר דברים כולו מלא באזהרות שאם לא נקיים את כל דברי התורה לא נאריך ימים על הארץ, כפי שאכן אירע. כשבני ישראל חטאו הם נלו מהארץ, למרות שבלי ספק הם קיימו מצוות מילה כמו מצוות רבות אחרות, ואף על פי כן הם גלו, מכיוון שיהודי צריך לקיים את כל דברי התורה, וארץ ישראל ניתנה לנו על מנת שנקיים בה את התורה כולה.
אלא מה, שמצאנו לפעמים שכשיש לגוים זכויות מסוימות, הם זוכים לשכר על זה, ויש הקבלה מיוחדת בין מצוות מילה לארץ ישראל, ולכן בזכות המילה זכה ישמעאל לאחיזה בארץ בתקופת הגלות. אבל זה לא נוגע להבטחה. ישמעאל זכה בזה בלי הבטחה. לא כל שכר חייב לבא על ידי הבטחה.
בברכה, נח.
|
|
|
|
|
|