|
יהודה רובן
השבת מהווה מתנה טובה כאשר היא וערכיה המקודשים מוענקים לעם ישראל, כדי להוות יום מקודש וכדי ללוות את העם בכל דרכיו ולהשפיע שפע קודש לכל הדורות.
יהודה רובן
ככל שהאדם מתקדם בגילוי צפונות הטבע, כן מתגלים בפניו נפלאות הבריאה. אלו הן תגליות המעידות על היוצר הגדול שברא את העולם.
ערכים
בשומרו שבת הכריז עמנו, שהוא מאמין בה' שברא את העולם בששת ימי המעשה ושבת ביום השביעי.
יהודה רובן
אם בכל ימות השבוע רודה האדם בכל היקום, מנסה לכובשו ולנצלו לצרכיו, באה השבת ומזכירה לאדם שעליו לכבוש את כוחותיו כדי להתקרב אל הקדושה.
יהודה רובן
המקדש היווה את המקום המיוחד שבו שרתה השכינה ובה התקרב העם אל ה'. השבת היא המקדש שבזמן, היא הזמן המקודש בו אנו קרובים לה' ומקיימים את מצוותיו באהבה.
יהודה רובן
השבת היא אות לברית שנכרתה עם ישראל. כיצד בא אות זה לידי ביטוי? אלוקים קידש את היום השביעי, וכך גם האדם נדרש לקדשו.
יהודה רובן
התכונה היסודית של האור היא גילוי המציאות האמיתית והסרת החושך המסתיר את המציאות. חומריותו של העולם הזה מסתירה את מציאותה האמיתית של הבריאה. השבת מגלה ..
יהודה רובן
כשנפגשנו היא עטפה אותי בחום מעולם אחר
הציפה אותי ברגש שאין המילים יכולות לתאר
ההתקרבות בינינו היתה איטית והדרגתית...
יהודה רובן
קצב חיים רדוף הישגים ותענוגות, פוגם באיכות הקומוניקציה הרגשית שבין אדם לחבירו. הרגשה זו מתגברת ככל שהאדם מטפס במעלות ההישגים החומריים.
יהודה רובן
קצב החיים המודרני שוחק את האדם ואת נשמתו. חשיבתו של האדם מיטשטשת מפאת עומס הרעשים והתכנים החיצוניים הפונים אליו ללא הרף מכל עבר.
יהודה רובן
האור הבוקע מנרות השבת הוא אור שיש בו מהות ותוכן, אור רוחני. זמן רב אחרי שכבר כבו הנרות, עדיין אפשר לחוש בזוהר הרוחני שלהם. כי את עצם האור - לא ניתן ..
יהודה רובן
חוסנה של המשפחה היהודית שצלחה לאורך אלפי שנים נהרות דם ודמע, נבע מאווירתה של השבת.
יהודה רובן
שמירת השבת מהווה עדות על האמונה בה' והיא תורמת לעולם כולו את היכולת להעיד על הבורא שברא את כל העולם בששה ימים ושבת ביום השביעי.
יהודה רובן
הגדרתה של 'מלאכה' בתורה שונה לחלוטין מהגדרתה של מלאכה בעולם. התורה אסרה גם מלאכות שאינן דורשות מאמץ פיסי, דוגמת יצירת אש או תלישת פרח מן האדמה.
יהודה רובן
השבת ניתנה לנו כדי שנייחד אותה במנוחה. האדם עצמו אינו מסוגל ליצור יום מנוחה כה אציל. רק הבורא יוצר מנוחה קבועה וייחודית זו, שאינה דומה כלל לימי ..
דוד ברוורמן
שבת הגדול או הגדולה? מה קרה במצרים בשבת הגדול? מדוע יש מתחים וריבים דווקא בשבת?
יהודה רובן
האמונה באלוקים כוללת גם את האמונה בו כמנהיג העולם, כמי שמשגיח על המתהווה בו, כאשר כל המתרחש בעולם נעשה מרצונו ומכוחו.
יהודה רובן
המטרה של אמונת ישראל אינה דחיית התרבות המדעית והטכנולוגית, אלא היא באה כדי לגרום לאדם להתעלות מתוך אותה תרבות. השבת היא היום שבו לומד האדם לעשות זאת.
יהודה רובן
אברהם אבינו נבחר בזכות הקו החינוכי הטהור שבו הוא חינך את בני ביתו, ואף אנו ממשיכים קו זה ומחנכים את הדורות הבאים להתמיד בנאמנות לשבת ולכל מה שהיא ..
ערכים
מדוע השבת הנתנה בששת ימי בראשית קשורה ליציאת מצרים?
ערכים
השבת היא אבן הפינה ממנה הושתת העולם כולו על ערכיו הרבים. בזכותה אנו מכירים בערכים של עניינים רוחניים ומוקירים אותם ואת מעלתם.
ערכים
השבת ביקשה בן זוג שישמור אותה ויכיר את ערכה. נבחר לכך עם ישראל שלאורך כל הדורות מוסר את נפשו למען השבת ומפגין את ערכה הגדול לעיני כל.
יהודה רובן
הבטחון בבורא הוא המפתח לחיי שלוה ומנוחה. השבת היא זו שמשרה את הביטחון שליווה את בני ישראל במדבר והעלה אותם לפסגות רמות. השבת במדבר הינה גם הבסיס ..
יהודה רובן
השבת ניתנה במדבר, אך המדבר אינו סוף השליחות של עם ישראל. העם מיועד להגיע לארץ ישראל ושם בארץ המובטחת חופפת השבת בקדושתה על חיי החולין ומקדשת אותם.
יהודה רובן
כשם שבכניסת השבת אנו מקדשים ומרוממים אותה על פני שאר ימות החולין, כך ביציאתה אנו נפרדים מהשבת ומבדילים אותה משאר ימות החול. זמן השבת הינו יחידה נפרדת ..
ערכים
השבת הראשונה, שבת בראשית, הטילה את חותמה על השבתות כולן. שביתה זו הותירה רושם של אמונה בה' ובעובדה שהוא יצר את העולם. כל השבתות הינן המשך של שבת זו.
יהודה רובן
נשמת האדם, שנחצבה מגבהי מרומים, אינה מוצאת מנוחה אמיתית וקורת רוח אלא על ידי דביקותה בשכינה, שהיא מקור מחצבתה. שיאה של הדביקות הוא באמצעות רוח הקודש ..
יהודה רובן
אדם הרגיל בשמירת השבת אינו חש כלל שהוא מוגבל. אדרבה, השמירה על חוקי השבת יוצרת אווירה מרוממת המעדנת את החיים ומוסיפה להם נינוח.
יהודה רובן
העמים נוכחו לדעת שדווקא המנוחה תורמת ליכולת האנושית, מגדילה את הפריון ואת ההישגים ומביאה מרגוע לנפש העמלים.
יהודה רובן
מול בריאת העולם שהיתה בריאת גשמיות מרוחניות, עומדת הקמת המשכן שהפכה גשמיות לרוחניות. שתי יצירות אלו ניצבות זו מול זו, וביום השבת הן נפגשות.
יהודה רובן
רבים זכו אמנם לחירות מדינית וחברתית, אך מעטים הם אלה שאינם משועבדים לחברתם. הבעיה היא כיצד לחיות עם אנשים, ועם זאת, לשמור על חירותנו.
יהודה רובן
במשך שישה ימים נאבק האדם, נכבל ונעשה מותש נפשית ופיזית כאחת. בשבת הוא זוקף את קומתו וחש כמלך, כבן חורין. זוהי פגישה חד שבועית של האדם עם עצמו.
ערכים
יהודי השובת ממלאכה בשבת, מכריז ללא אומר ודברים שהוא חדור אמונה כי יש בורא לעולם. הוא גם מכריז על היותו נברא על ידי הבורא.
יהודה רובן
כשם שהעולם הגשמי אינו חב את קיומו לכוחו של האדם, כך גם אין הרוח חבה את קיומה לשכלו של האדם.
ערכים
מהותה של השבת היא לא רק השביתה ממלאכה והשתחררות האדם מחומריותו. השבת מציינת גם את שובו של החומר אל בוראו, כשהוא מזוכך.
יהודה רובן
השבת מסמלת מצב הרמוני מושלם בין אדם לטבע ובין אדם לאדם. על ידי אי עבודה, משתחרר האדם משלשלאות הטבע ומאזיקי הזמן.
יהודה רובן
שישה ימים אנו מנסים להשתלט על העולם, וביום השביעי עלינו להשכיל לשלוט בפנימיותנו.
|
|
|
|