דני בן חווה טל בן ברכה אוראל בן אורית יונתן בן טוני נהוראי בן אורית יורה יונתן בן מזל אלה בת מעיין תאיר בן שושנה מאיר נריה בן אילנה גל דוואל בן יואלית נעמה בן ברוריה רועי זאב בן סימה יותם בן איריס גיא בת ניצן מאיר בן איריס בת שבע אוריה בת חני מישאל בן תשועה יוסף חיים בן זיוה נועם בן אילנית נתנאל בן פאני יואב שמואל בן בקי רבקה גיא בן רחל ברוך חיים אברהם אריה בן יפה שינדל שלמה בן רות ריטה שמואל בן נעמי אבירם בן מלכי בן בן נתיבה נועם בת הדס ארי בן אילנית אהרון בן יקירה אהרונה עדי בן אמיר מיכאל יעקב בן מזל דוד בן ראומה דניאל בן ברוריה ברנדל אילעי בן אושרה יובל בן קרן מיכאל בן בת שבע פלג משה בן איריס לירז בת רבקה דניאל צמח בן אסתר סוניה שניר אליעזר בן עיינה נתנאל משה בן יוכבד מרדכי אברהם בן מלכה אברהם אלברט (אבלום) בן פוטונה איילון בן אירית יונתן מורדכי בן אילת איתן דב בן חגית אסתר עדי בן ורד מאיר יצחק בן אסנת דניאל אפלבוים בן אמה דני בן חווה טל בן ברכה אוראל בן אורית יונתן בן טוני נהוראי בן אורית יורה יונתן בן מזל אלה בת מעיין תאיר בן שושנה מאיר נריה בן אילנה גל דוואל בן יואלית נעמה בן ברוריה רועי זאב בן סימה יותם בן איריס גיא בת ניצן מאיר בן איריס בת שבע אוריה בת חני מישאל בן תשועה יוסף חיים בן זיוה נועם בן אילנית נתנאל בן פאני יואב שמואל בן בקי רבקה גיא בן רחל ברוך חיים אברהם אריה בן יפה שינדל שלמה בן רות ריטה שמואל בן נעמי אבירם בן מלכי בן בן נתיבה נועם בת הדס ארי בן אילנית אהרון בן יקירה אהרונה עדי בן אמיר מיכאל יעקב בן מזל דוד בן ראומה דניאל בן ברוריה ברנדל אילעי בן אושרה יובל בן קרן מיכאל בן בת שבע פלג משה בן איריס לירז בת רבקה דניאל צמח בן אסתר סוניה שניר אליעזר בן עיינה נתנאל משה בן יוכבד מרדכי אברהם בן מלכה אברהם אלברט (אבלום) בן פוטונה איילון בן אירית יונתן מורדכי בן אילת איתן דב בן חגית אסתר עדי בן ורד מאיר יצחק בן אסנת דניאל אפלבוים בן אמה
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
מדוע אומרים: "שונא מתנות יחיה"? מה רע בקבלת ..
ערכים
מהי משמעות ``דרך ארץ קדמה לתורה``?
זאב גרינוולד
כיצד ניתן להפיג את הדאגות?
זאב גרינוולד
לדון לכף זכות
יחיאל ויצמן
משמעותה של מידת הענווה
זאב גרינוולד
הרצאות דומות
התמודדות וחשיבה חיובית- חלק א`
אברהם להב
אתגר או בעיה - פרק 6
- ..
אורן בן דוד
אתגר או בעיה - פרק 5
- ..
אורן בן דוד
אתגר או בעיה - פרק 2
- ..
אורן בן דוד
מחשבות טובות
שמעון אסייג
מאמרים בנושא
למה אנשים לא מרוצים מהחיים?
נח גוטמן
הייחודיות
יהודה רובן
שליטה עצמית
יהודה רובן
14 תובנות לביקורת בונה
דוד ברוורמן
סוד הבחירה החופשית
יהודה רובן
מאמרים נוספים
האם משמעות מידת הענוה היא ללכת שפוף כל היום? מדוע שלא אבטא את עצמי בכל העוצמה האפשרית?
השאלה
האם משמעות מידת הענוה היא ללכת שפוף כל היום? מדוע שלא אבטא את עצמי בכל העוצמה האפשרית?
x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת ערכים
לשאלתך, אדגיש את מעלתה של מידה זו, דבר שיסייע להבנת הגישה המעשית בתחום זה.
חכמינו קבעו: "מה שלא עשתה החכמה עטרה לראשה – עשתה הענוה עקב לסולייתה". הענוה, המקלפת מהאדם שכבות בלתי רצויות, מסייעת לו לגשת בגישה ישירה ותועלתית להשגת החכמה.
חכמינו ז"ל מנו מידות נפש טובות שעליהן להיות נחלתו של אדם החפץ לקנות את התורה בקנין שלם. מידת הענוה היא הראש לכל אותן מידות, והיא מהווה בסיס לעלייתו של לומד התורה ומבקש החכמה. חכמים אמרו שדברי תורה נמשלו למים. כשם שהמים יורדים ממקומם הגבוה למקום נמוך, כך גם דברי התורה אינם נקלטים, אלא במי שאינו מתנשא ומידת הענווה היא מנת חלקו.
מתן תורה על הר סיני בא גם הוא להעמידנו על סגולת הענווה המהווה תנאי הכרחי לקבלת התורה. בשעת מתן תורה היו הרים נוספים שביקשו שתינתן התורה על גביהם, אולם בשל הגאווה שנמצאה בהם, הם נפסלו. רק הר סיני שהמעיט את ערך עצמו, זכה שירדה עליו השכינה, ושם ניתנה התורה לישראל. גם המדבר הדומם מהווה דוגמת מופת לאדם ומלמדו שהעושר, הנהנתנות ורדיפת הכבוד אינם דרכו של עם התורה.
התנא בתחילת מסכת אבות רומז לכך, באומרו: "משה קיבל תורה מסיני" (אבות, א, א). מתן תורה היה דוקא על הר סיני ולא על הרים אחרים, וזאת בשל ענוותנותו. הענוה היא זו שבזכותה זכה משה רבנו לקבל את התורה מידי הקב"ה. סגולת הענווה שהתעטר בה משה רבנו, היא שעשתה אותו לשליח ההשגחה להנחיל את התורה לישראל.
קיים קשר ישיר בין מידת הענוה להשגת החכמה. הענוה מביאה בעקבותיה חכמה רבה. באמצעות הענווה ניתן להגיע לתוצאות ברוכות יותר מאשר באמצעות חכמה שאין עמה ענווה.
ומכאן לשאלתך, משמעותה של הענווה אינה הליכה שפופה כפי שהינך סבור, וכל שכן אינה קשורה לדכדוך או לעצבות. ענווה אמיתית מצויה בלבו של אדם העומד מול אוצרות החכמה, חש בערכיותם, חווה את סגולתם ומייחל בכל לבו לדלות מלוא חופניים מים זכים ממעיינות החכמה.
שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
  • פיתוח האישיות
    העצמה אישית
  • קורס מרצים
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה