ג`ודית לין בת מרילין עומרי בן ניבה יאיר בן מירי גבריאלה סטיבן בן אירנה הודיה בת שושנה דניאל בן גאולה ינון בן אפרת יהודה בן חווה אסנת הוד חיים בן ליאת אפרת בת תרצה משה בן אמה יאיר בן חיה דניאל בן יפעת אפרת שריה בן ציונה אורן בן אדי עידו בן חיה שניר בן ירדנה אביב חגי בן רונית רינת עומר בן ניבה אורי בן רוני דניאל בן פאני שגיא בן אורנה חגי בן אוריאנה שוהם בת מורן ישראל בן שרה אביהו בן ענת יונתן שמעון בן עליזה בינה משה בן חנה מלכה אור בן מיכל הדר בת מרים יצחק בן דליה יצחק בן מירב אליהו בן אורית עידו בן אסצר אליה ישראל בן מיטב נעה בת נצחונה ירין חיון בן קרן ניר בן לימור אליהו בן דבורה אביחי שלום בן אסתר איתמר נדב בן אסתר עודד בן בלהה אייל בן סילביה אלחנן שמעון בן חנה שרון בת יעל שמואל אלי בן סופי כוכבה עידו יוסף בן אמי רוזה שושנה בת זויה נתן בן גליה נריה אורי בן אבישג ג`ודית לין בת מרילין עומרי בן ניבה יאיר בן מירי גבריאלה סטיבן בן אירנה הודיה בת שושנה דניאל בן גאולה ינון בן אפרת יהודה בן חווה אסנת הוד חיים בן ליאת אפרת בת תרצה משה בן אמה יאיר בן חיה דניאל בן יפעת אפרת שריה בן ציונה אורן בן אדי עידו בן חיה שניר בן ירדנה אביב חגי בן רונית רינת עומר בן ניבה אורי בן רוני דניאל בן פאני שגיא בן אורנה חגי בן אוריאנה שוהם בת מורן ישראל בן שרה אביהו בן ענת יונתן שמעון בן עליזה בינה משה בן חנה מלכה אור בן מיכל הדר בת מרים יצחק בן דליה יצחק בן מירב אליהו בן אורית עידו בן אסצר אליה ישראל בן מיטב נעה בת נצחונה ירין חיון בן קרן ניר בן לימור אליהו בן דבורה אביחי שלום בן אסתר איתמר נדב בן אסתר עודד בן בלהה אייל בן סילביה אלחנן שמעון בן חנה שרון בת יעל שמואל אלי בן סופי כוכבה עידו יוסף בן אמי רוזה שושנה בת זויה נתן בן גליה נריה אורי בן אבישג
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
אמונה וביטחון
נח גוטמן
מהי משמעות הפסוק: "שמע ישראל" ומדוע הוא הפך ..
ערכים
הכל משמים או שיש דברים שאדם גורם לעצמו?
זאב גרינוולד
מהי אמונה?
נח גוטמן
סרטונים ביוטיוב של אלכס צייטלין
אליעזר אייזיקוביץ
הרצאות דומות
יחד ננצח
מיכאל לסרי
איזונים ביהדות - פרק 1
..
דוד ברוורמן
מהות הסבל בעולם
אבי מזרחי
עקבות משיח
יחיאל ויצמן
עשרת הדברות - פרק 1
- ..
זאב קצנלבוגן
מאמרים בנושא
הכל לטובה!
יהודה רובן
חידת הבחירה החופשית?
צבי עינבל
השגחה פרטית
ד``ר דניאל נשיא
עיקרי האמונה
ערכים
חבלי משיח
יאיר ארלנגר
מאמרים נוספים
תפילין
השאלה-כפיר

אם תפילין זה הלכה למשה מסיני וזה נהוג אף בימי משה ואהרון אז איך זה שיהודי אתיופיה שגלו בחורבן ראשון אינם הניחו תפלין כשהם היו בגלות הרי המצווה כבר הייתה נהוגה והרדב'ז כתב עליהם שקקיימו את כל ההלכות שהיו נהוגות שהם היו בארץ אז גם תפילין הם היו צריכים להניח אשמח לתשובה ותודה מראש

x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת אליעזר אייזיקוביץ

שלום כפיר

הסיבה לכך היא משום שתפילין היא מצווה קיומית (בדומה למצוות ציצית), ומחמת הדוחק והגזרות לא יכלו תמיד לקיים אותה, והקפידו בעיקר שלא לעבור על איסורים.

גם באשכנז בתקופת הראשונים היו דורות שבהם לא יכלו להניח תפילין ולא לבשו ציצית, כמתואר בתוספות ובהקדמה של הסמ"ג. 

הרב שלום רימון שהוא יוצא אתיופיה כותב: "הקהילה היהודית האתיופית לא הכירה כלל את מצוות התפילין . אולם יש הטוענים שבתקופה קדומה הניחו תפילין . על פי אחת האגדות של יהודי אתיופיה היהודים לא הורשו לקיים את מצוות התורה במשך ארבעים שנה . מפאת הגזירות מצוות רבות נשכחו וגם חכמי הקהילה לא הצליחו לשחזרן , ובין המצוות שנשכחו היתה גם מצוות התפילין . כך האמין סבי , אבא דגן (גדעון) מנגשה זצ"ל . הוא אמנם נהג לקשור על זרועו תפילין קטנות ( לא שחורות) שהיו נראות כקמע שבתוכו קלף . הוא נהג ללכת עם אותן התפילין במשך כל היום . מנהגו של סבי הוא בחינת  תנא דמסייע לטענה שבזמני קדם יהודי אתיופיה קיימו את מצוות תפילין. ‏

שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
  • פיתוח האישיות
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה
    משל ונמשל
  • אמונה ובטחון
  • החיים לאחר המוות
  • בין ישראל לעמים
  • תפילה
  • מדע ויהדות
  • מיסטיקה וקבלה
  • זהות יהודית
  • דת ומדינה
  • יהדות וחברה
  • בית המקדש וגאולה
  • בחירה חופשית