|
השאלה-מרים
23/09/2012
|
השאלה אמנם לא קשורה אלי, אך מציקה לי...
אקדים ואמר: אני שמחה ומאושרת שזכיתי להיות יהודיה, אני מבינה את מה שזכיתי ומה הגוים מסביבי לא זכו,
למה הקדמתי בזה?
שאלתי: כפי שאמרתי אני מבינה את ערכי כיהודיה שומרת מצוות, אך אם יש ב"א שעול המצוות כבדה עליו, והוא שואל: לי קשה עול מצוות, מה אני אשם ששמו אותי בבית יהודי ולא בבית גויי (ח"ו)? הרי לא אני בחרתי את זה! (לא מקבל את התשובה שלמעלה בחרה הנשמה),
אשמח מאוד מאוד לתשובה,
שנה טובה ומתוקה, וכל טוב סלה.
|
|
|
|
שמור למועדפים
|
|
|
תשובה מאת ערכים
|
בס"ד
למרים שלום!
קראתי את שאלתך המעניינת. הרבה דרכים קיימות להסברת הנושא. אבחר באחת מהן: אדם הראשון נברא בתוך גן עדן. היה זה עולם שצעד אל שלימותו הרוחנית המלאה אילו אדם לא היה חוטא ביום ששי והיתה מגיעה השבת, העולם כולו היה מגיע לשלמות המוחלטת, שכל מהותה רוחנית. החומר הינו עטיפה שבה מקויימת הרוחניות. באופן זה כל באי עולם היו שווים בקיום המצוות. לא היו גויים ויהודים, אלא כל העולם עובד את ה' באמונה.
בעקבות החטא, העולם נסוג לאחור ודרושה עתה דרך בת 6000 שנה שבה יגיע העולם לתיקונו באלף השביעי. שוב, כל האנושות לא התאימה למילוי התפקיד המלא והבורא חיפש צדיק גדול שצאצאיו יבחרו להיות נציגי האנושות בתחום קיום המצוות. נבחר אברהם אבינו, עמודו של עולם. לצאציו ניתנו תכונות רוחניות מיוחדות המקרבות אותם לבורא. שאר ברואי עולם נצטוו במצוות שהן יסוד העולם ובלעדיהן אין קיום.
המצוות במהותן הן זכויות, כי כל מטרת קיום העולם הוא להגיע ל לשלמות. אי הבחירה בין טוב לרע היטתה אנשים רבים לראות את עשרות שנות חיינו כאן כפיסגה בפני עצמה גם ללא רוחניות. אך המציאות היא שללא רוחניות אין חיים.
הזכות להכלל בעם ישראל מטרתה לקרב את כל יושבי תבל לפיסגה, ואמנם, בעת הגאולה השלימה כל באי עולם ינהרו אל הר בית ה'.
לכל אחד מהברואים ניתנו תפקידים בעולם. העובדה שנולדת יהודיה הינה החלטה של הבורא עצמו (ולא בחירה של האדם לפני או אחרי לידתו) לכלול את נשמתך בכלל ישראל.
דרך זו לראות במצוות זכויות ומאגרי אושר הינה דרך גבוהה שרבים סוללים את חייהם לפיה והם מאושרים בחלקם. אנו מודים לה' בכל יום שנולדנו יהודים כי עובדה זו מהווה עבורנו מקור לאושר רב.
ניתן להרחיב את הדיבור בנושא זה, אך זהו הבסיס.
בברכה,
זאב
|
|
|
|
|
|