הרמב"ן בפרשת ראה (דברים יג, ב) כותב בסוף דבריו שאמונתינו אינה מבוססת על מעשי ניסים ולכן אל לנו להאמין לנביא שקר שעושה ניסים, אלא על המעשה של יציאת מצרים ושאבותינו שמעו את אלוקים מדבר איתנו במעמד הר סיני. אני לא מבין מה החילוק בין יציאת מצרים ומעמד הר סיני לניסים אחרים. בנוסף, תמיד הטרידה אותי שאלה, שהרי במצרים היו המון מכשפים וכישוף לכאורה זה משהו אמיתי (למיטב ידיעתי זה מחלוקת והרמב"ם סובר שזה לא ואחרים סוברים שכן) אז איך אנחנו יכולים להסתמך על מעמד הר סיני ויציאת מצרים, אולי משה רבינו היה מכשף גדול וידע לעשות את כל הדברים האלו? תודה רבה!!
|