יונתן בן איריס שמואל בן סגולה סיגלית פמלה דפנה בת לורן ססיליה נדב בן מלכה נצחיה ישי בן נורית נוריאל בן תמימה פרומה שלום בן מרים רונן בן בתשבע אהרון בן אורה אסף יוסף בן עליזה אור לוי נרי שמעון בן מיכל אוריאל בן נעמי נוי תפארת בת חוה בתא-ל דניאלה בת עדנה רועי בן טירנה עמית יצחק בן לימור אוריאל בן איילה אריאל בן פרידה אברהם בן חיה ארי בן אילנית משה ליאב בן מרים משה בן אמה אלישע יהודה בן רותי איתי בן דורית שמואל פנחס בן רבקה אגם בת מירב אוריאל בן יעל אסף מאיר בן רונית עדיאל בן מיכל לביא בן יעל בער בן רחל ליחי בם עירית בן צמח בן נעמה מישאל בן תשועה אליה בן אורלי עמיחי אברהם בן רבקה איתמר נדב בן אסתר לאור בן ענבל יהודה דב בן הדסה דינה נתנאל משה בן יוכבד חגי בן נילי דניאל בן הילה יוסף בן אביגיל יגאל בן ניצה יעקב אלעזר בן מיכל אלעד בן מתילדה דרור מנשה בן חנה אלישבע דניאל בן אינגה נתנאל בן סולטנה ענת יונתן בן איריס שמואל בן סגולה סיגלית פמלה דפנה בת לורן ססיליה נדב בן מלכה נצחיה ישי בן נורית נוריאל בן תמימה פרומה שלום בן מרים רונן בן בתשבע אהרון בן אורה אסף יוסף בן עליזה אור לוי נרי שמעון בן מיכל אוריאל בן נעמי נוי תפארת בת חוה בתא-ל דניאלה בת עדנה רועי בן טירנה עמית יצחק בן לימור אוריאל בן איילה אריאל בן פרידה אברהם בן חיה ארי בן אילנית משה ליאב בן מרים משה בן אמה אלישע יהודה בן רותי איתי בן דורית שמואל פנחס בן רבקה אגם בת מירב אוריאל בן יעל אסף מאיר בן רונית עדיאל בן מיכל לביא בן יעל בער בן רחל ליחי בם עירית בן צמח בן נעמה מישאל בן תשועה אליה בן אורלי עמיחי אברהם בן רבקה איתמר נדב בן אסתר לאור בן ענבל יהודה דב בן הדסה דינה נתנאל משה בן יוכבד חגי בן נילי דניאל בן הילה יוסף בן אביגיל יגאל בן ניצה יעקב אלעזר בן מיכל אלעד בן מתילדה דרור מנשה בן חנה אלישבע דניאל בן אינגה נתנאל בן סולטנה ענת
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
אמונה וביטחון
נח גוטמן
מהי משמעות הפסוק: "שמע ישראל" ומדוע הוא הפך ..
ערכים
הכל משמים או שיש דברים שאדם גורם לעצמו?
זאב גרינוולד
מהי אמונה?
נח גוטמן
סרטונים ביוטיוב של אלכס צייטלין
אליעזר אייזיקוביץ
הרצאות דומות
יחד ננצח
מיכאל לסרי
איזונים ביהדות - פרק 1
..
דוד ברוורמן
מהות הסבל בעולם
אבי מזרחי
עקבות משיח
יחיאל ויצמן
עשרת הדברות - פרק 1
- ..
זאב קצנלבוגן
מאמרים בנושא
הכל לטובה!
יהודה רובן
חידת הבחירה החופשית?
צבי עינבל
השגחה פרטית
ד``ר דניאל נשיא
עיקרי האמונה
ערכים
חבלי משיח
יאיר ארלנגר
מאמרים נוספים
קירבת ה`
השאלה
05/11/2012
כיצד ניתן לחוש את קירבת ה'?
x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת נח גוטמן
נדמה לו, לאדם, שכל המתרחש בעולם – מתרחש מעצמו בהתאם לחוקי הטבע. האנשים אינם רואים את יד הבורא, מנהיג תבל. גם הילדים הצופים בתיאטרון בובות, אינם רואים את השחקן העומד מאחורי הפרגוד ומושך בחוטים. הם סבורים שהבובות משחקות ורוקדות מעצמן.
כשם שהיד המורמת לגובה העיניים מסתירה את הגבוה שבהרים, כך גם החיים הקצרים והעמוסים בטרדות אינם מאפשרים לנו להבחין, ולו רק בהרהור, בסודות הבריאה. רק מי שמסוגל להרים את מסך השגרה, יזכה לראות את הזוהר הנפלא הטמון בכל חמודות תבל.
הגמרא מביאה את הסיפור הבא: קיסר רומי אמר לרבי יהושע בן חנניה: ברצוני לראות את אלקיכם. אמר לו: לא תוכל לראותו. אמר לו: זהו רצוני, ובעל כרחך עליך להראות לי. העמיד רבי יהושע את הקיסר מול השמש בתקופת תמוז בצהרי היום, ואמר לו: הסתכל בה. אמר לו: איני יכול לראות מפני חוזק אור השמש. אמר לו: ומה השמש שהיא אחד המשמשים העומדים לפני הקב"ה, אין ביכולתך לראותה, על אחת כמה וכמה שאת השכינה עצמה לא תוכל לראות, שהרי האור שלה זוהר בכל העולמות.
המבט האנושי אינו יכול לחדור לעולמות הרוחניים. אולם לאדם יש נשמה השייכת לעולם הרוחני, וכלפיה נשאלת השאלה: מדוע היא אינה מרגישה את בוראה? ההסבר לכך הוא שהישות הגופנית, החומרית, יוצרת מסך, פרגוד, המסתיר מאיתנו את המציאות הרוחנית. כל מה שאנו רואים איננו אלא מסך שהאמת מסתתרת מאחוריו. לולא מסך זה, היה האור האלוקי מסנוור אותנו.
לפני חטא אדם הראשון יכול היה האדם לראות חלק מן האור האלוקי. ה"מחיצה" החומרית באותה שעה היתה דקה ושקופה. החטא הראשון שינה הכול. לאחר שטעם אדם הראשון מהפרי האסור, הוא שמע את שאלתו של הבורא: "איכה?" ועל כך הוא ענה: "את קולך שמעתי בגן ואירא" (בראשית ג', י'). האדם שמע את קולו של הבורא, אך בעקבות החטא הוא איבד את היכולת לראות את זוהר גדלותו. כל עבירה וכל חטא מעבים את המחיצה שבין האדם לבוראו.
לכן, בתקופתנו, הדרך להתקרב לבורא היא דרך לימוד התורה והעבודה הרוחנית המאומצת, ולאו דוקא על ידי התגלות רוחנית. רק לעתים רחוקות נפקחות עיני האדם כפי שהיה כאשר ניצבו בני ישראל למרגלות הר סיני, וכפי שיהיה כאשר יבוא המשיח בעת הגאולה השלימה.
שלח לחבר
נתקבלו 1 תגובות
פתיחת כל התגובות
🗨
  הוסף תגובה
לימוד מוסר טוב לקרבת השם וגם לאמר תודה על כול דבר בחיים

נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
  • פיתוח האישיות
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה
    משל ונמשל
  • אמונה ובטחון
  • החיים לאחר המוות
  • בין ישראל לעמים
  • תפילה
  • מדע ויהדות
  • מיסטיקה וקבלה
  • זהות יהודית
  • דת ומדינה
  • יהדות וחברה
  • בית המקדש וגאולה
  • בחירה חופשית