סשה אלכסנדר בן ילנה בתא-ל דניאלה בת עדנה יעקב ישראל בן מירב ניב בן חוה מיה בת מירית אבירם בן מלכי תומר בן נורית ליבנת בת זימרת צדוק אברהם בן רחל בריינה אדם יהוד בן חוה נריה דניאל בן הדסה יואב בן ידידה בת אל מרים בת אורלי בנימין בן עינב יהל בת מיכל שחר גואל בן ורד מרים מנחם מנדל בן רייזל פערל נועם שי בן מוריה נעה בת נצחונה טל בן ליבי יוסף בן סימה פנחס בן דינה שיר בת איילת אליה בן מרב תלמי ידותון בן רחל בריינה מישל בן סולמירה מור בן לינדה אסף בן אופירה משה חי בן פנינה איתמר בן חנה שירה בת מאירה בר בן מרטין עומר בן הילה בן צמח בן נעמה נראה בן מרינה מרים דוד בן זהבה דביר ביטון בן אירנה נתנאל בן פאני אופיר בן דורית אדיר בן אירית חן בת שלומית ניתאי שמואל בן נירית הניה טליה בת אסתר יוחאי בן זיוה אלקנה בן מרים רינה אנדריי בן יבגניה ישראל בן סימה יאכט  תומר בן שרית ליאם בן ענת איתן בן בת שבע סשה אלכסנדר בן ילנה בתא-ל דניאלה בת עדנה יעקב ישראל בן מירב ניב בן חוה מיה בת מירית אבירם בן מלכי תומר בן נורית ליבנת בת זימרת צדוק אברהם בן רחל בריינה אדם יהוד בן חוה נריה דניאל בן הדסה יואב בן ידידה בת אל מרים בת אורלי בנימין בן עינב יהל בת מיכל שחר גואל בן ורד מרים מנחם מנדל בן רייזל פערל נועם שי בן מוריה נעה בת נצחונה טל בן ליבי יוסף בן סימה פנחס בן דינה שיר בת איילת אליה בן מרב תלמי ידותון בן רחל בריינה מישל בן סולמירה מור בן לינדה אסף בן אופירה משה חי בן פנינה איתמר בן חנה שירה בת מאירה בר בן מרטין עומר בן הילה בן צמח בן נעמה נראה בן מרינה מרים דוד בן זהבה דביר ביטון בן אירנה נתנאל בן פאני אופיר בן דורית אדיר בן אירית חן בת שלומית ניתאי שמואל בן נירית הניה טליה בת אסתר יוחאי בן זיוה אלקנה בן מרים רינה אנדריי בן יבגניה ישראל בן סימה יאכט  תומר בן שרית ליאם בן ענת איתן בן בת שבע
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
אמונה וביטחון
נח גוטמן
מהי משמעות הפסוק: "שמע ישראל" ומדוע הוא הפך ..
ערכים
הכל משמים או שיש דברים שאדם גורם לעצמו?
זאב גרינוולד
מהי אמונה?
נח גוטמן
סרטונים ביוטיוב של אלכס צייטלין
אליעזר אייזיקוביץ
הרצאות דומות
יחד ננצח
מיכאל לסרי
איזונים ביהדות - פרק 1
..
דוד ברוורמן
מהות הסבל בעולם
אבי מזרחי
עקבות משיח
יחיאל ויצמן
עשרת הדברות - פרק 1
- ..
זאב קצנלבוגן
מאמרים בנושא
הכל לטובה!
יהודה רובן
חידת הבחירה החופשית?
צבי עינבל
השגחה פרטית
ד``ר דניאל נשיא
עיקרי האמונה
ערכים
חבלי משיח
יאיר ארלנגר
מאמרים נוספים
מדוע לאדם מאמין קל הרבה יותר להתמודד מול צרות ומשברים?
השאלה
מדוע לאדם מאמין קל הרבה יותר להתמודד מול צרות ומשברים?
x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת ערכים
האמונה מהווה משענת עוז לכל אדם. אין לך אדם אומלל יותר ממי ששרוי בחוסר אמונה. תחושה איומה מקננת בלבו של אדם כאשר הוא חש שאינו אלא כדור משחק ביד הגורל העיוור. גם כאשר מצבו הכלכלי והחברתי של אדם זה הוא טוב, השלוה היא ממנו והלאה, באשר הוא אינו יודע מה ילד יום. על אחת כמה וכמה שתחושתו ירודה, כאשר הוא מבחין שמצבו מתחיל להדרדר. תחושת חוסר אונים משתלטת עליו, ואט אט הוא שוקע בזרועות היאוש.
שונה לחלוטין היא גישתו של האדם המאמין. הוא חי תדיר לאור ההכרה שאין מקריות בעולם, וכל המתרחש תחת השמש נעשה בהשגחה פרטית מדוייקת להפליא. בידי הקב"ה מצויים הכח והממשלה על העולמות העליונים והתחתונים לעשות בהם כרצונו, ומידיו נגזרים כל המאורעות המתרחשים בתבל, קטון כגדול.
מסיבה זו שפרה נחלתו של איש האמונה. הוא מאמין ויודע שכל מאורע הקורה לו מנווט במחשבה תחילה בידי ההשגחה העליונה. מסיבה זו הוא לעולם אינו מתייאש. גם אם חייו אינה מתנהלים על מי מנוחות, הוא חי בהכרה שאין זו מקריות ולא גורל עיוור. ידוע לו שההתרחשות שקולה, ספורה ומדודה בידי ריבון כל העולמים, וה' מסוגל לשנות את מצבו עד לבלי הכר באופן מיידי. הזוכר את בוראו בימי שלווה, מוצא אותו לצידו גם בעת צרה!
על הכרה זו שהכל מיד ה', מתבטא דוד המלך במזמור (תהלים כ"ג, א'): "ה' רועי לא אחסר", וכך הוא אומר: "שבטך ומשענתך המה ינחמוני". גם שבט היסורים וגם משענת התמיכה שבאמצעותם מונהג האדם בחייו, שניהם כאחד מנחמים ומעודדים אותי. האדם המאמין יודע ומכיר שלא יד המקרה מחוללת את המערכות, אלא הקב"ה הוא הניצב מאחורי כל ההתרחשויות.
האמונה ביכולתו האינסופית של הקב"ה מהווה גם את הבסיס לאמונתנו בשכר ועונש. אין דרך כלשהי בתבל כולה שבאמצעותה ניתן להתחמק מלמסור דין וחשבון לפני מלך מלכי המלכים על מעשינו ועל מחדלינו, כפי שנאמר במסכת אבות: "נאמן הוא בעל מלאכתך שישלם את שכר פעולתך" (מסכת אבות פרק ב', י"ט). גם הצטרפותה של ידיעה זו למכלול הידיעות, מוסיפה תוכן והסבר למתרחש בעולמו של כל אדם. בהתאם, קל לו הרבה יותר להתמודד בתקופות קשות העלולות להתרחש בחייו.
לאדם המאמין יש גם מערכת כללים לדעת כיצד לחיות עם הצרות. המאמין בטוח שאין הקב"ה מנסה את האדם ביסורים, אלא אם כן נותן לו תחילה כוח לעמוד בהם. ידיעה הזו כשלעצמה מעניקה לו כח ומסייעת לשאוב כוחות נפש עצומים החבויים בתוכו. המאמין אף יודע שיקבל שכר רב אם יקבל את הצרות באהבה. כי מה שעושה הקב"ה אינו רע, הכל לטובתו של האדם. הצרות הן בבחינת רפואה מרה הניתנת לחולה כדי שיבריא. והכי חשוב: המאמין - מאמין שהיסורים באו כדי לעצב את אישיותו ולהפוך אותו לאדם ערכי יותר ורוחני יותר.
היסורים הם כמו נר דלוק ביד האדם לדעת מה טיבו עם בוראו!
על האדם להוות כלי קיבול, המקבל ברצון את כל מה שבעליו יוצק בו - בין יין בין חומץ.
האמונה החזקה שהעולם צועד לקראת תכליתו ולקראת תיקונו, מעודדת את רוחו של האדם לבל יכרע במאבק מול גילויים שליליים בחברה, עיוותים או צרות המתרגשות ובאות לעולם. אמונה כזו יוצקת ביטחון, מעודדת יוזמה, מגלה כוחות יצירה וכוח עמידה שהיה גנוז בתוכו. אמונה זו מתבססת על היסוד של ההשגחה האלוקית אשר עיניה צופות לטובה מראש ועד סוף.
העולם נברא בכוונה תחילה לשם תכלית גדולה, וכאשר יש לאדם יעד מרכזי בחייו מטרת על מקודשת, קל לו יותר לצלוח את המשברים.
שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
  • פיתוח האישיות
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה
    משל ונמשל
  • אמונה ובטחון
  • החיים לאחר המוות
  • בין ישראל לעמים
  • תפילה
  • מדע ויהדות
  • מיסטיקה וקבלה
  • זהות יהודית
  • דת ומדינה
  • יהדות וחברה
  • בית המקדש וגאולה
  • בחירה חופשית