חג הפסח תשפד
    ערכים - יהדות וסמינרים
  סניפי ערכים בארץ ובעולם סניפי ערכים בארץ ובעולם  
תרומות חרבות ברזל שידוכים אודותינו צור קשר שאלות ביהדות סדרות לוח אירועים תמונות מאמרים הרצאות דף הבית
שאלות דומות
מדוע אומרים: "שונא מתנות יחיה"? מה רע בקבלת ..
ערכים
מהי משמעות ``דרך ארץ קדמה לתורה``?
זאב גרינוולד
כיצד ניתן להפיג את הדאגות?
זאב גרינוולד
לדון לכף זכות
יחיאל ויצמן
משמעותה של מידת הענווה
זאב גרינוולד
הרצאות דומות
התמודדות וחשיבה חיובית- חלק א`
אברהם להב
אתגר או בעיה - פרק 6
- ..
אורן בן דוד
אתגר או בעיה - פרק 5
- ..
אורן בן דוד
אתגר או בעיה - פרק 2
- ..
אורן בן דוד
מחשבות טובות
שמעון אסייג
מאמרים בנושא
למה אנשים לא מרוצים מהחיים?
נח גוטמן
הייחודיות
יהודה רובן
שליטה עצמית
יהודה רובן
14 תובנות לביקורת בונה
דוד ברוורמן
סוד הבחירה החופשית
יהודה רובן
מאמרים נוספים
לפרוש מהעולם, או לקדש את החיים?
השאלה-ישראל

האם התורה רוצה שאנשים לא יהיו חלק מחיי העולם הזה? או שצריכים לקדש את החיים? מצד אחד התורה אינה דוגלת בסגפנות, מצד שני יש אנשים כאלה.


x

אם נרשמת בעבר לחץ כאן להתחברות
אם עדיין לא נרשמת לחץ כאן להרשמה
שמור למועדפים שמור למועדפים
תשובה מאת זאב גרינוולד

שלום ישראל, בספר חובות הלבבות כותב (תחילת שער הפרישות), שישנם שני דרגות של פרישות, יש פרישות רגילה שכל אדם חייב בה. אסור לאדם להיות בהמה חסרת גבולות, מי שלא יודע לשים לעצמו גבולות, ועסוק כל היום במרדף אחרי תענוגות מופרזות, מאבד את הרוחניות שלו, וגם את ההנאה מהחיים. מי שלא מסוגל לחיות בלי שיש לו כל מה שהוא רוצה, כל החיים שלו הוא מתוסכל. מעבר לזה, ישנה רמת פרישות גבוהה יותר, שאמנם איננה ראויה לכל אנשי העולם, אבל צריכים שיהיו בעולם גם אנשים כאלו, שלא יהיה להם ענין חוץ מעבודת השם. האנשים האלה מהוים סוג של תמרור לשאר האנשים, שלא ישקעו יותר מדי בבוץ של העולם הזה. ושנזכה ללכת בדרך הישר, במסילה העולה בית השם, בברכה, נח.


שלח לחבר
עדיין לא נתקבלו תגובות
🗨
  הוסף תגובה
נושאים ראשיים
הסידור הדיגיטלי
  • בריאות
  • תורה ויהדות
  • חרבות ברזל
  • פעילות ערכים
  • הטיפ היומי
  • זוגיות ומשפחה
  • פיתוח האישיות
    העצמה אישית
  • קורס מרצים
  • פרשת השבוע
  • חגים ומועדים
  • נשים
  • השקפה ואמונה