ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות אודותינו צור קשר קורונה שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
תפילות נשים מה וכמה?
זאב גרינוולד
מהי תפילה אמיתית?
ערכים
ספר תהילים
נח גוטמן
כיצד פועלת תפילה בעת צרה?
ערכים
תפילה במחשבה
זאב גרינוולד
הרצאות דומות
להתקשר לאלקים - פרק 1
..
מיכאל לסרי
תפילה - עבודה שבלב
דוד ברוורמן
כח התפילה
זאב קצנלבוגן
יש עם מי לדבר - פרק 1
..
צביאלי בן צור
תפילה שיחת פנים - פרק ..
יחיאל מויאל
מאמרים בנושא
תפילת שמונה עשרה
ערכים
ברכת כהנים
ערכים
ספר התהילים
ערכים
איזה אות לא מופיעה בברכת המזון?
דוד ברוורמן
ברכות השחר
נח גוטמן
מאמרים נוספים
נקודות שונות בתפילה
השאלה-בת של מלך
שלום וברכה !
שלחתי כמה שאלות בנושא זה ולא נענתי
1. בתפילת שמונה עשרה -"וקבצנו יחד מארבע כנפות הארץ לארצנו" כל יהודי בכל מקום בארץ מבקש זאת אז לאיזה ארץ ה' יקבץ והרי אנחנו יודעים שהכוונה היא לא"י ירושלים אז למה לא כתוב במפורש מארבע כנפות הארץ לא"י או ירושלים....
2. ועוד בשמונה עשרה אומרים "יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך.." ז"א כל מה שאמרתי ומה שחשבתי יהיה לרצון ואם לא בא לי בעוונותיי שה' יקבל את המחשבות שלי כי לא כוונתי או חשבתי מחשבות והרהורים רעים ועד מבקשים זאת פעמיים מותר לי לא לומר פסוק זה (זה נשמע לא הגיוני אך אני לא רוצה שה' יקבל את המחשבות הרעות לא נעים לבקש בקשה כזאת אחרי מחשבות כאלה)
3. כתוב באגרת הרמב"ן "...אם רש הוא ואתה עשיר או חכם ממנו חשוב בלבך כי אתה חייה ממנו והוא זכאי ממך שאם הוא חוטא-הוא שוגג ואתה מזיד" למה?
x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת ערכים
שלום!
אענה לשאלותייך
1.המילה "לארצינו" כוונתה הברורה היא לארץ ישראל. התפילות על בנין ירושלים ועוד באות לאחר מכן בברכות הבאות, וכאן מתפללים על קיבוץ גלויות למקום שעיני הכל לא מפסיקות לצפות לו.
2.המשפט "יהיו לרצון וכו'" מופיע אחרי כל תפילת שמונה עשרה ואחרי נוסח אלוקי נצור שבו אנו מתפללים לה' ששפתנו ונפשנו יהיו שלמים עם ה'. לדוגמה, "פתח לבי בתורתך ובמצוותיך תרדוף נפשי" מדברים על תהליך פנימי שכולו קודש לה'. ולכן אנחנו ממשיכים להתפלל אליו יתברך שהוא יקבל את מחשבותנו לטובה.
חשוב לומר את כל הנוסח במדוייק, כי כלולות בו כוונות רבות ועמוקות של מתקני התפילה ואין לדלג את מאומה.
3. באגרת הרמב"ן מצווה כל יהודי לדון את זולתו לכף זכות. מי שלמד ויודע את ההלכות נחשב כיותר קרוב למזיד, כי הוא יודע הכל ואעפ"כ הוא מורד במלכות שמים, ולעומת זאת על השני ניתן לקבוע שאולי לא למד ואינו ידוע כיצד להשמר מחטא, ולכן הוא שוגג הכל בתוככי לימוד הזכות.
שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
מתמודדים
  • קורונה
  • העצמה אישית
  • בריאות ותזונה
  • תהילים
  • תוכניות רדיו
  • פעילות ערכים
  • מושגים ביהדות
  • מוזיקה יהודית
  • יהדות וחברה
  • זהות יהודית
  • הטיפ היומי
  • מיסטיקה וקבלה
  • מדע ויהדות
  • זוגיות
  • תפילה
  • פלאי גוף האדם
  • סיפור לשבת
  • פיתוח האישיות
  • פרקי אבות
  • אקטואליה יהודית
  • טעמי המצוות
  • בין ישראל לעמים
  • שבת
  • פרשת השבוע
  • אמונה ובטחון
  • חינוך ילדים
  • חגים ומועדים
  • השקפה ואמונה
  • תרומות |  אודותינו |  צור קשר |  קורונה |  שאלות ביהדות |  סדרות |  לוח אירועים |  תמונות |  מאמרים |  הרצאות |  דף הבית |  תפריט ראשי:  
    משל ונמשל  |  השקפה ואמונה  |  חגים ומועדים  |  חינוך ילדים |  אמונה ובטחון |  פרשת השבוע |  שבת |  בין ישראל לעמים |  טעמי המצוות |  אקטואליה יהודית |  פרקי אבות |  פיתוח האישיות |  כללי |  סיפור לשבת |  פלאי גוף האדם |  תפילה |  זוגיות  |  מדע ויהדות |  מיסטיקה וקבלה |  הטיפ היומי  |  זהות יהודית |  דת ומדינה |  יהדות וחברה |  בית המקדש וגאולה  |  בחירה חופשית  |  שבת |  שאלות כלליות  |  מוזיקה יהודית |  מושגים ביהדות |  פעילות ערכים |  תוכניות רדיו  |  תהילים |  אקטואליה וחדשות |  בריאות ותזונה |  העצמה אישית |  קורונה |  מתמודדים |  נושאים:  
    RSS |  נוספים: