עדיאל בת אילנה רועי משה בן אורלי אביהו בן ענת אליה אליהו בן אודיל איתי יששכר בן אסתר טמיר בן שרון פז פנחס בן בת שבע ימזה דקל בן חיה גאולה יעקב ישראל בן מירב מאיר בן דינה אילעי בן אושרה ניצן בן יסכה יאיר בן מיכל נתנאל בן נאוה אוראל בן איריס סימון שלמה בן אורית אופיר בן אורלי בער בן רחל רועי בן רות אסתר פריאל בן אילה רותם חוני בן מזל שקד יצחק בן אילנית עידו בן חיה הוד חיים בן ליאת תמר בת יאירה יהונתן בן אופיר אחיה בן חיה מתן בן סילביה דניאל בן פאני שריה בן אביבה נועה בת עדי חן בן פאני אהרן בן לילך סולטנה אלון יהודה בן נורית שרה מאיר אליהו בן גילה דניאל בן אהובה עומר בן רקפת אבידן בן מלכה אמיר יוסף בן חוה שילה בן תמי דניאל בן ברוריה ברנדל דניאל משה בן ענת עומר ברנאי בצלאל בן דורית נתנאל בן יעל עזריאל בן חוה משה בן ג`ני אלון בן כוכבה יעקב יוסף בן רוד ה גלה עומר בן הילה אמיר בן שי עדיאל בת אילנה רועי משה בן אורלי אביהו בן ענת אליה אליהו בן אודיל איתי יששכר בן אסתר טמיר בן שרון פז פנחס בן בת שבע ימזה דקל בן חיה גאולה יעקב ישראל בן מירב מאיר בן דינה אילעי בן אושרה ניצן בן יסכה יאיר בן מיכל נתנאל בן נאוה אוראל בן איריס סימון שלמה בן אורית אופיר בן אורלי בער בן רחל רועי בן רות אסתר פריאל בן אילה רותם חוני בן מזל שקד יצחק בן אילנית עידו בן חיה הוד חיים בן ליאת תמר בת יאירה יהונתן בן אופיר אחיה בן חיה מתן בן סילביה דניאל בן פאני שריה בן אביבה נועה בת עדי חן בן פאני אהרן בן לילך סולטנה אלון יהודה בן נורית שרה מאיר אליהו בן גילה דניאל בן אהובה עומר בן רקפת אבידן בן מלכה אמיר יוסף בן חוה שילה בן תמי דניאל בן ברוריה ברנדל דניאל משה בן ענת עומר ברנאי בצלאל בן דורית נתנאל בן יעל עזריאל בן חוה משה בן ג`ני אלון בן כוכבה יעקב יוסף בן רוד ה גלה עומר בן הילה אמיר בן שי
שמות לתפילה מלחמת חרבות ברזל
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
האם היום בו נולד האדם משפיע על אופיו?
ערכים
נשמת האדם לאחר פטירתו
זאב גרינוולד
המושג יצר הרע
שי הורוויץ
שם האדם ומשמעותו
זאב גרינוולד
קדושת התפילין
נח גוטמן
הרצאות דומות
לחזור עם תשובה - עונה 1 - ..
אהרן לוי
חטא אדם הראשון - פרק 1
..
ינון קלזאן
סוד הצדק העליון - פרק ..
אהרן לוי
דרך ה` - פרק 1
- ..
יעקב אסטרייכר
אפיקים של אמונה - פרק ..
צביאלי בן צור
מאמרים בנושא
מלחמת גוג ומגוג
ערכים
יראת שמים
ערכים
זכות אבות
יהודה רובן
ההתבוללות כגורם לשואה
ערכים
מהי ענוה אמיתית?
אהרן לוי
מאמרים נוספים
התאבדות או מסירות נפש?
השאלה-משה ירון
21/03/2010

האם יש הסבר לעובדה שכה הרבה ערבים מוכנים להתאבד תוך כדי ביצוע פיגועים מזוויעים?


x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת זאב גרינוולד

התשובה מתבססת על ההנחה שהערבים כיום הם צאצאי ישמעאל, בנו של אברהם אבינו. מובן שלאורך הדורות נטמעו בהם שבטים נוספים ועמים אחרים, אולם ייתכן בהחלט שהם צאצאי ישמעאל, ומעולם לא עזבו את ארצות המזרח התיכון ואת הארצות הסמוכות. תופעת ההתאבדות הינה תופעה יוצאת דופן בתולדות העמים. רצון החיים הינו הרצון החזק ביותר הקיים אצל כל אדם שפוי. תופעת הקמיקזים בימי מלחמת העולם השניה היתה בהחלט תופעה מצומצמת ובלתי שכיחה. היא התפרסמה בעיקר בעקבות מוזרותה, ובעקבות האבדות הגדולות שגרמה לאויביהם של היפנים. תופעה זו הוסברה בזמנו, שיפנים אלו היו כמעט 'מתוכנתים' בנאמנותם לקיסר, עד שכמעט לא היתה להם חשיבה עצמית או רצון עצמי. הסבר זה אינו מתאים לגבי מעשיהם הנלוזים של הערבים. מספר גורמים חוברים יחד בהסבר התופעה המובאת בשאלה. אולם נראה שגם הם אינם מסבירים אותה. רצון החיים חזק ממצוקה כלכלית, משנאה יוקדת ועוד. התופעה חרגה זה מכבר מגדר תופעה דתית. צעירים רבים, שאורח חייהם אינו דתי לפי מושגיהם שלהם, מוכנים כיום להתפוצץ ולהפוך לאבק. גם הם עצמם רואים בפעולות אלו פעולות לאומניות ולאו דווקא פעולות דתיות. והתעלומה גדולה ומאיימת! והנה, בתורה נאמר על ישמעאל: "והוא יהיה פרא אדם, ידו בכל, ויד כל בו" (בראשית ט"ז, י"ב). הפראות, שהיא תכונתו הבסיסית של ישמעאל, משמעותה, שהוא בז לערכים יסודיים הנחשבים לטאבו בעיני האנושות, הוא אינו מחשיבם כלל, והכל אצלו הפקר! הבורא נטע בכל אדם מידה של אחריות למעשיו ומידה של מכובדות, בגינה הוא מעריך מעלות, ונעשה הומאני ומיטיב לבריות. הבורא נטע באדם תחושה לערך החיים, בזכותה הוא מייקר כל רגע ורגע בחייו ורוצה בכל מאודו להמשיך לחיות. כל הדברים הללו אמורים באדם הפועל בצורה הגיונית, באדם שקיים אצלו איזון בין כוחות הנפש השונים. שונים הם פני הדברים כאשר אין לאדם סייגים יסודיים, ואין לו מערכת שיקולים הגיוניים. אין ספק שהתייחסותו לאירועים השונים היא בלתי סבירה ובלתי הגיונית. מצב הפקר משמעותו מצב הנתון לשליטה חיצונית בלבד. בני ישמעאל נפשם מופקרת לכל. הם הורסים כל גדר או סייג בעולם, והתוצאה היא: "ידו בכל, ויד כל בו" הכללים האנושיים הרגילים אינם תקפים במקום ששוהים בו בני ישמעאל. המוסלמים חיים על חרבם, הם רואים בדרך זו דרך חיים. הם מתייחסים לערך החיים, כאל דבר שחשיבותו משנית, ולדבר זה השלכות גם לגבי חייהם שלהם. הכל 'זול' בעיניהם וחסר ערך. לדאבון נפש, אויבינו נימנים בין אלו שההגדרה התורנית "פרא אדם" תואמת את דמותם. מוטל עלינו להעתיר ולהרבות בתפילה מעומק לב לה' שישמרנו בצל כנפיו, שאברתו תחפוף עלינו, ונזכה להגיע למצב שנהיה בו אור לגויים בכל התחומים. בתקופת הגאולה השלמה ערכיו של עם ישראל ישפיעו גם על עמים אחרים, ויגיע העידן המצופה - החרבות תהפוכנה לאתים, והחניתות - למזמרות, כדברי הנביא.


שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
  • פיתוח האישיות
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה
    משל ונמשל
  • אמונה ובטחון
  • החיים לאחר המוות
  • בין ישראל לעמים
  • תפילה
  • מדע ויהדות
  • מיסטיקה וקבלה
  • זהות יהודית
  • דת ומדינה
  • יהדות וחברה
  • בית המקדש וגאולה
  • בחירה חופשית