הדרגה הנעלה של האהבה היא כאשר צרכי האהוב עומדים בפסגת רצונותיו של האוהב. זוגות הנשואים באושר יעידו שכאשר הם מנסים לחשוב מה הם רוצים באמת, התשובה העולה במחשבתם היא דבר שישמח את בן זוגם. זהו טבע האהבה - צרכי האהוב הופכים לצורך עצמי.
גם בקשר בינינו לבין ה' ניתן להגיע לדרגות נעלות של אהבת ה' טהורה. בנקודה הגבוהה ביותר, צרכי האדם הם אך ורק צרכי שמים, והוא רוצה רק את אשר ה' רוצה.
אמא שהגיעה לרום המדרגה של אהבת ה', רוצה שבנה ימלא את רצון ה', ויהיה חלק מבנין העולם הרוחני. היא רוצה שדרכו ירד לעולם רצון ה' האמיתי.
זוהי שאיפתן של נשים אשר זכו להגיע לדבקות אמיתית בה'. הן מסוגלות להפוך את כל תפילותיהן הטבעיות לבנים, לתפילות לבנין העולם. גם חנה, אם שמואל, ביטאה בתפילתה את רצונה בילדים העומדים בדרגות הגבוהות ביותר של מסירות לה'.
"ותתפלל על ה' ובכה תבכה" (שמואל-א' א', י"ג). מהי משמעות הלשון "על ה'"? חנה התפללה על "צרכי ה'". היא ראתה כי בדורה הדרדר כבוד ה' לשפל המדרגה ולא דואגים לבית ה' ולמלכותו. היא התחננה לה' שיוריד לעולם נשמה קדושה שתחזיר את כלל ישראל בתשובה ותלמדם להכיר בערך בית ה' ובמלכותו.
חנה התפללה בכל העוצמה של רגש האמהות שבלבה, וביקשה שתזכה להשתמש בגופה להניק בן. עם כל זאת, היא כיוונה את רגשותיה לצרכי ה'. רצונה לילדים ורצונה העז לעשות את רצון ה' התאחדו יחדיו.
בראש השנה ילדה חנה את שמואל. שמואל הנביא פתח את תקופת הנבואה. השפעתו של שמואל הנביא על בני דורו היתה שקולה להשפעתם המשותפת של משה ואהרן על בני דורם. המעשה החשוב והמשמעותי ביותר שלו היה משיחת דוד למלך על ישראל. במעשה זה הניח שמואל את היסודות למלכות ישראל, ובכך הניח גם את היסודות לבניית בית המקדש.
חנה זכתה שבניינה יהיה הבניין המשמעותי ביותר בתולדות האנושות, הבניין שאליו נשואות עיני כל העמים.