יובל בת קרינה עמית בן יוכי יוכבד שמריהו בן שרה ליאל בן יונית אוריה בת חני משי בת פנינה תומר בן אורלי חנן בן תמר מנחם בן חוה איב בן דינה פמלה דפנה בת לורן ססיליה לירי בת שירה בכור חי בן הדס נורלין (נטלי) אמילי בת אמנדה פרנסיס נריה דניאל בן הדסה נעמה בת איילת יצחק בן דבורה סילבי עדן בת חנה חגי נפתלי בן אביגיל אסתר אסף אברהם בן מיכל גולן בן חיה ניר בן חנה רומי רוחמה בת הדסה עדן בן רונית עדן בן רונית בר בן מרטין מיכאל בן פאני אבידן משה בן מינה רבקה בנימין בן אליזבט הילי בת מרגרט סהר בן תמר עמית בן אילנה אילנית נפתלי צבי בן ציפורה אלעד בן דבורה נטלי שמעון יוחאי בן רחל נתנאל בן שושנה דביר משה בן ליאת עדי בן אמיר יובל בן הגר מרדכי בן חווה חנמה דור בן מיכל דור ישראל בן ויקטוריה אלון בן עידית איתי בן אסתר יהונתן בן נטליה שגב בן הילה יוחאי בן עליזה שמעון בן חנה ישי בת ליאת יובל בת קרינה עמית בן יוכי יוכבד שמריהו בן שרה ליאל בן יונית אוריה בת חני משי בת פנינה תומר בן אורלי חנן בן תמר מנחם בן חוה איב בן דינה פמלה דפנה בת לורן ססיליה לירי בת שירה בכור חי בן הדס נורלין (נטלי) אמילי בת אמנדה פרנסיס נריה דניאל בן הדסה נעמה בת איילת יצחק בן דבורה סילבי עדן בת חנה חגי נפתלי בן אביגיל אסתר אסף אברהם בן מיכל גולן בן חיה ניר בן חנה רומי רוחמה בת הדסה עדן בן רונית עדן בן רונית בר בן מרטין מיכאל בן פאני אבידן משה בן מינה רבקה בנימין בן אליזבט הילי בת מרגרט סהר בן תמר עמית בן אילנה אילנית נפתלי צבי בן ציפורה אלעד בן דבורה נטלי שמעון יוחאי בן רחל נתנאל בן שושנה דביר משה בן ליאת עדי בן אמיר יובל בן הגר מרדכי בן חווה חנמה דור בן מיכל דור ישראל בן ויקטוריה אלון בן עידית איתי בן אסתר יהונתן בן נטליה שגב בן הילה יוחאי בן עליזה שמעון בן חנה ישי בת ליאת
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
מהי תפילה אמיתית?
ערכים
תפילות נשים מה וכמה?
זאב גרינוולד
ספר תהילים
נח גוטמן
כיצד פועלת תפילה בעת צרה?
ערכים
תפילה במחשבה
זאב גרינוולד
הרצאות דומות
להתקשר לאלקים - פרק 1
..
מיכאל לסרי
יש עם מי לדבר - פרק 1
..
צביאלי בן צור
כח התפילה
זאב קצנלבוגן
תפילה - עבודה שבלב
דוד ברוורמן
תפילה שיחת פנים - פרק ..
יחיאל מויאל
מאמרים בנושא
תפילת שמונה עשרה
ערכים
ברכת כהנים
ערכים
ספר התהילים
ערכים
מהי מטרת התפילה?
ערכים
איזה אות לא מופיעה בברכת המזון?
דוד ברוורמן
מאמרים נוספים
מה מייחד את התפילה משאר המצוות?
השאלה
מה מייחד את התפילה משאר המצוות?
x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת ערכים
מצות התפילה שונה במהותה משאר המצוות. אמנם יש לה ביטוי מעשי, אך שורש ועיקר התפילה הוא בלב, כמו שדרשו על הפסוק: "ולעבדו בכל לבבכם", איזוהי עבודה שבלב, זו תפילה. את מצות התפילה מקיימים בלב.
על האדם להביא את עצמו למצב רוחני שבו הוא עומד לפני ה'. בבחינת "בכל לבבך", עם כל הרצונות, כל השאיפות, כל הבקשות וכל הצרכים. הוא צריך להבין ולהרגיש, שכל מה שיש לו וגם כל מה שעדיין חסר לו, הכל בידי שמים. תלות מוחלטת זו בקב"ה, היא זו שמביאה את האדם למצב של עמידה לפני ה', של קירבת אלוקים בלתי אמצעית, היא התפילה שעומדת ברומו של עולם, היא המביאה את האדם למקום הגבוה ביותר בעולם, כי התפילה עולה למעלה, ומעלה גם את האדם המתפלל.
על האדם לעמוד שלוש פעמים ביום לפני ה' – בתחושה של חוסר אונים מוחלט ובידיעה ברורה שהכל מידו של הבורא יתברך. באופן זה הוא יוכל להשיג ולחוות את ההרגשה של עמידה לפני ה', ולצייר בנפשו שהוא נושא ונותן עמו ממש. וה' יתברך מקשיב ושומע לו, כאשר ישמע איש את רעהו. זוהי תכליתה של התפילה, להגיע לדרגת רוממות זו של עמידה לפני ה'.
כשאברהם אבינו עמד להתפלל תפילת שחרית בכל יום, הוא הרגיש בדיוק כמו בני ישראל שעמדו על שפת הים, מוקפים בחיות רעות, נחשים ועקרבים. אברהם אבינו לא היה צריך אמצעים מוחשיים כדי לדעת שהוא ביד ה'. הוא השיג את קירבת אלוקים ע"י עבודה שבלב. זו היתה אומנותם של האבות הקדושים.
הקב"ה רצה להביא את בני ישראל לדרגה זו. וכדי לקרב את עם ישראל לקב"ה הכניסם למצב של פחד, חרדה וניסים גלויים, כדי שיהיו קרובים לקב"ה, שהרי ה' רוצה את קרבתם של הצדיקים, ולכן הוא נותן להם סיבות נוספות כדי להתפלל.
בלי ענוה לא יוכל האדם להתפלל, ואין לך עניו גדול יותר מבעל יסורים, ובפרט כשידו של האדם קצרה מלהושיע.
פעמים רבות הקב"ה נותן לנו את משאלותינו ע"י התפילה, כדי שנחשיב אותה ונדע שבאמצעותה אנו מגיעים לדרגת קירבה לקב"ה, כדבר איש אל רעהו והוא יתברך שמו שומע ומאזין. על האדם לדעת, שיתכן שהיסורים באו בשביל התפילה, ואז אמנם יעברו ע"י התפילה. ופעמים שבאו למטרת כפרה או לעורר את האדם ואז ירויח את דרגת התפילה הגבוהה.
מי שלא מתפלל בכונה, דהיינו שאינו ניגש לתפילה עם ענוה, הוא גם, חלילה, לא אוהב את התפילה. אמנם אם יבין האדם וירגיש שבעצם מצוות התפילה היא יצירת קשר בלתי אמצעי עם הקב"ה. למעלה מכל ספק שהוא יחכה לרגע זה בהשתוקקות עצומה.
שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
  • פיתוח האישיות
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה
    משל ונמשל
  • אמונה ובטחון
  • החיים לאחר המוות
  • בין ישראל לעמים
  • תפילה
  • מדע ויהדות
  • מיסטיקה וקבלה
  • זהות יהודית
  • דת ומדינה
  • יהדות וחברה
  • בית המקדש וגאולה
  • בחירה חופשית